Web Analytics Made Easy - Statcounter

میرباقری

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری شبستان، «سید علی میر باقری» در اولین نشست هم اندیشی نمایندگان منتخب شورا در کمیسیون ها، سازمان ها، هیئت ها و مجامع گفت: اعضای شورا و نمایندگان منتخب شورا خط مقدم جبهه دفاع از حقوق مردم هستید و آرزو می کنم این جلسه، راهبرد و رهگشایی باشد برای اینکه بتوانیم به کمک شما در کنار اعضای محترم شورا مسیر مردم سالاری را بیش از پیش باز کنیم و برای رفاه و امنیت مردم تلاش بیشتری کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر کل اداری و اجرایی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به 11 موضوع مهم که باید از سوی  نمایندگان مورد توجه قرار گیرد، گفت: در تمامی دنیا و در تمامی مکاتب سیاسی و نظریات سیاسی و حتی فلسفه های دینی، مردم اصل و مهم هستند و همه اقدامات باید برای مردم و رفاه و امنیت و آسایش آنان باشد.

 

میر باقری افزود: حکومت ساخته بشر است اما حاکمیت و حاکمان و دولت ها همیشه میل به قدرت و گرایش به محدود کردن مردم و تجاوز به حقوق مردم داشته و دارند و مردم هم همیشه میل به آزادی و رها بودن دارند. لذا حکومت دموکراسی و مردم سالاری ابداع شد تا مردم در تصمیم گیری های حاکمان و دولت حضور کارشناسانه داشته باشند تا تعادل آزادی و امنیت بین  مردم و حاکمیت برقرار شود.

 

مدیر کل اداری و اجرایی شورا افزود: در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، با حفظ چارچوب ها بیشترین بها به مردم داده شده است و تمامی ارکان حاکمیت با منشا تصمیم و خواست مردم به طور مستقیم و غیر مستقیم تعریف و تبیین شده است مانند اصل 6،7،،85،100،و 104 قانون اساسی.

 

وی افزود: همچنانکه در اصل 104 قانون اساسی ، اداره امور روستاها ، شهر ، شهرستان و استان با هدایت و نظارت شوراهای منتخب مردم و با رعایت اصول وحدت ملی و تمامیت ارضی کشور پیش بینی شده است. لذا شوراها محور هدایت نظارت و اداره امورات مردم هستند که امروز شما عزیزان که اینجا تشریف دارید سنگرداران خط مقدم جبهه دفاع از حقوق مردم هستند.

 

میر باقری تصریح کرد: متاسفانه بنابه دلایلی به این جایگاه مهم هم از طرف حاکمیت و دولت و هم از طرف منتخبین و ابواب جمعی شوراها که شماها باشید و هم از طرف خود مردم توجه جدی و عمیق به این مهم نشده است.

 

وی ادامه داد: من به عنوان یک شهروند اعتقاد دارم تا امروز نه شوراهای قبلی نه شماها و نه حتی کارشناسان ما در شورای شهر تهران کار کارشناسی نکردند و جایگاه و موقعیت خودشان را جدی نگرفتند و طرف مردم را به صورت علمی و کارشناسی نگرفتند و از این بابت هم  گلایه مند هستیم.

 

مدیر کل ادار و اجرایی شورا گفت: متاسفانه شماها به رغم قبول مسئولیت و وقتی که می گذارید تعامل جدی و اثر گذار با ما ندارید و به عنوان مدافع مردم حضور کارشناسانه در مجامع و هیئت ها ، حضور جدی ندارید و حضورتان شکلی است نه ماهیتی و اصراری بر گسترش حاکمیت مردم بر حاکمیت ندارید که دلایل و مستندات آن زیاد است که امیدواریم در جلسه به آن بپردازید. امیدواریم در این هم اندیشی راهکارهایی فراهم شود تا شوراها جدی تر علمی تر و آگاهانه تر زمینه های دفاع از حقوق عامه را فراهم آورند.

 

پایان پیام/47

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی اربعین زائران اربعین حسینی پیاده روی اربعین مسجد کربلا اصفهان خراسان جنوبي کانون های مساجد خراسان جنوبی نشست هم اندیشی مدیریت شهری شورای شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۵۵۰۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عامل کتک زدن مردم با زنجیر در اتوبوس دستگیر شد | ویدئو

دریافت 7 MB

به گزارش همشهری آنلاین،فروردین ماه سال ۱۴۰۳ فیلمی با موضوع "کتک زدن مردم با زنجیر در اتوبوس"، در خبرگزاری ها و شبکه های اجتماعی منتشر گردید که شهروندان محترم تهرانی را نگران کرد. در پاسخگویی به مطالبات شهروندان در برخورد با این گروه از هنجارشکنان و با تلاش های شبانه روزی صورت گرفته، متهم این پرونده نیز دستگیر شده است.

کد خبر 847592 منبع: مهر برچسب‌ها خبر مهم اتوبوس - شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه فراجا دستگیری

دیگر خبرها

  • درخواست نمایندگان پارلمان اروپا برای تقویت دفاع ضد جاسوسی
  • جدول هفتم بودجه ۱۴۰۳ مربوط به حقوق و مزایا رد شد
  • منابع بودجه ۱۴۰۳ تصویب و جدول حقوق و مزایا رد شد
  • برگزاری دوره‌های حقوقی و قضایی برای اعضای شورا‌ها در گلستان
  • شوراها بی‌واسطه‌ترین حلقه ارتباطی مردم و حاکمیت هستند
  • عامل کتک زدن مردم با زنجیر در اتوبوس دستگیر شد | ویدئو
  • کتک زدن مردم با زنجیر در اتوبوس؛ متهم دستگیر شد
  • شورای‌های شهر و روستا در استان قم از سالم ترین ها در کشور هستند
  • هدف شورای ششم، مطالبه‌گری برای استیفای حقوق شهروندان است
  • هروی: حاکمیت باید در انتخابات ۱۴۰۴ اندکی نرمش نشان دهد /برای حل مشکلات اقتصادی، درهای کشور برای تعامل با بیرون باز شود