Web Analytics Made Easy - Statcounter

عملیات ساخت بلندترین برج کنترل ترافیک دریایی کشور در بندر چابهار با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور آغاز شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: عملیات اجرایی برج کنترل بندر شهیدبهشتی چابهار با پیش‌بینی ۳۴۸ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی ساخته می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهروز آقایی گفت: زیربنای این پروژه هزار و ۵۰۰ مترمربع است و طبق برنامه‌ریزی انجام شده در مدت ۲۴ ماه ساخته می‌شود و برای ۵۰ نفر فرصت اشتغال مستقیم ایجاد خواهد کرد.

وی ادامه داد: این پروژه به دلیل پتانسیل مکانی و قرارگیری روی زمین مرتفع، بلندترین ساختمان برج کنترل در کل بنادر کشور خواهد بود و به دلیل موقعیت راهبردی بندر چابهار و پیچیدگی عملکردی می‌تواند به عنوان نماد شهر و بنادر و دریانوردی کشور جایگاه ویژه‌ای کسب کند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: ایستگاه جزر و مدسنجی بندر شهید بهشتی چابهار نیز با ۴۰ متر مربع زیربنا با هدف ثبت و اندازه‌گیری داده‌های جزر و مد سنجی جهت بهره‌گیری در ناوبری و مهندسی سواحل با حضور مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی افتتاح می‌شود.

وی بیان کرد: بازدید از پروژه دایک حفاظت ساحلی جنوب شرقی بندر شهید بهشتی، انبارهای سرپوشیده، زیرساخت‌ها، اسکله‌ها، تجهیزات استراتژیک، ساختمان‌های عملیاتی، پروژه تأسیسات زیربنایی، سوله غلات و انبارهای چندمنظوره طرح توسعه بندر شهید بهشتی و شرکت در نشست بررسی موانع، مشکلات و ارائه راهکارهای توسعه‌ای بندر چابهار از دیگر برنامه‌های مدیرعامل و اعضای هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور به بندر چابهار است.

 

بیشتر بخوانید: آغاز بهره‌برداری و اجرای ۴ طرح بندری در بوشهر بهره برداری پایانه صادراتی مواد معدنی و پنج اسکله شناور در استان

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برج سازمان بنادر و دریانوردی کنترل ترافیک معاون وزیر راه و شهرسازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۵۴۹۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام آمادگی روس‌ها برای سرمایه گذاری در بندر امیرآباد

روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی امیرآباد اعلام کرد: یک هیات تجاری متشکل از طرف ایرانی و روسی با ورود به بندر امیرآباد با مدیر کل بنادر و دریانوردی امیرآباد دیدار و در خصوص گسترش همکاری تجاری و سرمایه گذاری در بندر امیرآباد بحث و گفتگو کردند.

در ابتدا طرف روسی که در زمینه کشتیرانی و حمل ریلی کالا در روسیه فعالیت دارد، هدف از این دیدار را ترانزیت کالا از کشور‌های حوزه CIS از طریق کریدور شمال – جنوب به هندوستان و کشور‌های حاشیه خلیج فارس و صادرات محصولات باغی استان مازندران به کشور روسیه عنوان کرد و اعلان نمود، این شرکت با دارا بودن ۲۳ فروند شناور و بیش از ۵۰۰ Teu کانتینر یخچالی در دریای خزر، در زمینه حمل ریلی نیز در روسیه فعالیت دارد و فعال سازی حداکثری خط دریایی استاراخان به امیراباد برای مبادلات تجاری را از اهداف و برنامه‌های اصلی خود بر شمرد و اظهار داشت برای تحقق این مهم نسبت به تشکیل شرکت بازرگانی و سرمایه گذاری مشترک دو ملیتی اقدام نموده اند.

محمدعلی موسی پور مدیر کل بنادر و دریانوردی امیرآباد در این دیدار ضمن برشمردن مزایا و امکانات بزرگترین بندر حاشیه دریای خزر، گفت: ایجاد زیرساخت‌های مناسب و توان تجهیزاتی، موقعیت بندر امیرآباد را در دریای خزر تثبیت کرده و امروزه شاهد بالاترین میزان فعالیت در زمینه تخلیه و بارگیری انواع کالا در این بندر هستیم.

او با استقبال از پیشنهادات طرف روسی ضمن ارائه آمار عملکردی و میزان فعالیت این بندر بعنوان یک بندر استراتژیک و تنها بندر متصل به ریل در شمال کشور، افزود: خوشبختانه موقعیت بندر امیرآباد در شمال ایران و اتصال به شبکه ریل سراسری این بندر را متمایز کرده و بهره برداری از شقوق مختلف حمل و نقل ترکیبی سبب شده تا جایگاه بسیار خوبی در کریدور شمال – جنوب داشته باشیم و با تکیه بر این عوامل در سال گذشته توانستیم به بالاترین رکورد تخلیه و بارگیری در ادوار فعالیت ۲۳ ساله بندر دست یابیم.

موسی پور یکی از اقدامات مهم بندر امیرآباد را در سال گذشته شروع صادرات مرکبات استان مازندران از طریق حمل دریایی به روسیه عنوان کرد و گفت: با انتقال چند محموله گلوگاه‌های مسیر شناسایی و طی سفر استاندار اسبق مازندران به کشور روسیه توافقات مناسبی در زمینه تسهیل فرایند واردات و صادرات بین بنادر دو کشور، امور گمرکی، استاندارد و دامپزشکی صورت پذیرفته است که با اقدامات انجام شده و برنامه ریزی‌های صورت گرفته مطمئنا در سال جدید شاهد توسعه تجارت در بخش دریایی و شقوق حمل و نقل چند وجهی خواهیم بود.

او در ادامه از اعلان آمادگی طرف روسی جهت سرمایه گذاری در بخش صنایع تبدیلی، خدماتی و لجستیکی استقبال کرد و بر اساس توافق بعمل آمده مقرر گردید طرفین نسبت به عقد تفاهم نامه و برگزاری نشست فنی و تخصصی در هفته‌های اتی اقدام و پس از بررسی‌های فنی و ارزیابی‌های اقتصادی در چارچوب دستورالعمل سرمایه گذاری سازمان بنادر و دریانوردی در سریعترین زمان ممکن قرارداد سرمایه گذاری امضا نمایند

مدیر کل بنادر و دریانوردی امیرآباد همچنین به امکانات و تسهیلات بندر امیرآباد و ایجاد زیر ساخت‌های مناسب جهت صادرات میوه و مرکبات اشاره کرد و افزود: در حال حاضر یک واحد سردخانه و سورتینگ ۴ هزار و ۵۰۰ تنی و ۱۴۰ پلاک برای تامین برق کانتینر‌های یخچالی در بندر امیرآباد وجود دارد و با توجه به ظرفیت بالای طرف روس در تامین کانتینر یخچالی و شناور کانتینری شرایط بسیار خوب برای صادرات محصولات کشاورزی و مرکبات استان مازندران فراهم است و پیشنهاد ما به طرف روسی این است که فعالیت خود را در زمینه صادرات میوه و مرکبات و محصولات باغی استان مازندران شروع کند که این فعالیت تجاری مطمئنا شروعی برای گسترش همکاری‌ها خواهد بود.

موسی پور در پایان گفت: گسترش همکاری‌های تجاری بین دو کشور منجر به رونق و فعالیت بیش از پیش کریدور شمال – جنوب خواهد شد و این اطمینان وجود دارد که جایگاه ویژه بندر امیرآباد در این مسیر کمک شایانی به ترانزیت کالا‌های ایران و روسیه در این مسیر خواهد کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • نصب علائم کمک ناوبری در مسیر تردد شناورهای دریایی گلستان
  • اعلام آمادگی روس‌ها برای سرمایه گذاری در بندر امیرآباد
  • علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در بندر چابهار هستیم
  • ◄ نشست مرور فرآیندهای مطلوب سامانه یکپارچه عملیات بندری در بندر شهید رجایی
  • امدادرسانی به خدمه کشتی تانزانیایی در خلیج‌ فارس
  • فرآیند احداث پایانه مکانیزه مواد معدنی آغاز شد/ تحقق ترافیک ۱۰ میلیون تنی مواد معدنی و شیمیایی ظرف سه سال
  • اتمام تعمیر اسکله تاریخی بلوار بندرانزلی
  • امدادرسانی به ۴۲ شناور و نجات ۱۷۲ دریانورد در آب‌های استان بوشهر
  • آمادگی تاجیکستان برای ساخت محوطه لجستیکی در بندر چابهار
  • برنامه آمریکا برای ساخت بلندترین آسمان‌خراش/ عکس