Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام مولایی گفت: این آمادگی در کمیته امداد وجود دارد که برای ارتقای فرهنگی مددجویان از ظرفیت دانشگاه و حوزه بیشتر استفاده كنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی کمیته امداد استان قزوین، حجت الاسلام «محمود مولایی» بیان کرد: یكی از برنامه های كمیته امداد امام خمینی (ره) ارائه خدمات فرهنگی است چراكه اساس هر كاری، فرهنگی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون فرهنگی کمیته امداد استان قزوین ادامه داد: شاید در نگاه نخست کار کمیته امداد امام خمینی (ره) ارائه مساعدت در معیشت و کمک اقتصادی به نیازمندان باشد ولی باید گفت که مهمترین و اساس ترین اولویت خدمتی برای مددجویان، کار فرهنگی است.

 

وی افزود: نباید اجازه دهیم استضعاف مادی زمینه ای برای استضعاف فرهنگی در میان مددجویان شود از این رو کار فرهنگی کمتر از کار اشتغال اهمیت ندارد چراکه اقشار غیرمددجو هم به ارائه تغذیه فرهنگی نیاز دارند.

 

حجت الاسلام مولایی اضافه كرد: کمیته امداد امام (ره) خدمات مختلفی را به ولی نعمت های خود ارائه می کند ولی همه خدمات با پیوست فرهنگی ارائه می شود چراکه بدون پشتوانه فرهنگی نمی توان نتیجه پایداری در برنامه ها و خدمات شاهد بود.

 

وی خاطرنشان كرد: یكی از برنامه هایی كه برای مددجویان اجرا می شود، خدمت آموزش خانواده است که طی پنج ماهه نخست سال جاری 5 هزار و 651 نفر از مددجویان از نعمت آموزش خانواده بهره مند شده اند كه برای این منظور بیش از 50 میلیون تومان هزینه شده است.

 

معاون فرهنگی کمیته امداد استان قزوین تصریح كرد: البته هزینه فرهنگی باید سرمایه گذاری محسوب شود چراكه ارتقای فرهنگی مددجویان ضروری است و نباید به آن حتی کم توجهی شود؛ در واقع اگر فرهنگ عمومی کشور ارتقا پیدا کند، رشد جامعه در ابعاد مختلف رقم خواهد خورد بنابراین باید برنامه های فرهنگی که موجب ارتقای آگاهی های فرهنگی می شود به لحاظ کمی و کیفی بیشتر شود.

 

وی اظهار کرد: برنامه های فرهنگی در کنار آگاهی بخشی باید جرقه های جهش های فکری فرهنگی را در میان مددجویان ایجاد کند و جامعه مددجویی را به سمت ارتقای فرهنگی مستمر سوق دهد تا زمینه و بستر ایفای نقش بهتر برای مددجویان در جامعه فراهم شود.

 

حجت الاسلام مولایی یادآور شد: كمیته امداد استان قزوین در حال حاضر در عرصه حوزه و دانشگاه همكاری مشتركی دارد ولی آمادگی داریم برای ارتقای فرهنگی مددجویان از ظرفیت دانشگاه و حوزه بیشتر استفاده كنیم.

 

پایان پیام/293

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی اربعین پیاده روی اربعین زائران اربعین حسینی مسجد اربعین ۹۸ کانون های مساجد کربلا منطقه آزاد اروند حب الحسین یجمعنا کار فرهنگی مددجویان کمیته امداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۵۰۱۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توانمندسازی مددجویان راهبرد اصلی کمیته امداد است

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: رویکرد اشتغال و توانمندسازی کمیته امداد مانعی در برابر تولید فقر است و در این باب باید نگاه درست و واقع بینانه داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، علیرضا حسین نژاد در نشست با منتخب مردم مشگین شهر در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: ۴۴ هزار خانوار در اوج مناعت طبع و عزت شایسته تحت حمایت کمیته امداد استان اردبیل هستند که در این راستا تلاش می‌کنیم تا در بخشها و حوزه‌های مختلف در حد وسع و توان کمک حال و یاریگر این خانواده‌ها باشیم.

وی افزود: همه ساله بخشی از این مددجویان با تولید اشتغال و کار شایسته و دریافت تسهیلات بانکی از چرخه حمایت مستقیم خارج می‌شوند که در این راستا سال گذشته خودکفایی ۲۰۰۰ نفری مددجویان کمیته امداد استان را شاهد بودیم.

حسین نژاد بیان: کرد پرداخت تسهیلات بانکی برای مددجویان معرفی شده دارای طرح اشتغالزایی در قالب تبصره ۱۸ در حال پرداخت است که انتظار می‌رود بانک‌های عامل تا نیمه اول امسال به تمام تعهدات خود در حوزه پرداخت تسهیلات کم بهره همتی مضاعف داشته باشند.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل بیان کرد: اشتغال تولید شده برای مددجویان کمیته امداد از جنس اشتغال مولد و پایدار است و با کمترین انحراف همه تسهیلات در مسیر اشتغال مددجویان پرداخت شده است.

وی خاطرنشان کرد: در کنار بحث اشتغال و توانمندسازی مددجویان ساخت مسکن با همت خیران و نهادهای حمایتی و انقلابی در حال انجام است تا هیچ مددجوی فاقد سرپناه در روستاها نداشته باشیم.

حسین نژاد از منتخب مردم مشگین شهر در مجلس به خاطر نگاه ویژه به رفع مشکلات و آسیب‌های مددجویان تحت حمایت کمیته امداد قدردانی کرد و گفت: امیدواریم مجلس دوازدهم مجلس حامی محرومان و نیازمندان بوده و با قوانین کارآمد به رفع فقر در کشور بیش از گذشته کمک کند.

کد خبر 748132

دیگر خبرها

  • مأموریت ویژه جامعه قرآنی ارتقای ظرفیت‌های معنوی کشور است
  • ارائه خدمات حقوقی به هزار مددجوی زنجانی‌
  • توانمندسازی مددجویان راهبرد اصلی کمیته امداد است
  • کمیته امداد، نهاد پیشران در حوزه اشتغال کشور است
  • دومین زائرسرای ویژه محرومان کمیته امداد در مشهد بهره برداری شد
  • حضور در جوار آستان مقدس رضوی بهترین خدمت فرهنگی است
  • افتتاح زائرسرای ویژه مددجویان کمیته امداد در مشهد
  • توانمندسازی مددجویان هدف اصلی کمیته امداد است
  • ارائه خدمات حقوقی به بیش از هزار مددجوی زنجانی
  • خودکفایی ۴ هزار و ۵۹۸ مددجوی استان همدان