Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-05-01@09:44:43 GMT

طبخ ۸۴ تن آش نذری در شیراز

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۵۲۱۷۳

مدیر پشتیبانی گروه فرهنگی مذهبی کمیل گفت: به مناسبت ایام وفات پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع)، امسال ۸۴ تن آش نذری در شیراز طبخ و توزیع می‌شود. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، اسلامی شامگاه دیروز سه‌شنبه ۳۰ مهر، در یک کنفرانس خبری از مشارکت نزدیک به یک هزار و۳۰۰ نفر در پخت بزرگترین آش نذری جهان در شیراز خبر داد و گفت: این بیستمین سالی است که این آش قرار است طبخ شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  در ابتدا یک تن پخت انجام می‌شد، اما اکنون به ٨۴ تن رسیده و هر یک از ملزومات این آش بیش از یک تن است.

او در خصوص روند پخت این آش نیز افزود: در گام اول و از فردا پنجشنبه دوم آبان، مراحل مقدماتی پخت آش آغاز  و به مرور زمان مواد لازم به آن اضافه خواهند شد

اسلامی با اشاره به فعالیت خیرین در پخت آش نذری، در خصوص جذب نذورات مالی افراد گفت: علاقمندان میتوانند با مراجعه به محل پخت آش، به اهدای نذورات خود اقدام کنند.
وی گفت: زمان توزیع این آش از ساعت ۵ صبح روز بیست و هشتم صفر پیش‌بینی شده و جامعه هدف افراد بی بضاعت، مستمندان و مراجعه کنندگان به محل پخت آش نذری خواهد بود.   پیش‌ بینی می‌شود، نزدیک به ۶۵ هزار نفر از این نذر بهره‌مند شوند.

اسلامی تاکید کرد: هیچ محدودیتی برای جذب خیران وجود ندارد و سعی شده از تمام ظرفیت‌های خیرین این استان استفاده شود.    مدیر پشتیبانی گروه فرهنگی مذهبی کمیل در خصوص ثبت معنوی این آش نذری نیز گفت: مستند سازی برای ثبت معنوی این اقدام انجام شد، اما ایراداتی در این خصوص مطرح شده و موضوع تاکنون بلاتکلیف مانده است.

اسلامی با اشاره به  حمایت نکردن دستگاه‌های دولتی در طبخ این آش نیز  افزود: دستگاه‌های دولتی هیچ حمایتی نکرده‌اند و  اداره گاز نیز قرار بود برای تامین گاز مورد نیاز اقدام کند، اما  این کار انجام نشده و تنها اداره آب همکاری کرده است.

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: پخت آش شیراز 28 صفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۵۲۱۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توضیحات دادستان قوچان در خصوص انفجار منزل مسکونی در قوچان

دریافت 10 MB

تصویربردار: حبیبه احسنی

کد خبر 6093637

دیگر خبرها

  • وحیدی: تقسیم «استان تهران» در دست بررسی است
  • تغییر نام استقلال به وزارت ورزش ربطی ندارد
  • اقدام مشکوک باشگاه پرسپولیس در خصوص ۲ ستاره | سانسور خودخواسته یا فریب بزرگ؟
  • امکانات اطفای حریق در مراتع و جنگل‌ها به خصوص در سمیرم تقویت شود
  • توضیحات دادستان قوچان در خصوص انفجار منزل مسکونی
  • فیلم/توضیحات دادستان قوچان در خصوص انفجار منزل مسکونی در قوچان
  • توضیحات دادستان قوچان در خصوص انفجار منزل مسکونی در قوچان
  • وجه تسمیه شهر «نائین» چیست؟
  • تحقیقات در خصوص حادثه فوت یک پزشک در شیراز ادامه دارد
  • اوقات شرعی فردا دهم اردیبهشت در شیراز