Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «نشأت الاقطش» روزنامه‌نگار فلسطینی در رام‌الله در مصاحبه با شبکه تلویزیونی الجزیره تأکید کرد ادامه بحران تشکیل کابینه در فلسطین اشغالی، بیانگر عمق دودستگی ایدئولوژیک و فکری در صحنه داخلی رژیم صهیونیستی است و نشان می‌دهد که این رژیم آینده خطرناکی پیش‌رو دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نشأت الاقطش درباره شانس بنی گانتس برای تشکیل کابینه در اسرائیل گفت: همه تحلیلگران توافق نظر دارند که شانس بنی گانتس، ضعیف است. در شرایطی که نتانیاهو با وجود برخورداری از حمایت ۵۵ نماینده کنست، در تشکیل کابینه ناکام ماند، بنی گانتس با حمایت ۴۴ نماینده کنست، راه به جایی نخواهد برد. بنابراین احتمال ناکامی او زیاد است. دشوار است که گفت‌وگو‌های او با احزاب اسرائیلی موفقیت‌آمیز باشد. این اوضاع، بیانگر شرایط خطرناک در اسرائیل است.

وی ادامه داد: شاهد دودستگی خطرناک ایدئولوژیک و فکری در اسرائیل هستیم که همچنین ابعاد اقتصادی دارد. این اختلافات فقط بین راستگرایان و چپگرایان در اسرائیل نیست زیرا بنی گانتس هم مانند نتانیاهو، راستگراست. اگر به آمار‌های ۱۰ سال گذشته در اسرائیل بازگردیم، می‌بینیم که اعتماد به ارتش و امنیت در این رژیم به ۸۵ درصد می‌رسید، در حالی که امروز به حدود ۴۰ درصد سقوط کرده است.  بنابراین این رژیم توانایی ادامه شرایط فعلی را ندارد. همه این‌ها نشان می‌دهد ممکن است اسرائیل در آینده، شاهد درگیری‌های داخلی باشد. بسیاری از اندیشمندان می‌گویند اسرائیل شرایط بقای خود را از دست داده است و نمی‌تواند از اسرائیلی‌ها حفاظت کند.

بیشتر بخوانید: بنی گانتس خطاب به نتانیاهو: استعفا بده، برو

الاقطش درباره احتمال برگزاری مجدد انتخابات زودهنگام در سرزمین‌های اشغالی افزود: انتخابات بعدی اسرائیل هم نتایج متفاوتی به همراه نخواهد داشت، بنابراین شرایط تغییر نخواهد کرد.

وی خاطر نشان کرد: آمریکایی‌ها ایده‌هایی دارند که می‌خواهند آن را به منطقه تحمیل کنند. عملی شدن این ایده‌ها هم به باقی ماندن نتانیاهو یا هر فرد دیگری، ارتباط ندارد. این ایده‌ها کاملا از اشغالگران جانبدارانه است. همه تأکید دارند که این ایده‌ها قابل اجرا نیست. به اعتقاد من، حداکثر چیزی که آمریکایی‌ها می‌توانند به اشغالگران بدهند، همین تصمیماتی است که دولت ترامپ اتخاذ کرد. اسرائیل هیچ راه حلی را برای صلح نخواهد پذیرفت زیرا حاضر نیست کوچکترین امتیازی به فلسطینی‌ها بدهد. این رژیم آینده بسیار خطرناکی پیش‌رو دارد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی فلسطین انتخابات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۵۰۰۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسرائیل خطاب به آمریکا: حکم بازداشت «نتانیاهو» صادر شود، تشکیلات خودگردان تنبیه می‌شود!

آفتاب‌‌نیوز :

وب‌سایت «آکسیوس» به نقل از ۲ مقام ارشد آمریکایی و اسراییلی اعلام کرد که مقامات اسراییل به جو بایدن، رییس‌جمهور آمریکا هشدار دادند که اگر دادگاه بین‌المللی کیفری (لاهه) حکم بازداشت سران و مقامات ارشد اسراییل را صادر کند، تل‌آویو سلسله پاسخ‌هایی را علیه تشکیلات خودگردان فلسطین آغاز خواهد کرد که به فروپاشی آن منجر شود.

در روز‌های اخیر گزارش‌هایی در رسانه‌های رژیم صهیونیستی منتشر شد مبنی بر اینکه دیوان کیفری بین المللی در حال آماده شدن برای صدور حکم بازداشت برای بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر، هرزی هالوی رییس ستاد ارتش و یوآو گالانت، وزیر جنگ این رژیم است.

نتانیاهو مدعی شده که اگر حکم بازداشت صادر شود، «رسوایی در مقیاس تاریخی» خواهد بود.

به نوشته آکسیوس یکی از اقدامات احتمالی (اسراییل) می‌تواند ورشکستگی تشکیلات خودگردان از طریق مسدودکردن انتقال درآمد‌های مالیاتی باشد؛ تشکیلات خودگردان اداره کرانه باختری اشغالی را بر عهده دارد.

رژیم صهیونیستی از طرف فلسطینی‌ها مالیات جمع‌آوری می‌کند و براساس توافقنامه اسلو در سال ۱۹۹۴ ماهانه به تشکیلات خودگردان انتقال می‌دهد.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • مقامات صهیونیست تهدید کردند؛ حکم بازداشت نتانیاهو صادر شود...
  • اسرائیل خطاب به آمریکا: حکم بازداشت «نتانیاهو» صادر شود، تشکیلات خودگردان تنبیه می‌شود!
  • ترامپ: من تجربه بدی با نتانیاهو دارم
  • رئیس اپوزیسیون رژیم اسرائیل به امارات می‌رود
  • دولت نتانیاهو از درون فروپاشیده است/ خیزش دانشجویان غربی به سایر کشور‌ها کشیده می‌شود
  • ترامپ از نتانیاهو ابراز نارضایتی کرد
  • لاپید: اگر کابینه نتانیاهو برکنار نشود قیمت‌ها همچنان افزایش می‌یابد
  • بعید است دفاعیات نتانیاهو به جلوگیری از حکم دیوان لاهه کمک کند | پیامدهای حکم لاهه برای نتانیاهو
  • خبر جدید رسانه‌های صهیونیستی درباره تصمیم نتانیاهو برای حمله به رفح
  • هراس اسرائیل از صدور حکم بازداشت نتانیاهو و گالانت از سوی دیوان کیفری بین‌المللی