Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@10:05:51 GMT

نقاشی‌های کیارستمی زیر سقف گالری گلستان

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۵۲۲۰۱

نقاشی‌های کیارستمی زیر سقف گالری گلستان

لیلی گلستان یادآوری کرد: برگزاری نمایشگاه نقاشی از کیارستمی در گالری گلستان در سه چهار سال پایانی عمر آقای فیلمساز بارها مطرح شد اما وی همیشه معتقد بود که تعداد کمی نقاشی در خانه دارد و فرصت نشستن و نقاشی کشیدن برایش فراهم نمی شود و افسوس بسیار که در نبود وی این آرزو با کارهای قدیمی اش که از اوایل دهه شصت تا اوایل دهه هشتاد را در بر می گیرد، محقق می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: این رویداد دو هفته ای هفدهم آبان ماه آغاز به کار می کند و آثار برای فروش عرضه نمی شود و تنها هدف، نمایش آثار است.

وی گفت: عباس کیارستمی فارغ التحصیل کارشناسی نقاشی از دانشکده هنرهای زیبای تهران است و چهار نمایشگاه عکس در گالری گلستان برپا کرده بود و جالب آن است که نخستین تجربیات او در دوره نوجوانی و جوانی در زمینه نقاشی بوده است.

گلستان افزود: نشر نظر به مناسبت این نمایشگاه، همه آثار به نمایش درآمده را در یک جلد کتاب منتشر می کند و در نمایشگاه رونمایی می شود.

عباس کیارستمی زاده ۱ تیر ۱۳۱۹ که به عنوان کارگردان و فیلمنامه‌نویس صاحب نام ایرانی شناخته می شود و آثار وی با استقبال فراوان ناقدان، داوران، کارگردانان، فستیوال‌ها و بنیادهای فرهنگی و هنری جهان روبه‌رو شده‌است علاوه بر سینما در کارهای دیگر هنری از جمله شعر، عکاسی، چیدمان، طراحی، گرافیک و نقاشی نیز فعال بود و آثار ارزشمندی خلق کرده است. این هنرمند به علت بیماری در ۱۴ تیر ۱۳۹۵ در پاریس درگذشت.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هنرهای تجسمی عباس کیارستمی نقاشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۵۲۲۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی نمایشگاه نقاشی بهاران در بهار در نیشابور

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ مسئول امور هنری اداره فرهنگ وارشاد اسلامی نیشابور گفت: درنمایشگاه نقاشی بهاران در بهار ۱۵ اثر نقاشی با تکنیک آبرنگ و سبک رئالیسم و سورئال با موضوع طبیعت، چهره و طبیعت بی جان در ابعاد ۲۰×۲۰ و۳۹×۴۹ ویژه عموم علاقمندان برپا شده است.

حمید رضا آتشی افزود: این نمایشگاه از چهارشنبه ۵ الی شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ از ساعت ۱۰:۳۰ الی ۱۳ و ۱۷ الی ۲۰ بعد از ظهر ویژه عموم علاقمندان دایر است.

 

دیگر خبرها

  • عکس| «بانو سوسانو» در نمایشگاه نقاشی
  • راهنما برای گالری‌گردی در پایانِ هفته پیش‌ِ رو
  • سومین پالت از تریلوژی رنگ افتتاح می‌شود
  • برپایی نمایشگاه نقاشی بهاران در بهار در نیشابور
  • افتتاح نمایشگاه نقاشی در دامغان
  • آثار مکرمه قنبری به نمایش درمی‌آید/ قصه‌هایی از دری‌کنده
  • «امروزِ دیروز» به آرتیبشن رسید/ پرسش از نقاشی یا عکاسی؟
  • «قصه‌هایی از دری‌کنده» نمایش آثار مکرمه قنبری در گالری سهراب
  • «نویزآف» در گالری بام
  • افتتاح نمایشگاه گروهی نقاشی «بهار رنگ ها» در برج آزادی