Web Analytics Made Easy - Statcounter

نشست خبری کمیته استیناف صدور مجوز حرفه‌ای باشگاه‌های فوتبال در محل فدراسیون فوتبال در حال برگزاری است.

به گزارش ایسنا، در آغاز نشست خبری کمیته استیناف صدور مجوز حرفه‌ای باشگاه‌های فوتبال، کاظم اولیایی درباره وضعیت مالکیت ساختمان باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس گفت: من در زمانی که خودم در باشگاه استقلال مشغول بودم، درآمدهای باشگاه برای هزینه فدراسیون فوتبال در جهت خرید ساختمان باشگاه خرج شد ولی الان نمی‌دانم چرا مسئولان مجمع فدراسیون فوتبال از این موضوع خبر ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین رابطه سهیل مهدی گفت: ما از باشگاه‌ها می‌خواهیم که درباره ساختمان باشگاه، زمین تمرین و بازی به ما اعلام کنند که مالکند یا اجاره کرده‌اند. برای مثال ذوب‌آهن، پیکان و سایپا اجاره نامه‌ای از شرکت‌های زیر نظرشان دارند که آن را به ما دادند. باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس هم اجاره نامه را به ما دادند.

مهدی ادامه داد: ما در ابتدا نماینده کنفدراسیون فوتبال آسیا هستیم و مدارک را جمع می‌کنیم و بارها هم به باشگاه‌ها اعلام می‌کردیم که در بازه زمانی تعیین شده مدارکشان را ارسال کنند. ما در این برهه زمانی به عنوان مشاور باشگاه‌ها ولی پس از اتمام مهلت به عنوان ممیز عمل می‌کنیم. ما در این زمینه سعی کردیم هم بشیر باشیم و هم نذیر. وقتی باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس ۱۱۰ میلیارد را در یک سال و نیم تسویه حساب می‌کنند، کار آسانی نیست. آقای فتحی یک بار از من پرسید که چه کار کند، من به او گفتم که اگر تراول روی میزت باشد و به همه طلبکارانت پول بدهی، وقت کم می‌آوری ولی این کار را انجام داد. یا باشگاه تراکتور با ۱۷۰ نفر توافق کرد. باشگاه پدیده به خاطر شوق مالکانش برای اولین بار مجوز حرفه‌ای گرفتند در حالی که وضعیتشان پارسال مانند نفت مسجد سلیمان بود. در مورد باشگاه سپاهان چون ورزشگاه نقش جهان تایید شده نیست ورزشگاه فولاد شهر را معرفی کردند اما در تلاش هستند که این ورزشگاه را به لیگ قهرمانان آسیا برسانند. شاید چالش کار ماست که بیشتر نقاط ضعف باشگاه‌ها دیده می‌شود.

در ادامه اولیایی درباره مالکیت مجموعه‌های زیر نظر باشگاه استقلال (تاج) قبل از انقلاب گفت: مجموعه انقلاب که مجموعه شاهنشاهی داشت متعلق به باشگاه تاج نیست. البته تنیس استقلال برای استقلال است اما این جلسه برای بررسی این موضوع نیست.

او درباره مشکلات مالکیتی باشگاه‌ها هم اظهار کرد: در سال‌های گذشته راه‌های فرعی بود برای مثال شرکت‌های خصوصی ایجاد کنند. نفت به چه دلیل منحل شد؟ آن‌ها پنج نفر را به عنوان شرکت ثبت کردند تا بخش خصوصی باشند و وقتی زنگنه آمد، دید که 40 میلیارد بدهی دارد ولی باشگاه برای وزارت نفت نیست. در سال‌های اخیر بحث فیرپلی مالی ایجاد شده که اگر اجرا شود، فوتبال ما را فلج می‌کند. ما جلسه‌ای در فدراسیون فوتبال داشتیم، راه‌های ورود بانوان را اعلام کردیم ولی برخی دوستان ما را تکفیر کردند. کسی گوش شنوا نداشت اما اجبار شد و الان این موضوع انجام شده است. سازمان ملل متحد 192 عضو دارد ولی فیفا 211 عضو دارد که ثروتش از همه جا بیشتر است به این خاطر که مغز مدیریتش درست کار می‌کند. فیفا اعلام کرده باشگاه‌ها باید از سرمایه خودشان استفاده کنند. این شرایط موجود در ایران زیبنده نظام جمهوری اسلامی نیست. در برنامه پنجم هر گونه پرداخت وجه به ورزش حرفه‌ای ممنوع شده ولی کسی که از بیرون بخواهد بررسی کند، می‌پرسد پول‌ها از کجا می‌آید. مهم‌ترین مشکل ما بحث مالکیت است و در ادامه مشکلاتی از این دست را به همراه خواهد داشت.

ادامه دارد ...

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ليگ برتر فوتبال ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۵۳۶۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور مجوز الکترونیک کسب و کار

محمود رشیدی‌اقدم مدیرکل اقتصاد و دارایی کرمانشاه گفت : یکی از مهم‌ترین اقداماتی که هم‌اکنون توسط وزارت اقتصاد در حال انجام است موضوع تبدیل مجوز‌های کسب و کار کاغذی به الکترونیک و دریافت کد یکتا است که در صورت عدم دریافت مجوز الکترونیک توسط اصناف و سایر واحد‌های صنفی تا پایان اردیبهشت‌ماه پروانه آنها باطل می‌شود.

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان کرمانشاه گفت: اصناف و واحد‌های صنفی باید تا پایان اردیبهشت‌ماه نسبت به دریافت پروانه کسب و کار الکترونیک خود اقدام کنند، اما در غیر این صورت نمی‌توانند از تسهیلات دولتی بهره‌مند شوند.

رشیدی‌اقدم تصریح کرد: صاحبان کسب و کار و اصناف کرمانشاهی می‌توانند با مراجعه به سامانه درگاه ملی مجوز‌ها در کمتر از سه دقیقه با وارد کردن کد ملی، کد پستی و شماره پروانه خود برای دریافت پروانه الکترونیک اقدام کنند و یا با مراجعه به دفاتر پیشخوان این فرآیند را انجام دهند.

وی با اشاره به راه‌اندازی سامانه درگاه ملی مجوز‌ها ادامه داد: یکی از کار‌های بسیار مهم دولت سیزدهم راه‌اندازی درگاه ملی مجوز‌ها است که در گذشته اگر فردی متقاضی دریافت پروانه کسب و کار بود باید مراحل اداری را برای دریافت پروانه طی می‌کرد و به نوعی به کفش آهنین نیاز بود، اما اکنون این روند اصلاح شده و هزینه صدور مجوز نیز اندک است.

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان کرمانشاه افزود: سامانه درگاه ملی مجوز‌ها با اطلاعات کافی، به صورت شفاف نسبت به صدور مجوز‌ها اقدام می‌کند و یکی از مهم‌ترین مزایای این طرح کوتاه شدن زمان صدور مجوز کسب و کار است.

رشیدی‌اقدم بیان کرد: سامانه درگاه ملی مجوز‌ها به بهبود فضای کسب و کار کمک شایانی می‌کند و نظارت پیشینی را به پسینی تبدیل می‌کند و صدور مجوز تنها به درگاه ملی مجوز‌ها واگذار شده و صدور پروانه کاغذی خلاف قانون است و متخلفان به دستگاه قضایی معرفی می‌شوند.

وی ادامه داد: در مجموع تاکنون ۸۹ هزار و ۷۲ درخواست در درگاه ملی مجوز‌های مربوط به استان کرمانشاه ثبت شده که ۵۶ هزار و ۴۴۲ مورد آن صادر شده و ۲۶ هزار و ۴۳۳ مورد رد شده و ۶ هزار و ۲۰۴ درخواست نیز در دست اقدام است.

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان کرمانشاه گفت: ۹۰ درصد مجوز‌های کسب و کار در کمتر از سه روز صادر می‌شود، اما مجوز‌هایی که نیازمند استعلام و بازرسی چند دستگاه اجرایی است هفت روز زمان می‌برد .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • سرنوشت توماج صالحی چه می‌شود؟ 
  • با اعلام رییس صدور کمیته مجوز حرفه‌ای : AFC واگذاری استقلال و پرسپولیس را تایید کرد
  • ایراد تازه کنفدراسیون فوتبال آسیا از استقلال و پرسپولیس
  • رسمی: آزادی پرسپولیس و استقلال از چنگ وزارت ورزش بعداز ۴۰سال / AFC واگذاری را تأیید کرد / ۵درصد سهام به بازیکنان قدیمی سرخابی رسید!
  • ای‌اف‌سی واگذاری استقلال و پرسپولیس را تأیید کرد
  • زارعی: واگذاری سرخابی‌ها از سوی AFC تایید شد
  • زارعی: دغدغه ما برای مالکیت استقلال و پرسپولیس برطرف شد
  • مکاتبه فدراسیون فوتبال با AFC و حل مشکل مالکیت سرخابی‌ها
  • امیدواریم پنجم اردیبهشت سرآغاز پیشرفت فوتبال ایران باشد
  • صدور مجوز الکترونیک کسب و کار