Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان آذربایجان‌غربی گفت: پویش مردمی نذر کتاب یکی از برنامه های این هفته است که در ۵ بخش در این هفته برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ارومیه، «حجت‌الاسلام اباذر بیگی»، صبح امروز، 30 مهر، در جلسه هماهنگی و برنامه‌ریزی بیست و هفتمین دوره هفته کتاب با شعار حال خوش خواندن که با حضور معاونت سیاسی،امنیتی استانداری، مدیران و روسای دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی در اتاق جلسات برگزارگردید، اظهار کرد: 183 باب کتابخانه در 300 کانون کانون‌ فرهنگی و هنری مساجد استان آذربایجان‌غربی قرار دارد که از این تعداد 83 مورد آن در خود ارومیه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان آذربایجان‌غربی با بیان اینکه برنامه‌های بزرگداشت بیست و هفتمین دوره هفته کتاب هم‌زمان با سراسر کشور از( ۲۳ لغایت۳۰  آبان) سال‌جاری در سطح کتابخانه‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان آذربایچان‌غربی برگزار می‌شود، افزود: پویش مردمی نذر کتاب یکی از ویژه برنامه های این هفته در استان بوده که در 5 بخش از جمله جمع آوری کتاب های فرسوده و بدون استفاده از مساجد و منازل، طرح اهدای کتاب به کتابخانه های روستایی و مناطق محروم، نذر کتاب در گردش و آدینه کتاب ( معرفی کتاب در نماز جمعه ) برگزار می‌شود.

وی افزود: تقدیر از برگزیدگان مسابقه سراسری کتابخوانی «حماسه حسینی» در هفته کتاب نیز یکی دیگراز برنامه‌های بزرگداشت این هفته در استان است.

این مقام مسوول  در ادامه سخنان خود با تاکید بر اینکه به موضوع کتاب های جیبی باید مورد توجه ویژه قرار گیرد، ادامه داد: بروزرسانی اطلاعات کتاب خانه های مساجد در سامانه بچه های مسجد به نشانی bachehayemasjed.ir، اجرای طرح سراسری شنبه های کتاب در کتابخانه های مساجد استان آذربایجان غربی از دیگر برنامه های مطرح شده در هفته کتاب است.

وی با بیان اینکه نذر به عنوان یک سنت پسندیده سال‌ها در فرهنگ ایران اسلامی جای خود را پیدا کرده است،گفت: این سنت می‌تواند به سمت و سویی سوق پیدا کند که بر معرفت و فرهنگ مردم بیفزاید و نه تنها برای آن لحظه خاص، بلکه برای سال‌های بعد نیز ماندگار باشد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان آذربایجان‌غربی در پایان سحنان خود تاکید کرد: غذای نذری برای یک لحظه است و گاه می‌توان آن را برای مدت زمانی محدود نگهداری کرد اما نذر کتاب، نذری است که می‌توان آن را سال‌ها نگاه داشت بدون اینکه خدشه‌ای به اصل و محتوا وارد آید.

پایان پیام/566

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی اربعین زائران اربعین حسینی پیاده روی اربعین مسجد اربعین ۹۸ اصفهان کانون های مساجد شیراز روزنامه ها هفته کتاب و کتابخوانی کانون های فرهنگی هنری مساجد ارومیه آذربایجان غربی کانون های مساجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۵۱۵۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای پویش ملی اهدای اسناد و منابع کهن

مردم می‌توانند با اهدای اسناد، دست نوشته‌ها، دستخط ها، فیلم ها، عکس ها، اعلامیه ها، کتاب‌های خطی، چاپ سنگی یا سربی، کتاب‌های نادر و نفیس و مجموعه‌های خانوادگی در این پویش مشارکت کنند.

تسهیل در دسترسی پژوهشگران داخلی و خارجی به منابع، فعالیت‌های علمی و پژو هشی و تقویت تعامل جمهوری اسلامی ایران با جامعه فرهنگی و علمی خارج از کشور و فدراسیون‌های بین المللی علمی و تخصصی از اهداف راه اندازی این پویش است.

سامانه https://nlai/crowdsourcing و شماره تلفن ۰۲۱۲۲۲۵۸۷۳۵ و ۰۲۱۸۱۶۲۵۳۲۰ برای اهدای منابع سندی و شماره تلفن‌های ۰۲۱۸۱۶۲۳۲۴۰ یا ۰۲۱۸۱۶۲۳۱۵۴ برای اهدای منابع کتابخانه‌ای در نظر گرفته شده است.

اسناد ملی هر کشور گنجینه‌ای گرانبها و پلی میان گذشته و آینده آن کشور است، سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران هم امین و حافظ تاریخ تمدن ایران زمین است.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • برنامه‌های کانون در سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران اعلام شد
  • اجرای پویش ملی اهدای اسناد و منابع کهن
  • شرکت زوج‌های عضو کانون‌های مساجد کردستان در دوره علمی آموزشی«شمس»
  • ۱۰۰۰ برنامه مناسبتی در دهه کرامت در اصفهان اجرا می‌شود
  • اجرای بیش از هزار برنامه در دهه کرامت اصفهان
  • کارگاه آموزشی کارآفرینی و اشتغال «همت در مسجد» در بندرعباس برگزار شد
  • هفته بزرگداشت فردوسی از ۲۱ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • کانون‌های مساجد ظرفیت مؤثری برای غنی‌سازی اوقات فراغت هستند
  • برگزاری جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد در بافق
  • برگزاری جشنواره جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد در بافق