Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک دیپلمات آمریکایی در اوکراین در جلسه‌ای مقابل اعضای سه کمیته مجلس نمایندگان آمریکا علیه رئیس‌جمهور کشورش در ماجرای موسوم به «اوکراین‌گیت» شهادت داد. به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، یک دیپلمات ارشد آمریکایی در اوکراین روز سه‌شنبه در ماجرای موسوم به «اوکراین‌گیت» علیه «دونالد ترامپ»، رئیس‌جهور آمریکا شهادت داد و گفت که او اعطای کمک امنیتی به اوکراین را به تحقیقات از کسب و کار «جو بایدن»، یکی از نامزد‌های حزب دموکرات در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا منوط کرده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



«ویلیام تیلور»، دیپلمات کهنه‌کار و افسر سابق ارتش آمریکا که کاردار سفارت آمریکا است در جلسه‌ای پشت در‌های بسته مقابل اعطای سه کمیته مجلس نمایندگان آمریکا که در حال پیشبرد تحقیقات استیضاح از دونالد ترامپ هستند حاضر شد و شهادت داد.

روزنامه واشنگتن‌پست نسخه‌ای از سخنان آغازین تیلور در این جلسه را روی وب‌سایت خود قرار داد.

خبرگزاری رویترز حضور تیلور را یکی از تحولات محوری در اتفاقات سیاسی در واشنگتن دانسته که ریاست‌جمهوری ترامپ را حین تلاش او برای انتخاب مجدد در انتخابات ۲۰۲۰ به مخاطره می‌اندازد.

سخنان این دیپلمات آمریکا با ادعا‌های ترامپ مبنی بر اینکه او قصد زد و بند با رئیس‌جمهور اوکراین بر سر اعطای کمک ۳۹۱ میلیون دلاری به این کشور نداشته همخوانی ندارد.

طبق گزارش رویترز، تیلور در جمع اعضای کمیته‌های امور خارجه، اطلاعاتی و نظارت مجلس نمایندگان آمریکا گفت که «گوردون سانلند»، سفیر آمریکا در اتحادیه اروپا به او گفته که ترامپ اعطای این بسته کمک را به اعلان علنی تحقیقات از جو بایدن و پسرش مرتبط کرده است.

تیلور در این جلسه به مکالمات و رویداد‌های متعددی اشاره کرد و اهمیت راهبردی اوکراین را برای سیاست‌های آمریکا در برابر روسیه متذکر شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۵۰۵۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار چین به آمریکا: بدنام‌کردن دیگران، راه‌حل بحران اوکراین نیست

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «وانگ ون‌بین» سخنگوی وزارت خارجه چین در نشست مطبوعاتی امروز سه‌شنبه اعلام کرد که چین به آمریکا هشدار می‌دهد که تهمت‌زدن و سرزنش دیگران، بحران اوکراین را حل نخواهد کرد.

وی درباره تصمیم آمریکا برای اعمال تحریم‌هایی علیه چین به علت روابط دوستانه با روسیه گفت: ما به طرف آمریکایی هشدار می‌دهیم که بنزین‌ریختن به این آتش (جنگ اوکراین)، بدنام‌کردن و سرزنش دیگران راه‌حل بحران اوکراین نیست.

سخنگوی وزارت خارجه چین افزود: تنها راه و گزینه درست برای حل‌وفصل بحران اوکراین، درنظرداشتن نگرانی‌های امنیتی معقول همه طرف‌ها، و ایجاد ساختار متعادل، موثر و پایدار برای امنیت اروپا است.

پیش از این، وال استریت ژورنال به نقل از منابع گزارش داد که دولت آمریکا در تلاش است تا تحریم های مالی علیه برخی بانک های چینی ایجاد کند تا پکن را مجبور به قطع روابط تجاری با روسیه کند، زیرا واشنگتن نگران است تجارت روسیه با چین منجر به افزایش تولید نظامی شود و جنگ اوکراین به جنگ فرسایشی تبدیل شود.

کد خبر 6086449

دیگر خبرها

  •  دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
  • استعفای دیپلمات آمریکایی در اعتراض به جنگ غزه
  • جو بایدن به زودی می‌میرد | دلیل پیروزی احتمالی ترامپ مشخص شد
  • رئیس جمهوری با حدود یکصد اتهام
  • ارسال مخفیانه تسلیحات دوربرد آمریکایی به اوکراین
  • سیاست خارجی ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
  • ارسال سلاح و تجهیزات آمریکایی به اوکراین و اسراییل انجام می‌شود
  • شویگو: اوکراین نیم‌ میلیون سرباز از دست داده است
  • هشدار چین به آمریکا: بدنام‌کردن دیگران، راه‌حل بحران اوکراین نیست
  • آمریکا آشکارا دارایی‌های روسیه را سرقت می‌کند