Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-26@13:23:18 GMT

نباید به سرمایه گذار به عنوان یک پیمانکار نگاه شود

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۵۲۰۴۰

نباید به سرمایه گذار به عنوان یک پیمانکار نگاه شود

رئیس سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری یزد بر لزوم امنیت سرمایه گذاران تاکید کرد و گفت: نباید به سرمایه گذار به عنوان یک پیمانکار نگاه شود و بحث مشوق‌های سرمایه‌گذاری از جمله مهمترین و اثرگذارترین فعالیت‌های این سازمان است.

به گزارش ایمنا به نقل از مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری یزد، محمد شیبانی اظهار کرد: به سرمایه گذاران در حوزه فرهنگی، پروانه تجاری و مسکونی به صورت رایگان تعلق خواهد گرفت تا بتوانند از این طریق به سود خود برسند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه نباید به سرمایه گذار به عنوان یک پیمانکار نگاه شود، تصریح کرد: باید این نگاه در مسئولان ایجاد شود که سود و ضرر سرمایه گذار به مثابه سود و ضرر شهرداری است، متاسفانه این نگاه در گذشته در شهرداری‌ها وجود داشته که پول سرمایه گذار را می‌گیرند و از او ضمانت هم طلب می‌کنند.

رئیس سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری یزد افزود: در بسیاری از موارد، فرآیند کسب مجوز از شورای شهر بسیار زمان بر است که تلاش کرده‌ایم زمان پروژه های مشارکتی شهرداری را کوتاه کنیم.

شیبانی اضافه کرد: از زمان اعلام درخواست تا عقد قرارداد ۲۱ فرآیند وجود داشت که طبق برآوردی که انجام شد به طور متوسط ۲۴۷ روز یعنی بیش از هشت ماه زمان لازم داشت که این امر موجب استهلاک سرمایه یک سرمایه گذار خواهد شد.

چرا از وقفیات برای پاسخ به نیازهای روز جامعه استفاده نکنیم

وی اظهار کرد: یزدی‌هایی داریم که در سایر استان ها سرمایه گذاری کرده اند و حاضر نیستند سرمایه خود را به یزد بیاورند، حتی در کارهای خیرمندانه و مدرسه‌سازی نیز علیرغم اینکه در استان یزد با کمبود مدرسه و فضای آموزشی روبرو هستیم بسیاری از یزدی ها سرمایه خود را در شهرهای دیگر وقف امور خیر کرده‌اند.

شیبانی گفت: اگر پیشینه وقف در یزد را مطالعه کنیم می‌بینیم قطعه زمینی را در ۲۰۰ سال پیش نذر سگ کور و بیمار کرده اند، وقتی نگاه وقف مردم یزد در گذشته به این صورت بوده، چرا امروز از وقفیات در راه پاسخ به نیازهای روز جامعه که از اهداف اولیه وقف است، استفاده نکنیم.

 شیبانی خاطرنشان کرد: هر شخصی با هر تیپ فکری که بخواهد در یزد سرمایه گذاری کند ما به عنوان کارگزار جمهوری اسلامی امنیت سرمایه گذار را تامین می کنیم.

رئیس سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری یزد تاکید کرد: حمایت از سرمایه ایرانی یکی از توصیه های مقام معظم رهبری است و فقط مربوط به مسلمان شیعه و سنی و سایر ادیان نخواهد شد و پیروان تمام ادیان را در برمی گیرد.

کد خبر 394226

منبع: ایمنا

کلیدواژه: سرمایه گذاری جذب سرمایه گذار شهرداری یزد شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۵۲۰۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نهاد‌های اقتصادی نباید سرمایه گذار را دغدغه‌مند کنند

مرتضی مدنی مدیزکل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی گفت: دستگاه‌های حوزه اقتصادی و صدور مجوزها، قوانین و مقررات را به نفع مردم استفاده کنند و نباید باعث دغدغه مندی سرمایه گذار و تولیدکننده شوند.

وی افزود: هرگاه قانون به نفع مردم تفسیر نشود، جامعه به سوی مشاغل کاذب نظیر دلالی و واسطه گری سوق پیدا می‌کند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی ادامه داد: در شهرستان مرزی تایباد می‌توان با واردات مواد اولیه و خام، تولید محصول و صادرات آن، برای کشور ارزآوری و برای جوانان اشتغال ایجاد کرد.

مدنی بیان کرد: با توجه به وجود مرز دوغارون و امکان تبادل کالا، از ظرفیت قانون ساماندهی و نظارت بر تجارت مرزی در تایباد استفاده شود که این خود تحقق شعار سال را در پی خواهد داشت.

این مقام مسئول تصریح کرد: گرانی‌های بی ضابطه مردم را آزار می‌دهد و نهاد‌های متولی نظارت بر بازار باید پاسخگوی مردم باشند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی اضافه کرد: قاچاق خط قرمز تعزیرات حکومتی است و در حوزه قاچاق ارز و سوخت پرونده‌های میلیاردی وجود دارد.

مدنی افزود: نانوایی‌ها در دورترین نقاط استان تحت نظارت قرار دارند و هر چه عملکرد بهتری داشته باشند، از امتیازات بیشتری بهره خواهند برد.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه بازار تعزیرات حکومتی به عنوان مدعی العموم مطرح است و در کنار اتحادیه‌های صنفی، اتاق اصناف، جهاد کشاورزی و صمت بر جریان عرضه و تقاضا در بازار نظارت می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • ضرب‌الاجل استاندار لرستان برای قدیمی‌ترین پروژه خرم‌آباد
  • تاکید استاندار آذربایجان غربی برجذب سرمایه گذار در بخشهای گردشگری و کشاورزی
  • تاکید استاندار آذربایجان غربی برجذب سرمایه گذار در بخهشای گردشگری و کشاورزی
  • نهاد‌های اقتصادی نباید سرمایه گذار را دغدغه‌مند کنند
  • اینجا از هر ۱۰ سرمایه، ۹ تا بر باد می‌رود
  • عربستان به دنبال جذب سرمایه‌گذار برای پروژه نئوم
  • مدیران آذربایجان غربی اهتمام ویژه‌ای به جذب سرمایه‌گذار دارند
  • تلاش برای جذب سرمایه گذار برای ساخت شهربازی در بوستان جوان قم
  • آغاز عملیات اجرایی پروژه هتل پنج ستاره ملل مشگین‌شهر
  • درخواست سبدگردانی برای چه افرادی مناسب است؟