Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیستم‌عامل HarmonyOS که هوآوی آن را در روز 9 آگوست در رویداد توسعه‌دهندگان خود معرفی کرد،  سیستم‌عاملی توزیع شده بر پایه میکروکرنل است که هدف از طراحی آن ایجاد ساختاری برای ارتباط میان‌دستگاهی برای همه ابزارها و راهکارها بوده است.

همان‌طور که هوآوی اعلام کرد، هدف از ساخت این سیستم‌عامل فراهم کردن بستری بین پلتفرم‌هاست که بتواند بین تمام دستگاه‌های هوشمند یکپارچگی ایجاد کند؛ با این اوصاف باید منتظر ابزارهایی مانند ساعت هوشمند، دستیارهای هوشمند خانگی و هر دستگاهی باشیم که قصد استفاده از سیستم‌عامل را دارد و مهم‌ترین این دستگاه‌ها گوشی‌های هوشمند خواهند بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هوآوی به تازگی گوشی‌های پرچم‌دار سری Huawei Mate 30 را معرفی کرده که در آن از سرویس‌های ویژه موبایل خود با نام HMS استفاده شده که درست همان خدماتی را که گوگل در سرویس‌های خود ارائه می‌دهد، در اختیار کاربران قرار خواهند داد.

نکته مهم در مورد این سیستم‌عامل هدفی است که هوآوی از توسعه آن دارد. رن ژنگفی، بنیان‌گذار شرکت نیز در مصاحبه‌ای با مجله Fortune اعلام کرده است که هوآوی هدفی بسیار بزرگ از ساخت و توسعه این سیستم‌عامل دارد تا طی دو تا سه سال آینده بتواند آن را به سیستم‌عاملی در حد سیستم‌عامل اختصاصی اپل iOS برساند.

اگر هوآوی سیستم‌عامل اختصاصی خود را در گوشی‌های هوشمند ساخت خودش مورد استفاده قرار دهد، شاهد دومین ساختار کاملاً یکپارچه سخت‌افزاری و نرم‌افزاری در دنیای موبایل خواهیم بود که با توجه به وسعت کار هوآوی در حوزه توسعه سخت‌افزار، می‌تواند به جایگاه و عملکردی بالاتر از رقیب آمریکایی خود برسد.

نکته دیگری که از برنامه‌های هوآوی برای توسعه HarmonyOS دیده می‌شود، جایگاه آن در میان سیستم‌عامل‌های موبایل در سال‌های آینده است. این شرکت اعلام کرده که سیستم‌عامل HongMengOS یا همان HarmonyOS تا پایان سال جاری میلادی به آمار 0.1 درصد از کل دستگاه‌های هوشمند بر پایه لینوکس در کشور چین خواهد رسید و تا پایان سال آینده میلادی نیز می‌تواند با رشدی بسیار سریع، به 5 درصد از کل دستگاه‌های بازار برسد.

در حال حاضر با جمع تمام دستگاه‌های هوشمند، سیستم‌عامل اندروید با 39 درصد جایگاه اول را در پراستفاده‌ترین سیستم‌عامل به خود اختصاص داده و پس از آن ویندوز با 35 درصد و iOS با 13.87 درصد قرار دارد. سیستم عامل دسکتاپ اپل با 5.92 درصد جایگاه چهارم را داشته و لینوکس نیز با 0.77 درصد رتبه پنجم محبوبیت را دارد.

نکته مهمی که در مورد HarmonyOS وجود دارد، پشتیبانی کامل آن از گستره وسیعی از برنامه‌ها (مثل برنامه‌های نوشته شده برای سیستم‌عامل‌های اندروید و لینوکس و در آینده برنامه‌های بر پایه HTML5) است. همچنین این سیستم‌عامل جدید از کامپایلر ویژه ARK نیز استفاده خواهد کرد که توانایی پشتیبانی از زبان‌های برنامه‌نویسی Koltin، جاوا، جاوا اسکریپت، C و C++ را به آن خواهد داد.

برای افزایش و ارتقای سطح امنیت دستگاه‌هایی که از سیستم‌عامل هارمونی استفاده می‌کنند، از یک محیط امن اجرای نرم‌افزار یا همان TEE استفاده خواهد شد که می‌تواند تضمین‌کننده عملکرد امن همه برنامه‌ها در هر دستگاهی باشد.

رویکرد هوآوی یکپارچگی است و با توجه به پیشرفت بسیار سریع فناوری 5G از یک سو و گسترش استفاده از ابزارهای هوشمند، انتظار داریم این هدف با یک ساختار جذاب مانند سیستم‌عامل هارمونی، به اوج خود برسد.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: موبایل گوگل چین ویندوز سیستم عامل ارتقای سطح فناوری ارتقای سطح رقابت سیستم عامل مصاحبه ویندوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۵۲۵۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جایگاه اختصاصی زنان در ورزشگاه بابل (عکس)

به گزارش “ورزش سه”، در یکی از دیدارهای هفته اخیر لیگ دسته اول تیم دریای بابل مقابل مس شهر بابک به میدان رفت که این بازی با تساوی یک بر یک به پایان رسید.

نکته قابل توجه در حاشیه این بازی حضور تعدادی از هواداران خانم در اطراف ورزشگاه بابل بود.

با توجه به اینکه ورزشگاه شهر بابل از نظر زیرساختی امکان پذیرایی از هواداران زن را ندارد هنوز مجوز حضور بانوان در این ورزشگاه صادر نشده اما زنان علاقمند به فوتبال و طرفداران بابلی در بازی اخیر تیم خود را تنها نگذاشتند.

تعدادی از علاقمندان خانم تیم دریای بابل در پشت در ورزشگاه و از پشت فنس‌ها به حمایت از تیم محبوب شهر خود پرداختند. علاوه بر مردان که روی سکوهای ورزشگاه مستقر شده بودند زنان نیز از پشت نرده ها به حمایت از تیم خود دست زدند و تصاویر جالبی از حضور آنها به ثبت رسید.

عکاس: امیر صالحیان

دیگر خبرها

  • محصولات تجاری گروه ‌بهمن در نمایشگاه صنعت‌ پخش ایران معرفی می‌شود 
  • هواوی مخفیانه از مسابقات تحقیقاتی در آمریکا حمایت مالی می‌کند
  • جدیدترین نسل موبایل رونمایی شد؛ بازگشت به «ماربازی» بدون اینترنت! (+عکس)
  • ببینید | گفت و گوی اختصاصی با وکیل تتلو
  • راهکارهای اقتصاد دایره‌ای برای بهینه‌سازی مدیریت پسماند
  • ساخت آجر‌های هوشمند انرژی با استفاده از پسماند
  • ۹۲ درصد متقاضیان واجد شرایط تسهیلات نهضت ملی مسکن، قرارداد امضا کردند
  • اندروید یا iOS ؟ کدام سیستم عامل امن‌ترین قلمرو را دارد؟
  • جایگاه اختصاصی زنان در ورزشگاه بابل (عکس)
  • نصب بیش از ۲۸ هزار کنتور هوشمند در استان قزوین