Web Analytics Made Easy - Statcounter

نشست وزرای امور خارجه عضو جنبش عدم تعهد در باکو آغاز شد. ۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۰ بین الملل دیپلماسی ایران نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش حوزه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، نشست وزرای امور خارجه عضو جنبش عدم تعهد در باکو با حضور وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران آغاز شد.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران شب گذشته به باکو سفر کرد وپس از ورود به این شهر  بر لزوم توجه بیشتر به اصل چندجانبه‌گرایی که علت اصلی شکل‌گیری جنبش عدم تعهد است، تأکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ظریف در خصوص نشست وزرای کشورهای عضو جنبش عدم تعهد اظهار داشت: «در نشست وزرا فرصتی خواهد بود که طی سخنرانی در جلسه موضوعات مهم بین‌المللی از دیدگاه جمهوری اسلامی ایران و از دیدگاه جنبش عدم تعهد مورد بحث قرار گیرد. ما هم در این زمینه صحبت خواهیم کرد. بیشتر تمرکز ما روی چندجانبه‌گرایی است که علت اصلی شکل‌گیری جنبش عدم تعهد است.»

وی افزود: «امروز چندجانبه‌گرایی به‌شدت از سوی آمریکا مورد تهدید قرار گرفته و لازم است که کشورها مبنای چندجانبه‌گرایی و مبنای دیپلماسی را مورد توجه قرار دهند.»

ظریف در ادامه گفت: «از طرفی این نشست فرصتی را فراهم می‌کند که دیدارهایی را در حاشیه جلسات با مقامات کشورهای مختلف داشته باشیم که ان‌شا‌ءالله از این فرصت نیز استفاده خواهد شد. ان‌شا‌ءالله روز جمعه نیز ریاست محترم جمهوری در جلسه سخنرانی خواهند کرد و بقیه بحث‌ها در جلسه از جمله اسناد پایانی جلسه را خواهیم داشت که ان‌شا‌ءالله اسناد قابل‌توجه و خوبی خواهد بود.»

روحانی فردا عازم باکو می‌شوداظهارات ظریف پس از ورود به باکو

 

انتهای پیام/

R36446/P/S8,87,95/CT12 واژه های کاربردی مرتبط ظریف

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ظریف ظریف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۵۰۶۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باقری: بریکس برای تحرک کشورهای عضو در چارچوب چندجانبه گرایی ابتکار عمل دارد

« علی باقری» معاون وزیر امور خارجه که برای شرکت در نشست معاونین و  نمایندگان ویژه در امور خاورمیانه کشورهای بریکس به مسکو سفر کرده است، در حاشیه این نشست، با چانگ نماینده ویژه رئیس جمهور چین دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش ایسنا، باقری در این دیدار  گفت، بریکس نشان داد دارای ابتکار عمل برای نقش آفرینی‌ها در صحنه و تحرک کشورهای عضو در چارچوب چند جانبه گرایی است.


طرف چینی نیز در این دیدار ، ضمن محکومیت مجدد حمله رژیم صهیونیستی به سفارت ایران در دمشق ، گفت، از اقدامات ایران در دفاع از حقوق مردم فلسطین تشکر می کنیم و اقدامات ایران در منطقه را شایسته می دانیم. این مقام ارشد چینی افزود، پکن بر این باور است که ایران همواره در خاورمیانه شریک راهبردی است.


در ادامه طرفین به بحث و بررسی موضوعات مورد علاقه طرفین پرداختند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • باکو: اروپا در امور داخلی جمهوری آذربایجان دخالت نکند
  • معاون وزیر امور خارجه: بریکس در چندجانبه‌گرایی دارای ابتکار عمل است
  • باقری: بریکس برای تحرک کشورهای عضو در چارچوب چندجانبه گرایی ابتکار عمل دارد
  • تاکید اعضای بریکس بر توقف نسل‌کشی در غزه
  • محکومیت حمله اسرائیل به سفارت ایران در نشست بریکس
  • بررسی تحولات خاورمیانه و شمال‌آفریقا با حضور اعضای بریکس در مسکو
  • نشست معاونان وزرای خارجه و نمایندگان ویژه بریکس در مسکو با حضور علی باقری
  • آغاز به کار نشست تحولات خاورمیانه بریکس با حضور ایران در مسکو
  • آغاز به کار نشست تحولات خاورمیانه بریکس در مسکو
  • آغاز به کار نشست معاونان وزرای خارجه بریکس با محوریت بررسی تحولات منطقه