Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@07:10:48 GMT

رفاه زائران باعث افزایش اشتیاق سفر به مشهد می‌شود

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۵۵۰۹۸

رفاه زائران باعث افزایش اشتیاق سفر به مشهد می‌شود

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی گفت: باید ارائه خدمات به زائران در شهر مشهد به گونه ای باشد که وقتی زائری وارد این شهر شد، ذهن و زندگی راحت و به دور از دغدغه داشته باشداین موضوع باعث اشتیاق بیشتر زائران برای سفر مجدد به شهر مشهد خواهد شد. ۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۱ رسانه ها خواندنی نظرات - اخبار رسانه ها -

به گزارش گروه رسانه های خبرگزاری تسنیم، مصطفی خاکسار قهرودی در گفتگو با قدس آنلاین اظهار کرد: ارائه خدمات به زائران در سطح شهر مشهد برای اینکه آنها احساس خوبی از زیارت داشته باشند و هنگام ورود به شهر مشهد دغدغه ای به جز زیارت نداشته باشند، در حیطه های مختلف باید مورد بررسی قرار بگیرد که این موضوع به طور مرتب در آستان قدس رضوی مورد توجه قرار می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: مواردی نظیر حمل و نقل، پارکینگ ها و  ارائه خدمات مختلف شهری در محدوده حریم حرم مطهر رضوی از اهمیت بالایی برخوردار است از این رو آستان قدس رضوی به این موارد از حیث کمی و کیفی توجه خاصی دارد.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی افزود:احداث زائر سرا و زائر شهر در دو نقطه از شهر مشهد طی سال های گذشته باعث اسکان ارزان قیمت برای زائران شده است ، به طوری که در تابستان سال جاری در بسیاری از روزها این زائرسراها با ظرفیت کامل به ارائه خدمات می پرداختند.  در دوره جدید نیز اقدامات خوبی از جمله بازشدن دور برگردان ها جهت ارائه تسهیلات برای رفت و آمد زائران و  افزایش ظرفیت پارکینگ های اطراف حرم مطهر با همکاری شهرداری مشهد صورت گرفت. از طرفی با توجه به برنامه هایی که  دستگاه های دیگر در داخل سطح شهر مشهد در مورد زائران در حال اجرا دارند می توان گفت که تلاش و جدیتی خوبی برای توسعه کمی و کیفی خدمات به زائران شکل گرفته است.

خاکسار قهرودی افزود: باید ارائه خدمات به زائران به گونه ای باشد که وقتی زائری وارد شهر مشهد شد ذهن و زندگی راحت و به دور از دغدغه داشته باشد زیرا این زندگی راحت باعث فراهم شدن شرایط برای زیارت بهتر و موثرتر خواهد شد، همچنین این موضوع باعث اشتیاق بیشتر زائران برای سفر مجدد به شهر مشهد خواهد شد که برای اقتصاد زیارت نیز تاثیرگذار خواهد بود و رشد سالانه حضور زائر در شهر مشهد نشان دهنده این موضوع است که این توجه صورت گرفته است اما برای تدوام این مسیر و ارتقاء این حضور باید خدمات بیشتری برای زائران صورت بگیرد.        

انتهای پیام/

بازگشت به صفحه رسانه‌‌ها

R1437/P/S9,1299/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۵۵۰۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه بیش از ۲۳ هزار خدمت روانپزشکی در غرب خراسان رضوی

رییس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت:  در حوزه معاونت بهداشتی با توجه به رایگان بودن خدمات در کلیه مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی، ۹۰۷ نفر جدید؛ دارای مشکلات روانپزشکی شناسایی شدند که برای این افراد سه هزار و ۴۰۰ خدمت روانشناختی توسط روانشناسان مراکز خدمات جامع سلامت ارائه شده است.

دکتر محمد سالاری افزود: با توجه به اهمیت ارتقای سواد سلامت روان و تاثیر آن بر بهزیستی و کیفیت زندگی انسان ها برای حدود سه هزار و ۵۰۰ نفر آموزش انفرادی و برای بیش از ۱۰ هزار نفر به صورت گروهی جلسات آموزشی مهارت های زندگی، مهارت های فرزندپروری، نوجوان سالم و خودمراقبتی توسط روانشناسان معاونت بهداشتی برگزار شده است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در مرکز مشاوره مبتنی بر سبک اسلامی– ایرانی معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه حدود ۲ هزار خدمت روانشناختی، روانپزشکی، مددکاری، تحصیلی و آموزشی برای هزار و ۶۶۵ دانشجوی مراجعه کننده به این مرکز ارائه شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار ادامه داد: مرکز آموزشی درمانی واسعی به عنوان تنها بیمارستان دارای بخش روانپزشکی در غرب خراسان رضوی، با ۴۶ تخت فعال شامل ۲ بخش مجزای روانپزشکی زنان و مردان، در زمینه بستری بیماران روانپزشکی خدمت رسانی می کند.

دکتر سالاری افزود: در سال گذشته هزار و ۶۶۰ بیمار در این ۲ بخش بستری و از خدمات روانپزشکی بهره مند شده اند که تمامی این خدمات برای تسریع در روند درمان اختلالات، افزایش مهارتها و کاهش احتمال عود بیماری صورت گرفته است.

به گفته وی در بیمارستان فوق تخصصی حشمتیه سبزوار نیز خدمات روانشناختی و سلامت معنوی به بیماران بستری در بخش‌های مختلف از جمله اطفال و قلب با تشخیص و درخواست پزشک ارائه می شود و در کلینیک ویژه دانشگاه نیز سه هزار و ۳۸۲ بیمار به صورت سرپایی از خدمات روانپزشکی بهره برده اند.

دانشگاه علوم پزشکی سبزوار با ۴۵ مرکز خدمات جامع سلامت فعال، ۳۱ پایگاه شهری و یک پایگاه روستایی، ۱۹۵ خانه بهداشت و ۶ بیمارستان زیر پوشش به بیش از نیم میلیون نفر جمعیت شهرستان‌های جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد در غرب خراسان رضوی خدمات بهداشتی و درمانی می‌دهد.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد واقع است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • شورای شهر مشهد با پیگیری ویژه رفع کمبود پارکینگ اطراف حرم را به سرانجام برساند
  • ارائه بیش از ۲۳ هزار خدمت روانپزشکی در غرب خراسان رضوی
  • بیش از ۲۳ هزار خدمت روانپزشکی در غرب خراسان رضوی ارائه شد
  • ارائه خدمات مشاوره ای رایگان در حرم حضرت معصومه(س)
  • پیگیری ویژه شورای شهر مشهد برای رفع کمبود پارکینگ اطراف حرم رضوی
  • خدمات مشاوره‌ای در ۱۷ نقطه حاشیه شهر مشهد ارایه شد
  • آیت الله علم الهدی: آزادراه حرم تا حرم تامین مالی شود
  • رفع مشکلات زیرساخت‌های مشهد نیازمند نگاه ملی و حمایت دولت است
  • انتقاد آیت‌الله علم‌الهدی از وضعیت حمل‌ونقل هوایی و ریلی
  • استقبال گسترده زائران و مجاوران رضوی از جشنواره لاله‌های مشهد