Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-26@10:33:04 GMT

داستان و شعر خیابان را بنویسید!

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۵۳۹۶۵

داستان و شعر خیابان را بنویسید!

در میان این افراد، تعدادی کودک و نوجوان هم هست و شاید بعضی را دیده باشی که بدون لباس گرم و کافی، در خیابان به‌سر می‌برند. چه اتفاقی برای آن‌ها افتاده که زندگی روی تلخ خود را به آن‌ها نشان داده است؟ هریک از کسانی که در خیابان زندگی می‌کنند، داستانی دارد و خاطراتی و دلش گنجینه‌ی اسرار است. در بین‌آن‌ها انسان‌های توانمند، کم نیستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انسان‌هایی که بینش و هوش خوبی دارند. جمعیت طوع بی‌نشان‌ها، مؤسسه‌ای غیردولتی است که بر روی  آسیب‌های اجتماعی مثل کارتن‌خوابی کار می‌کند. این‌روزها، جمعیت طلوع بی‌نشان‌ها درحال برگزاری جشنواره‌ی ادبی «حس خیابان» در سه حوزه‌ی شعر، داستان و خاطره است. علاقه‌مندان به شرکت در این جشنواره، تا ۸ آبان فرصت دارند که آثار خود را برای دبیرخانه‌ی جشنواره بفرستند. این جشنواره‌، اولین تجربه‌ی کار ادبی در حوزه‌ی کارتن‌خوابی  است که در دو بخش ویژه و حرفه‌ای برگزار می‌شود. در بخش ویژه‌ی جشنواره عزیزانی می‌توانند شرکت کنند که تجربه‌ی کارتن‌خوابی دارند.

بخش حرفه‌ای برای نویسندگان و شاعرانی است که درباره‌ی این آسیب‌ اجتماعی کار کرده‌اند و دغدغه دارند.  شعار مؤسسه‌ی طلوع بی‌نشان‌ها این است که: «بی‌تفاوت نباشیم!» و سعی می‌کند با برگزاری این جشنواره شعار خود را هم یادآوری کند.

افرادی که کارتن‌خوابی را تجربه کرده‌اند؛ مخصوصاً کودکان و نوجوانانی که این تجربه را دارند؛ سینه‌شان پر است از داستان‌ها و اتفاق‌هایی که خوب است خودشان آن‌ها را بنویسند. هم قبل از شروع جشنواره‌ی حس خیابان و هم بعد از دریافت آثار، برای علاقه‌مندانی که قصد  شرکت در این جشنواره را دارند کارگاه‌های آموزشی برگزار می‌شود. جامعه‌ی هدف این جشنواره هم افرادی هستند که در زندگی خود، دچار این آسیب اجتماعی شده‌اند و هم نویسندگانی که دغدغه‌های اجتماعی دارند.

جلب‌توجه جامعه به موضوع خیابان‌خوابی، ایجاد انگیزه و خلاقیت در گروه ویژه (با تجربه‌ی کارتن‌خوابی)، استفاده از تجربیات کارتن‌خوابی در تولید آثار هنری، قدردانی از هنرمندانی که در آثارشان به آسیب‌های اجتماعی، به‌ویژه کارتن‌خوابی، توجه ویژه داشته‌اند و الگوسازی در حوزه‌ی هنر اجتماعی از اهداف این جشنواره است. اعضای هیئت انتخاب جشنواره عبارتند از: امید صباغ‌نو، سیدجعفر عزیزی، نفیسه علوی، اصغر علی‌کرمی، آیدا عمیدی، حدیث لزرغلامی و سمانه نائینی.

علاقه مندان می‌توانند آثار خود را در دو نسخه به نشانی تهران، بزرگ‌راه محلاتی، خیابان صالحی، کوچه‌ی عبدالمحمدی، پلاک ۶  ارسال کنند یا نسخه‌ی پی‌دی‌اف اثر خود را به ای‌میل info@toloo.org یا شماره‌ی کانال (۰۹۰۳۴۵۶۱۵۹۳) آن بفرستند.

مراسم اهدای جوایز، هم‌زمان با آیین شب یلدا برگزار خواهد شد.

کد خبر 459449 برچسب‌ها نوجوان همشهری دوچرخه

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: نوجوان همشهری دوچرخه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۵۳۹۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شعر طنز یک اقدام بدیع در دستگاه قضا است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، غلامعلی دهشیری در نشست شورای سیاست گذاری جشنواره شعر طنز عدلیه بیان داشت: دادخند، ورود دستگاه قضا است در برگزاری جشنواره طنزی که مسیری را برای اتفاقات فرهنگی در عرصه‌ی ملی به روز قوه قضاییه باز کرده است.

این مقام قضایی، طنز را یکی از زیباترین و موثرترین قالب‌های انتقال پیام دانست و اظهار داشت: شکوفایی استعداد‌های ادبی در حوزه شعر و ادب، تولید محتوا و تولید آثاری ماندگار با موضوع عدلیه علاوه بر انتقال پیام در اطلاع رسانی از جرائم و آسیب‌های اجتماعی می‌تواند در زمینه پیشگیری از وقوع جرم نیز اثرگذار باشد.

وی تصریح کرد: تبیین سختی‌ها و دغدغه مندی‌های دستگاه قضا و همچنین بیان آسیب‌های اجتماعی و راهکار‌های پیشگیری از آن، با استفاده از بهره گیری از ظرفیت شعر طنز یکی از اصلی‌ترین هدف‌های این جشنواره است.

دهشیری افزود: این جشنواره و سایر برنامه‌های اجتماعی دستگاه قضایی، در اجرای سند تحول قوه قضاییه و اجتماعی کردن این قوه و افزایش سرمایه اجتماعی دستگاه قضا صورت می‌گیرد.

گفتنی است اولین دوره جشنواره شعر طنز عدلیه (دادخند) از ابتکارات دادگستری استان یزد در سال ۱۴۰۱ بود که با ارسال ۱۲۴ اثر از ۲۲ استان کشور برگزار شد.

دیگر خبرها

  • آتش سوزی حوالی بیمارستان هفت تیر مربوط به انبار کارتن بود
  • آتش‌سوزی حوالی بیمارستان هفت تیر مربوط به انبار کارتن بود
  • نماهنگ جدید ابوذر روحی منتشر شد + دانلود نماهنگ حماسی «نحن المقاومون»
  • رونمایی از پوستر اولین دوره جشنواره داستان نویسی استان یزد در گردکوه
  • رونمایی از پوستر اولین دوره جشنواره داستان نویسی استان در گردکوه
  • نق‌نق‌‌نویسی داستان اجتماعی نیست
  • تاثیر تحولات جامعه بر میزان توسعه کشور
  • نخستین دوره جایزه داستان و بازآفرینی فراخوان داد
  • فرمول خانگی برای درمان بی‌خوابی
  • شعر طنز یک اقدام بدیع در دستگاه قضا است