Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@09:32:21 GMT

رفع تصرف ۵۲ هکتار از اراضی بستر رودخانه بشار یاسوج

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۵۳۸۸۹

رفع تصرف ۵۲ هکتار از اراضی بستر رودخانه بشار یاسوج

به گزارش خبرنگار مهر، آرش مصلح پیش از ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران، افزود: در راستای حفاظت و صیانت از منابع آبی و با دستور قضایی و حضور نیروهای انتظامی، حدود ۵۲ هکتار از اراضی بستر رودخانه بشار یاسوج رفع تصرف شد.

مصلح با بیان اینکه رودخانه بشار از رودخانه های اصلی و دائمی استان بوده و نقشی مهم و اساسی در توسعه منطقه دارد، اظهار کرد: متاسفانه این رودخانه در سالهای گذشته مورد تعدی قرار گرفته و با وجود اقدامات و برخوردهای قانونی صورت گرفته با متخلفین، متاسفانه همچنان این دست درازی ها و تصرفات و ساخت و سازهای غیرقانونی در حریم و بستر این رودخانه، توسط عده ای محدود ادامه یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با توجه به حساسیت زمانی و همچنین شرایط خاصی که این رودخانه دارد، با حمایت و دستور قضایی و حضور نیروهای خدوم انتظامی، نسبت به رفع تصرف مجدد از بستر این رودخانه اقدام شد.

مصلح تصریح کرد:  این رفع تصرف، در دو طرف رودخانه بشار و حد فاصل پل اول بشار تا پل مختار و طی دو روز نجام گرفت.

وی افزود: در همین راستا،  در مجموع حدود ۵۲ هکتار از اراضی بستر این رودخانه آزاد شد.

 معاون آب منطقه ای استان گفت: از دستگاههای مرتبط از جمله شهرداری یاسوج، انتظار می رود که نسبت به احداث جاده در خط بستری که مشخص شده  اقدام تا از تصرفات و دست درازی های مجدد، جلوگیری شود.

مصلح خاطرنشان کرد: همچنین از همه مردم عزیز منطقه انتظار می رود که نسبت به رعایت قانون و حفظ این نعمت الهی، توجه بیشتری داشته باشند.

وی افزود: باید هرگونه ساخت و ساز و فعالیت کشاورزی، صنعتی و ... که می خواهند در اطراف این رودخانه داشته باشند، حتما با رعایت موازین قانونی و با هماهنگی لازم با شرکت آب منطقه ای انجام شود.

کد خبر 4754167

منبع: مهر

کلیدواژه: آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد رفع تصرف از اراضی ملی یاسوج اربعین 98 اربعین حسینی مرز مهران ایلام بوشهر زائران اربعین قزوین گرگان شهرکرد سانحه تصادف استانداری سمنان شیراز خطبه های نماز جمعه موکب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۵۳۸۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۰ هکتار از اراضی ملی در استهبان رفع تصرف شد

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ حسین اکبرپور بیان کرد: در پی دریافت گزارشی مبنی بر تصرف ۷۰ هکتار از اراضی ملی در بخش رونیز روستای ماهفرخان شهرستان استهبان، بررسی موضوع در دستور کار مأموران قرار گرفت.

وی افزود: مأموران انتظامی پس از هماهنگی قضائی و با همکاری عوامل اداره محیط زیست و منابع طبیعی زمین‌های تصرف شده را از چنگ زمین‌خواران رهاسازی کردند.

فرمانده انتظامی استهبان ارزش زمین‌های رفع تصرف شده را برابر نظر کارشناسان، ۷۰۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: در این خصوص ۲ نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

سرهنگ اکبرپور بر همکاری همه مردم و دستگاه‌های نظارتی برای مقابله با هرگونه زمین‌خواری، قاچاق و فعالیت‌های اقتصادی غیرقانونی تاکید کرد و از شهروندان درخواست کرد در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک مراتب را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

کد خبر 6086913

دیگر خبرها

  • تصرف و برداشت غیر مجاز بستر رودخانه تا گرانفروشی توسط ماسه شویی‌ها در اهر
  • غرق شدن دختر ۱۷ ساله در رودخانه بشار
  • جسد بانوی غرق شده در رودخانه بشار پس از شش ساعت تلاش پیدا شد
  • پیدا شدن جسد بانوی غرق شده در رودخانه بشار
  • رفع تصرف ۱۰۰ هکتار از اراضی دولتی درشهرستان مرزی میرجاوه
  • رفع تصرف ۲۰ هکتار از اراضی ملی در شهرستان طارم
  • ۷۰ هکتار از اراضی ملی در استهبان رفع تصرف شد
  • صدور سند برای ۵۶ هزار هکتار از بستر و حریم رودخانه‌ها در خوزستان
  • مقابله با زمین خواری ۲۰ هکتاری در منطقه کوهپایه کرمان
  • رفع تصرف ۲۰ هکتار از اراضی کوهپایه کرمان