Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-06@22:21:09 GMT

تشکل های کارگری رشد ۶۹ درصدی داشته‌اند

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۵۲۳۳۴

تشکل های کارگری رشد ۶۹ درصدی داشته‌اند

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در دولت های یازدهم و دوازدهم تعداد تشکل های کارگری ۶۹ درصد رشد یافت.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ حاتم شاکرمی، در نشست تشکل های کارگری و کارفرمایی استان مرکزی که با حضور شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، گفت: در دولت های یازدهم و دوازدهم توانستیم رشد تشکل های کارگری را به ۶۹ درصد برسانیم که چنین دستاوردی در طول عمر فعالیت ۴۰ ساله تشکل ها کم سابقه بوده و این امر نشان از اعتقاد وزارت کار به حضور تشکل های کارگری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از ۱۳ هزار تشکل کارگری در کشور ۲۲۲  تشکل در استان مرکزی فعال است.

شاکرمی با اشاره به طرح اصلاح قانون شوراها که دغدغه تشکل هاست، افزود: این طرح در کمیسیون امور اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به پایان رسیده و لازم است که نمایندگان مجلس کمک کنند تا این طرح در صحن مجلس به تصویب برسد.

وی بیان کرد: با تاکیدات وزیر تعاون، کار و رفاه اجتاعی، مبنی بر اینکه معاونان وزارت کار نباید نسبت به مسائل کارگری بی تفاوت باشند، مجموعه وزارتخانه هیچ گاه به مسائل کارگری اراک بی تفاوت نبوده و نیست و در کنار خواسته های قانونی کارگران هستیم.

شاکرمی تاکید کرد: برای آذرآب نیز وضعیت را مکرر رصد کردیم و هر ۴۸ ساعت به وزیر کار گزارش ارائه می شد و امیدواریم اتفاقات نسبتا خوبی که برای هپکو رقم خورد برای آذرآب نیز حاصل شود.

بیشتر بخوانید: ۱۵۰هزار شغل با بهره گیری از تسهیلات اشتغال روستایی ایجاد می شود اجرای عملیات عمرانی در فاز دوم پروژه رینگ دور شهر

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: دولت رشد قانون وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۵۲۳۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ انتصاب جدید در دانشگاه آزاد آذربایجان غربی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت‌الاسلام خداویردی حسن‌زاده به‌عنوان نماینده دکتر طهرانچی در هیئت نظارت بر تشکل‌های اسلامی استان آذربایجان غربی منصوب شد که  پیش از این نیز مدیر امور فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه بود.

همچنین در حکمی از سوی محمدرضا ولیلو،  مریم خدادادی عضو هیئت علمی گروه ریاضی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه به‌عنوان مسئول امور زنان و خانواده دانشگاه آزاد اسلامی استان منصوب و از تلاش مریم سامری قدردانی شد.

تشکل‌های دانشجویی فعال موجب افزایش روحیه فعالیت‌های اجتماعی می‌شوند

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی در حاشیه این مراسم اظهار کرد: سیاست اصلی دانشگاه آزاد اسلامی انجام فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی توسط اقطاب اثرگذار بوده که ازجمله این اقطاب اثرگذار تشکل‌های اسلامی استادان و دانشجویان است.

محمدرضا ولیلو وجود تشکل‌های دانشجویی فعال را منجر به افزایش روحیه فعالیت‌های اجتماعی و تشکیلاتی دانست و افزود: تشکل‌های دانشجویی، دانشجو را آماده نقش‌آفرینی در داخل دانشگاه و پس از آن حضور مؤثر و فعال و سازنده در خارج از دانشگاه می‌کنند و تقویت تشکل‌های دانشجویی در نهایت منجر به تربیت نیروی انسانی متعهد و متخصص و انقلابی می‌شود که ثمره آن نیز تقویت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

وی درباره امور زنان و خانواده دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی با اشاره به نقش و جایگاه ارزنده بانوان و خانواده در رشد و اعتلای جامعه اسلامی، فعال‌سازی ظرفیت کمیته تعامل دانشگاه و خانواده را برای تصمیم سازی برای شورای فرهنگی دانشگاه و ارتقای فرهنگی، اجتماعی و معنوی بانوان و خانواده‌های عموم دانشگاهیان را ازجمله رسالت‌های این حوزه برشمرد و خواستار ایجاد شبکه بانوان دانشگاهی، شناسایی و معرفی بانوان تأثیرگذار و استفاده از ظرفیت آنان، بسترسازی برای امکانات رفاهی بانوان دانشگاه و برنامه‌ریزی برای شناسایی و برطرف کردن چالش‌ها و مشکلات حوزه بانوان شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تعیین دستمزد کارگران به مجلس واگذار می‌شود؟
  • تسویه دولت با فروشندگان طرح کالابرگ طی ۴ روز آینده
  • دولت به فروشندگان کالابرگ چقدر بدهی دارد؟ | اعلام زمان تسویه نهایی با فروشندگان
  • ۲ انتصاب جدید در دانشگاه آزاد آذربایجان غربی
  • مردم خراسان جنوبی هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان در طرح فجرانه خرید کردند
  • منظور: رشد ۳۸۰ درصدی اعتبارات رفاه و تامین اجتماعی
  • احیای تعاونی‌های صید و صیادی در سیستان و بلوچستان
  • ۴۷۷ هزار خانوار کردستانی با کالابرگ الکترونیکی خرید کردند
  • جدیدترین خبر افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی بانک رفاه امروز ۱۵ اردیبهشت
  • حمایت‌ های بانک رفاه کارگران از ساخت مسکن کارگری شتاب می‌ گیرد