Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا، برخی منابع کارگری در شهرستان اسلامشهر از تشدید اعتراضات صنفی کارگران شرکت حمل و نقل جاده‌ای خلیج فارس در مقابل ساختمان فرمانداری خبر می‌دهند.

 یکی از کارگران این شرکت گفت: دلیل تشدید اعتراض امروز چهارشنبه کارگران این شرکت که بیش از ۵۰ کارگر در آن حاضر بودند، بی‌توجهی مسئولان شهرستانی در خصوص مطالبه اصلی کارگران  تعدیلی برای بازگشت به کار آنهاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه در این زمینه هیچ مسئولی در شهرستان پاسخگوی مطالبات کارگران تعدیلی شرکت حمل و نقل خلیج فارس نیست، در ادامه گفت: وقتی کارگر حامی ندارد مسلما  اعتراضات‌ او هم به جایی نمی‌رسد. در عین حال از مسئولان در شهرستان گله‌مندیم که سکوت اختیار کرده و در طول روزهایی که حق خود را مطالبه می‌کنیم، علارغم تاکید مسئولان استانی هیچ واکنشی جدی از خود نشان نمی‌دهند.

او گفت: سالهاست زیرنظر مستقیم شرکت حمل و نقل خلیج فارس در بخش‌های خدماتی، فضای سبز، اداری، ناوگان و سایر بخش‌ها با عناوین شغلی راننده، آبدارچی، نظافتچی، برنامه‌ریز و... به سختی کار کرده‌اند و اکنون بعد از سالها تلاش در مخالفت با پیمانی شدن کنار گذاشته شده‌ایم.

به گفته وی؛ تشدید اعتراضات کارگری در حالی ادامه دارد که طی چند روز اخیر و همزمان با آغاز اجتماع صنفی کارگران تعدیلی شرکت حمل و نقل بین‌المللی خلیج فارس هنوز هیچ مقام دولتی به‌صورت جدی پیگیر مطالبات آنها نبوده است.

این کارگر با بیان اینکه تا وصول مطالبات خود به تجمعات صنفی خود ادامه خواهیم داد، افزود: طی روزهای گذشته که فرمانداری شهرستان اسلامشهر که از سوی استانداری متعهد به پیگیری مطلباتمان بود، هنوز اقدامی انجام نداده است.

او با تاکید بر اینکه تعدیل کارگرانی که دغدغه نان دارند درست نیست، در ادامه افزود: بیش از دو ماه است که منتظر تعیین تکلیف کارگران تعدیلی شرکت حمل ونقل خلیج فارس هستیم.

از ابتدای شهریور ماه سال جاری، بیش از ۵۰ نفر از کارگران شرکت حمل و نقل خلیج فارس واقع در شهرستان اسلامشهر در مخالفت با وضعیت استخدامی خود از حالت قرارداد مستقیم به پیمانکاری با دست‌کم ۱۰ سال سابقه کار با بهانه اتمام قرارداد کار تعدیل شده‌اند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: کارگران اسلامشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۵۴۲۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مراسم روز جهانی کارگر در شهرستان مهر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس،مراسم گرامیداشت روز جهانی کارگر با حضور ۱۰۰ کارگر نمونه در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مهر برگزار شد.
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان مهر ضمن تبریک روز جهانی کارگر گفت: پارسال در حوزه تعاون ۳۰۰ کارگر بومی، پیمانکار و شرکت‌های مستقر در این شهرستان معرفی و بیش از ۱۰ شرکت تعاونی در نقاط مختلف ایجاد و راه اندازی شد.
حسن قائدی افزود: همچنین در حوزه مشاغل خانگی مبلغ سه میلیارد تومان برای ایجاد اشتغال به کارآفرینان بومی این شهرستان پرداخت کردیم.
فرماندار شهرستان مهر همچنین بیان کرد: با پیگیری‌های موسوی نماینده مردم شهرستان‌های مهر و لامرد در مجلس شورای اسلامی، به زودی ایستگاه فشار افزایی گاز حوزه گازی وراوی با زمینه اشتغال بیش از ۳۰۰ جوان در این شهرستان‌ها به بهره برداری می‌رسد.
حمزه محمدی گفت: شهرستان مهر به دلیل وجود صنایع نفت و گاز نرخ بیکاری کمتر از هفت درصد است که در میان شهرستان‌های فارس از جایگاه خوبی برخوردار است.
در پایان مراسم با اهدای لوح سپاس و هدایایی از ۱۰۰ کارگر نمونه پالایشگاه ها، شرکت‌ها، و ۶ شهرداری شهرستان مهر تجلیل شد.
شهرستان مهر در جنوب فارس و در فاصله ۳۲۵ کیلومتری شیراز قرار دارد.

دیگر خبرها

  • بازدیدهای سرزده و شهرستانی ادامه دارد؛مدیران آماده و به گوش باشند
  • پیگیری طلب میلیاردی مردم از یک شرکت خصوصی
  • برگزاری نوزدهمین دوره آزمون ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم
  • برگزاری مراسم روز جهانی کارگر در شهرستان مهر
  • تقدیر از کارگران شهرستان ورامین با حضور مسئولان
  • تحقق مطالبه کارگران شرکت کاغذپارس با حذف پیمانکار و افزایش مدت قرارداد کار
  • باشگاه استقلال پلمپ شد | ادامه اتفاقات عجیب با رفتن خطیر به باشگاه
  • اعلام تاریخ دقیق واریز سود سهام عدالت
  • تاریخ جدید واریز سود سهام عدالت اعلام شد
  • نقش استان کرمان در تولید ناخالص ملی ارتقا یافته است