Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@20:22:52 GMT

حجم وسیع سنبل آبی معضل جدی زیست محیطی

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۵۰۲۱۷

حجم وسیع سنبل آبی معضل جدی زیست محیطی

فرماندار شهرستان لنگرود گفت: حجم زیاد سنبل آبی معضل جدی زیست محیطی در این شهرستان است.  

سیروس شفقی در گفت و گو با ایسنا گفت: سنبل آبی با ایجاد مانع در مسیر عبور آب سبب بالا آمدن سطح آب در هنگام بارش‌ها شده و با نفوذ به اراضی کشاورزی، تجاری و مسکونی خسارت‌هایی را به بار می آورد.

شفقی به حجم وسیع سنبل آبی در شهرستان لنگرود اشاره کرد و خواستار همکاری همه دستگاه‌ها و استفاده از ظرفیت و امکانات استان برای مقابله با این موضوع شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر تلاش مضاعف دستگاه های مربوطه برای حل این مشکل نیاز به همکاری سازمانهای مردم نهاد و خود مردم داریم.

شفقی، تصریح کرد: برنامه ر یزیهای لازم در حال انجام است تا هرچه سریعتر بتوانیم این گیاه مزاحم را به کمترین میزان ممکن برسانیم.

فرماندار لنگرود با تاکید بر اینکه در صورت عدم توجه به این موضوع در آینده شاهد خسارت‌های سنگینی خواهیم بود، گفت: امیدوارم با بهره‌گیری از کمک‌های استانی در کوتاه‌ترین زمان این مشکل برطرف شود.

وی افزود: علاوه بر رودخانه های شهرستان بخش هایی از ساحل دریا نیز در این شهرستان با سنبل آبی درگیر شده است.

شفقی، تصریح کرد: خوشبختانه طبیعت دوستان و علاقمندان محیط زیست برای جمع آوری این گیاه همکاری خوبی دارند اما برای نابودی کامل به کمکهای خیلی بیشتری نیاز داریم.   

به گزارش ایسنا،سنبل آبی یک گونه از تیره غلافیان است. گیاه آبزی بومی در حوضه آمازون و اغلب از گونه‌های مهاجم بسیار مشکل‌ساز در خارج از محدوده بومی خود است. گسترش سریع آن و پوشش کامل سطح آب موجب بروز مشکلات عدیده زیست‌محیطی به‌ویژه کاهش تنوع زیستی و مرگ تدریجی تالابها را فراهم می کند، بنابراین باید در یک اقدام علمی و اجرایی نسبت به معدوم‌سازی این گونه اقدام شود.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۵۰۲۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشدید برخورد محیط زیست با سودجویان اراضی ملی

ایسنا/گیلان رئیس اداره حفاظت محیط زیست شفت با اشاره به رفع تصرف دو هکتار از اراضی ملی واقع در منطقه حفاظت شده سیاهمزگی، گفت: محیط زیست با سودجویان اراضی ملی مطابق قانون برخورد می‌کند.

یاسر ریاضی امروز ۱۷ اردیبهشت ماه در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به تشدید برخورد با متخلفان تصرف اراضی ملی، اظهار کرد: به منظور حفظ حقوق بیت‌المال و برخورد با تصرفات اراضی ملی، ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان با همکاری یگان حفاظت منابع طبیعی در محدوده منطقه حفاظت شده سیاهمزگی با دستور مقام قضائی اقدام به رفع تصرف دو هکتار از اراضی ملی جنگلی کردند.

وی افزود: ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان شفت بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای حفاظت از انفال و جلوگیری از تخریب و تصرف اراضی ملی به صورت شبانه‌روزی و حتی در ایام تعطیل در راستای حراست و صیانت از اراضی ملی در حال گشت و کنترل مناطق تحت مدیریت است.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان شفت گفت: دوستداران محیط‌زیست می‌توانند گزارشات خود را در خصوص تخریب، تصرف و آلودگی محیط‌زیست به اطلاع اداره حفاظت محیط زیست برسانند و محیط‌بانان و حافظان طبیعت را یاری کنند تا با سودجویان مطابق قانون برخورد قاطع انجام شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تشدید برخورد محیط زیست با سودجویان اراضی ملی
  • دستگیری متخلف شکار و صید در شهرستان میناب
  • کشف و ضبط یک قبضه اسلحه غیر مجاز در منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم آباد
  • صدور مجوز بهره‌برداری شهرک صنعتی شماره ۲ زرند پس از ۱۷ سال انتظار
  • دانشگاه فردوسی مشهد رتبه چهارم تولیدات علمی در فناوریهای سبز را به دست آورد
  • دیوان محاسبات: محیط زیست تکلیف قانونی خود را انجام نداده است
  • پایش واحد های شن و ماسه شهرستان چایپاره
  • معضل کشت‌های زیرپلاستیکی در همدان و آلودگی محیط زیست
  • حوضه خلیج فارس یکی از آلوده‌ترین پهنه‌های آبی در جهان است/ اولویت دیپلماسی زیست‌محیطی خلیج فارس
  • ۲ گروه صیادی و شکارچی غیرمجاز در پلدختر دستگیر شدند