Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@17:56:11 GMT

۴۲۵ چاه غیرمجاز خراسان جنوبی پلمپ شد

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۵۴۱۵۶

۴۲۵ چاه غیرمجاز خراسان جنوبی پلمپ شد

حسین امامی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: عملیات شناسایی، پر و مسلوب المنفعه کردن چاه های غیر مجاز از ابتدای سال ۸۵ در استان آغاز شده است.

وی با بیان اینکه این طرح در قالب بکار گیری گروه های گشت و بازرسی در حال انجام است، بیان کرد: ادامه روند این پروژه پس از تصویب در طرح احیاء و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی، در پانزدهمین جلسه شورای عالی آب کشور با تعیین تکلیف چاه های آب فاقد پروانه در دستور کار شرکت آب منطقه ای قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان جنوبی از پلمپ ۴۲۵ حلقه چاه غیرمجاز و فاقد پروانه در استان طی پنج سال گذشته خبر داد و گفت: انسداد این چاه ها به لحاظ عمق و حجم پایین استحصال آب، ۲.۸۹۶ میلیون متر مکعب صرفه جویی به دنبال داشته است.

امامی ادامه داد: همچنین در ادامه تعیین تکلیف و انسداد ۲۴۰ حلقه چاه غیر مجاز و فاقد پروانه فعال استان در قالب قانون توزیع عادلانه آب و قانون تعیین تکلیف چاه های آب فاقد پروانه بهره برداری در طی سال های ۹۹-۹۸ در دستور کار این شرکت قرار قرار گرفته است.

تجهیز ۱۸۴۲  چاه به کنتورهای هوشمند

وی همچنین از تجهیز هزار و ۸۴۲  چاه کشاورزی، صنعت و خدمات استان به کنتورهای هوشمند خبر داد و گفت: تجهیز چاه های کشاورزی استان به کنتورهای هوشمند از سال ۱۳۸۵ و از محل اعتبارات طرح احیاء و تعادل بخشی آغاز شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان جنوبی با بیان اینکه کالیبراسیون و انتقال حق آبه سالیانه این دسته از چاه ها مطابق با احجام مندرج در پروانه های بهره برداری عملیاتی شده است، بیان داشت: عملیات شارژ این کنتورها در دو ماه آخر سال انجام و کنترل های میدانی لازم نیز در جهت عملکرد بهینه آن ها در طول سال انجام می پذیرد.

به گفته امامی با نصب کنتورهای هوشمند به میزان ۱۹۶ میلیون متر مکعب در برداشت از منابع آب زیرزمینی صرفه جویی شده است.  

وی با اشاره به اینکه نصب کنتور هوشمند بر روی ۳۰۰ چاه باقیمانده استان در دستور کار این شرکت قرار گرفته  است، افزود:  در صورت تامین اعتبارات لازم تاپایان سال آینده این چاه ها هم به کنتور هوشمندآب و برق مجهز خواهند شد.

کد خبر 4754191

منبع: مهر

کلیدواژه: آب منطقه ای خراسان جنوبی حسین امامی چاه غیرمجاز اربعین 98 اربعین حسینی مرز مهران ایلام بوشهر زائران اربعین قزوین گرگان شهرکرد سانحه تصادف استانداری سمنان شیراز خطبه های نماز جمعه موکب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۵۴۱۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور ۴۹۴۰ شناسه یکتا برای پروانه کسب‌های کاغذی در خراسان شمالی

ایسنا/خراسان شمالی مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان شمالی از صدور ۴۹۴۰ شناسه یکتا برای پروانه کسب کاغذی و قدیمی در استان خبر داد.

محمد رحمانی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: از آبان ماه ۱۴۰۱ صدور شناسه های یکتا در درگاه ملی مجوزها آغاز شد و از آن زمان تا کنون برای همه کسب و کارها شناسه یکتا صادر می شود تا مجوزهای کاغذی و قدیمی حذف شود.

وی با تاکید بر اینکه طبق قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار، همه فعالیت‌های اقتصادی که به هر نحو کسب درآمد دارند، باید شناسه یکتا داشته باشند، تاکید کرد: بسیاری از خدمات دولت، الکترونیکی شده و به همین دلیل مجوزهای کسب و کار و فعالیت های اقتصادی نیز باید الکترونیکی شود تا بتوانند از مزایای آن بهره مند شوند.

وی بیان کرد: با حذف مجوزهای قدیمی و کاغذی، مشخصات همه فعالان اقتصادی برای دولت شفاف می شود و از مزایای آن ها برای اخذ تسهیلات و... همانند قبل اما به صورت الکترونیکی بهره مند خواهند بود.

رحمانی با اشاره به اینکه خراسان شمالی در حال حاضر رتبه ۱۵ کشور را در حذف پروانه های کسب قدیمی و کاغذی دارد، گفت: حدود ۳۰ هزار واحد صنفی در این استان فعال است که حدود ۱۵ درصد از آن ها برای تبدیل مجوزهای کاغذی به شناسه یکتا اقدام کرده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه اصناف و فعالان اقتصادی براساس قانون باید برای دریافت خدمات مختلف شناسه یکتا داشته باشند، ادامه داد: اصناف و فعالان اقتصادی تا ۲۶ اردیبهشت ماه جاری برای دریافت شناسه یکتا مهلت دارند تا اقدام کنند. پس از این تاریخ نیز مجوزهای کاغذی بی اعتبار خواهد بود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان شمالی افزود: در راستای تسهیل این فرآیند برای کسبه، روز گذشته میز خدمت تبدیل رایگان مجوزها و پروانه کسب های قدیمی به مجوزهای الکترونیک به این محل واقع در میدان کارگر بجنورد دایر شد.

وی تصریح کرد: صاحبان مشاغل همچنین می توانند برای دریافت شناسه یکتا علاوه بر امکان مراجعه به اتاق اصناف شهرستان ها، از طریق موبایل یا رایانه به درگاه ملی مجوزها به آدرس www.mojavez.ir مراجعه کنند و به صورت رایگان برای مجوزهای قدیمی خود شناسه یکتا دریافت کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سه میلیون متر مکعب روان آب در سدهای خراسان جنوبی ذخیره‌ شد
  • صدور ۴۹۴۰ شناسه یکتا برای پروانه کسب‌های کاغذی در خراسان شمالی
  • مشارکت ۳۲۵ نفر در مسابقات قرآنی شرکت گاز خراسان جنوبی
  • ذخیره‌سازی بیش از ۳ میلیون مترمکعب رواناب در سد‌های خراسان جنوبی
  • پایداری شبکه گاز خراسان جنوبی در برابر سیلاب
  • آب شرب روستاهای مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی وصل شد
  • آب شرب روستا‌های سیل زده خراسان جنوبی وصل شد
  • آب روستا‌های سیل زده خراسان جنوبی وصل شد
  • فناوری‌های نوین برای مقابله با ساخت‌وسازهای غیرمجاز استفاده شود
  • جریان گاز در مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی و کرمان پایدار است/ اعزام تیم‌های امداد برای خدمت‌رسانی