Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@07:26:32 GMT

تاسیس اولین بانک موی جهان در انگلیس

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۵۲۸۹۷

تاسیس اولین بانک موی جهان در انگلیس

به گزارش پایگاه اینترنتی روزنامه دیلی میل، ریزش مو و کچلی موضوعی است که ذهن بسیاری از مردم را درگیر خود کرده است اما این مشکل با کمک یک استارتاپ جدید بیوتکنولوژی به تاریخ می‌پیوندد.

استارتاپ که HairClone نام دارد اولین بانک فولیکول مو را در شهر منچستر انگلیس راه‌اندازی کرده است؛ در این بانک مو مردان و زنان می‌توانند فولیکول‌های یخ‌زده موی خود را ذخیره کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رویه ذخیره فولیکول‌های مو در این بانک مو با یک مشاوره آغاز می‌شود و در آن جراح تصمیم می‌گیرد که آیا بیمار برای ذخیره کردن فولیکول‌های مو مناسب است یا خیر. چنانچه جراح بیمار را مناسب تشخیص دهد حدود ۱۰۰ فولیکول مو از قسمت عقب سر وی با استفاده از یک رویه جراحی برداشته می‌شود. سپس این فولیکول‌ها منجمد شده و در این بانک مو با دمای منفی ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد ذخیره می‌شوند. همانطور که از نام این استارتاپ (HairClone) مشخص است، در آزمایشگاه این استارتاپ سلول‌های داخل این فولیکول‌ها تکثیر می‌شود و زمانی‌که فرد صاحب فولیکول شروع به ریزش مو کرد، سلول‌های وی به پوست سرش تزریق می‌شود و رشد مو را افزایش می‌دهد. تکثیر این سلول‌ها به گونه‌ای صورت می‌گیرد که ضخامت و بلندی مو حفظ شود.

دکتر پاول کمپ، مدیر عامل شرکت HairClone درباره این مکانیزم توضیح داد: مو ارگان کوچکی است که به‌طور طبیعی بازسازی می‌شود، مو دوره‌های رشد را پشت سر می‌گذارد ، سپس استراحت می‌کند، می‌ریزد و دوباره رشد می‌کند.

وی گفت: این رویه توسط گروه خاصی از سلول‌های بسیار تخصصی در پایه فولیکول مو به نام سلول‌های Dermal Papilla کنترل می‌شود ؛ این سلول‌ها ضخامت و طول ساقه موهای تولید شده را تعیین می‌کنند. ریزش مو نتیجه کاهش تعداد سلول‌های مهم dermal papilla از فولیکول‌های آسیب‌دیده است. این موضوع باعث می‌شود که ساقه مو نازک‌تر و کوتاه‌تر شود که در نهایت اینگونه به نظر می‌رسد که موها از بین رفته‌اند. هدف استارتاپ HairClone جایگزینی سلول‌های dermal papilla و بازسازی فولیکول‌های در حال کوچک شدن به گونه‌ای است که طول و ضخامت اولیه خود را به‌دست آورند.

وی خاطرنشان کرد: هدف ما این است که با تکثیر این سلول‌ها از فولیکول‌های ذخیره شده خود بیمار، بتوانیم هزاران مو از چند فولیکول ذخیره شده بازسازی کنیم. هدف ما حفظ تراکم موی بیمار و در عین حال پیشگیری از نازک شدن این موهای درمان شده در آینده است.

همه بزرگسالان می‌توانند از این بانک فولیکول مو استفاده کنند و هزینه ذخیره فولیکول مو برای هر فرد حدود دو هزار پوند است.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۵۲۸۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) اولین تصاویر از محل وقوع تیراندازی و حریق در اربیل

نیمه شب گذشته در بازار «نیشتمان» واقع در نزدیکی ارگ اربیل در شمال عراق، آتش‌سوزی نسبتا مهیبی رخ داد و همزمان صدای تیراندازی در این محدوده شنیده شد. استاندار اربیل ساعاتی بعد گفت که نیرو‌های امدادی و اطفای حریق موفق شده‌اند آتش را کنترل و خاموش کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: تسنیم

tags # اخبار حوادث سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • اولین گل کوین دی بروین در لیگ برتر انگلیس با ضربه سر
  • اولین واکنش مالکان جدید پرسپولس در خصوص اوسما
  • بزرگداشت ۱۷۵۷ سال سنت آموزش عالی در ایران/ لوگوی نود سالگی دانشگاه تهران منتشر شد
  • اولین عرضه خودرو‌های برقی در روز‌های آینده
  • فواید و مضرات سشوار برای مو
  • اولین اثر بانکی شدن پرسپولیس: تهاتر پاداش AFC
  • (ویدئو) اولین تصاویر از محل وقوع تیراندازی و حریق در اربیل
  • برای اولین‌بار ساخت سلول زنده در آزمایشگاه/ انسان قادر به انجام کار طبیعت می‌شود؟
  • شاید موشک‌های آینده بدون سوخت کار کنند!
  • اولین سفر وزیر انگلیسی به قرقیزستان با طعم دخالت