Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@09:25:24 GMT

چین و ژاپن پس از هشت سال رزمایش مشترک برگزار کردند

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۵۰۹۶۷

چین و ژاپن پس از هشت سال رزمایش مشترک برگزار کردند

به گزارش شبکه خبری "ان. اچ. کی" اگرچه از سال ۲۰۱۰ میلادی منازعات میان دو کشور شدت گرفت اما پس از سال ۲۰۱۲ میلادی یعنی زمانی که ژاپن اعلام کرد جزایر دیایویو در دریای شرقی را ملی اعلام می کند، دولت چین نسبت به این تصمیم اعتراض کرد و از آن زمان چنین رزمایش هایی میان طرفین برگزار نشده است.

گزارش می نویسد بهترین راه برای هر دو کشور این است که از اختلافات فاصله بگیرند و روابط خود را در عرصه های مختلف تقویت کنند این رزمایش هم می تواند باعث کاهش تنش ها شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این گزارش آمده است ناوشکن سامیدار ژاپن و ناو رزمی تای یوان چین با انجام تمرینات مشترک در آبهای جنوبی ژاپن این رزمایش را برگزار کرده اند این رزمایش قرار بود اوایل ماه جاری میلادی برگزار شود اما به دلیل وقوع توفان هاگیبیس این برنامه به تعویق افتاد و به نیمه دوم ماه تغییر کرد.

همچنین این اولین بار از سال ۲۰۰۹ میلادی است که ناو حامل موشک های هدایت شونده تای یوان چین به ژاپن سفر کرده است ناوشکن کاریسام ژاپن دسامبر سال ۲۰۱۱ در بندر چینگ دایو در شرق چین پهلو گرفت و رویدادهای مشترکی میان دو طرف انجام شد.

گارم مولاوی از دانشگاه بونکا در توکیو می گوید که برگزاری این رزمایش در واقع تحرکی در راستای تلاش های دیپلماتیک دو کشور برای باز کردن یخ های روابط و بهبود مناسبات است.

دو کشور درگیر مناقشات تجاری بزرگ با آمریکا هستند و می خواهند با پشت سرگذاشتن اختلافات و تقویت روابط تجاری و اقتصادی به عنوان قدرت های دوم و سوم اقتصادی دنیا، مناسباتی بهتر برقرار کرده و توان بالاتری برای مبارزات تجاری داشته باشند.

چین به دلیل اینکه درگیر اختلافات تجاری جدی با آمریکا است، روی باز نسبت به گسترش روابط با ژاپن نشان داده است و مولاوی می گوید که چین و ژاپن هر دو در این وضعیت به ثبات و اعتبار تجاری نیاز دارند.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ژاپن رزمايش پکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۵۰۹۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«یوکوهاما مارینوس» ژاپن راهی فینال لیگ قهرمانان شد

به گزارش خبرنگار مهر، دور برگشت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان فوتبال آسیا در منطقه شرق آسیا امروز چهارشنبه از ساعت ۱۳:۳۰ بین تیم‌های «یوکوهاما مارینوس» ژاپن و «اولسان اچ دی» کره‌جنوبی برگزار شد که این دیدار در پایان با برتری ۳ بر ۲ به سود تیم ژاپنی به پایان رسید.

دیدار رفت این دو تیم که به میزبانی کره جنوبی برگزار شده بود با برتری یک بر صفر به سود اولسان به پایان رسید و به این ترتیب این دیدار در مجموع با تساوی ۳ به ۳ به پایان رسید تا ۲ تیم شانس خود را برای صعود به فینال در ۲ وقت ۱۵ دقیقه‌ای امتحان کنند.

در وقت‌های اضافه این دیدار هم بازی بدون گل به پایان رسید و در ضربات پنالتی تیم یوکوهاما مارینوس با برتری ۵ بر ۴ راهی دیدار نهایی لیگ قهرمانان آسیا شد.

در دیگر دیدار مرحله نیمه نهایی که دیروز در منطقه غرب آسیا برگزار شده بود تیم العین امارات توانست دست به کار بزرگی بزند و الهلال عربستان را در مجموع با نتیجه ۵ بر ۴ حذف کند و به دیدار نهایی برسد.

دیدار نهایی لیگ قهرمانان ۲۰۲۳ آسیا روزهای ۲۲ و ۲۹ اردیبهشت بین تیم‌های العین امارات و یوکوهاما ژاپن برگزار خواهد شد.

کد خبر 6087773

دیگر خبرها

  • چرا فلسفه کانت در میانه جنگ‌های امروزین هنوز کار می‌کند؟
  • سخنرانی ترومن پس از بمباران هیروشیما / عماد مغنیه که بود و چگونه ترور شد؟ / تراژدی منابع مشترک چیست؟ / لذت رانندگی با شورلت‌های کلاسیک
  • یوکوهاما مارینوس ژاپن فینالیست لیگ قهرمانان آسیا شد
  • رزمایش طرح سپاس با همکاری تیپ ۵۵ هوابرد برگزار شد
  • «یوکوهاما مارینوس» ژاپن راهی فینال لیگ قهرمانان شد
  • هدفگذاری تهران_اسلام آباد برای رشد ۵ برابری تبادلات تجاری 
  • اجلاس اتاق‌های بازرگانی فضای اقتصادی اصفهان را تغییرمی‌دهد
  • خیز ایران و پاکستان برای رشد ۵ برابری تبادلات تجاری
  • رزمایش واکسیناسیون ۲۵۰ هزار راس دام در استان فارس برگزار شد
  • رزمایش دریایی مشترک سوریه و روسیه آغاز شد