Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، علی ربیعی امروز سه شنبه در مراسم افتتاح نمایشگاه «موج عشق» منتخب عکس‌های رسانه‌ها از پیاده‌روی اربعین اظهار داشت: تصویر و زبان هنر یکی از موثرترین راه‌های انعکاس پیام جهانی اربعین است که هم بازتاب احساس و عواطف مردم به وجود حضرت سیدالشهداء (ع) است و هم نماد تداوم نهضت عاشورا با محوریت حماسه و مقاومت و ایثار.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اثرگذاری عکس‌های نمایشگاه گفت: راهپیمایی اربعین در امتداد عاشورا ترکیبی از عشق و حماسه است و مردم از سراسر جهان برای عرض ارادت به ساحت قدسی سیدالشهداء خود را به کربلا می‌رسانند.

سخنگوی دولت خاطرنشان کرد: راهپیمایی میلیونی اربعین امروز مدیون امواج عشق و هنر مردمانی است که رمز ماندگاری تابلوی بی‌نظیر جدال حق و باطل در عاشورا را دریافته‌اند.

وی با بیان اینکه نوحه‌خوانی، پرده‌خوانی، تعزیه، شبیه‌خوانی و مداحی هنرهایی هستند که بواسطه ارتباط با مفهوم عاشورا، ماندگار شده‌اند، عکاسی را روایتی جهانی برای ثبت و جاودانگی زندگی و زمانه مردمانی دانست که قرن‌ها پس از عاشورا نیز همچنان از چشمه جوشان عاشورا الهام می‌گیرند.

ربیعی عکاسی مستند را نوعی جامعه‌شناسی و انسان‌شناسی بدون روتوش عنوان کرد و اظهار داشت: هر هنری که خود را در دستگاه عاشورا تعریف کند هرگز کهنه نخواهد شد.

وی همچنین از معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خواست عکس‌های مردمی از راهپیمایی اربعین هم طی فراخوانی جمع‌آوری و در نمایشگاهی به معرض دید عموم گذاشته شود.

سخنگوی دولت تابلوی یادبود این نمایشگاه را نیز با نگارش این جملات امضا کرد: «ترکیبی از عشق به حسین (ع)، هنر عکاسی و امواج عشق انسانی… لحظه‌های تاریخی اینچنین به یادها می‌مانند.»

نمایشگاه موج عشق که به همت معاونت مطبوعاتی برپاشده، تا ۶ آبان در این فرهنگسرا برقرار است.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: عاشورا عشق جهان کربلا دولت عکاسی معاون وزیر فرهنگ و ارشاد سخنگوی دولت عاشورا عشق عکاسی کربلا علی ربیعی اربعین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۴۹۰۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعزیرات همدان میزبان پیکر مطهر شهید رنجنوش شد+تصویر

اداره کل تعزیرات حکومتی همدان میزبان پیکر مطهر شهید تازه تفحص شده شهید حاج محمد رنجنوش شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازهمدان، آیین وداع و تشییع شهید تازه تفحص شده "حاج محمد رنجنوش" همزمان با قرائت زیارت عاشورا و با حضور کارکنان و جمعی از مردم مومن در محل اداره کل تعزیرات همدان برگزار شد.

این مراسم در محل نمازخانه اداره کل و با همت بنیاد شهید و حفظ آثار و ارزش های اسلامی همدان با قرائت دعای پرفیض زیارت عاشورا و مداحی اهل بیت عصمت و طهارت و شهیدان والامقام انجام شد.

شهید تازه شناسایی شده حاج محمد رنجنوش متولد یکم فروردین‌ماه 1340 از روستای کبودراهنگ است. این شهید والامقام در تاریخ 12 اسفندماه 1365 در منطقه شلمچه به درجه رفیع شهادت نائل گشت.

پیکر مطهر و گلگون کفن شهید روز شنبه 15 اردیبهشت‌ماه همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) از ساعت 10 صبح در میدان امام خمینی (ره) همدان بر روی دستان مردم مومن و شهیدپرور همدان تشییع و پس از آن برای خاکسپاری به گلزار شهدای همدان منتقل می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نگرانی ناتو از فعالیت های روسیه علیه کشورهای عضو
  • حمایت بانوان شاهرودی از اجرای طرح نور+ فیلم
  • حمایت بانوان شاهرودی از اجرای طرح نور
  • تعزیرات همدان میزبان پیکر مطهر شهید رنجنوش شد+تصویر
  • ۲ کتاب مناسب مداحان و منبری‌ها در راه نمایشگاه
  • رژیم صهیونیستی و آمریکا در منطقه سرگردان و متزلزل شدند
  • جنگیدن با دشمن در خاک خودش،‌ مهم ترین نشانه قدرت
  • کامل‌ترین تورهای ترکیبی ویژه بهار ۱۴۰۳
  • تجربه آموزش‌های ترکیبی در مسیر پیشرفت و هوشمندسازی را ادامه می‌دهیم
  • اتمام ۱۵ فعالیت تعمیراتی در نیروگاه شهید رجایی قزوین