Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر،  علیرضا کاظمی درآئین برگزاری انتخابات شورای دانش‌آموزی که هم‌زمان با سراسرکشور درآموزشگاه بدری برهانی منطقه ۸تهران و با شعار شورای دانش‌آموزی طلایه دار گام دوم انقلاب برگزار شد، اظهارکرد: شوراهای دانش‌آموزی یکی از افتخارات جمهوری اسلامی است که زمینه مسئولیت‌پذیری دانش آموزان در جامعه را مهیا می‌کند و یکی از کارهای ارزشمند در نظام تعلیم و تربیت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: شوراهای دانش‌آموزی کاری تشریفاتی نیست بلکه برکات متعددی برای جامعه دارد از اقدامات پرورشی و تربیتی تا ارتقای مهارت‌های مختلف اجتماعی از دستاوردهای شوراها است لذا براساس پیام وزیرآموزش‌وپرورش باید شوراهای دانش‌آموزی را بیش ‌ازپیش جدی بگیریم.

کاظمی تصریح کرد: یکی از موقعیت‌ها و فرصت‌های خوب و بی‌نظیر تربیتی شوراها هستند و خوشبختانه امروز بستر این تشکل در دل نظام تعلیم و تربیت به‌خوبی شکل‌گرفته است.

وی از تشکیل ۱۸ انجمن در دل شورای دانش‌آموزی خبرداد و خاطرنشان کرد: برای تحقق اهداف انقلاب که توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی در گام دوم انقلاب بیان ‌شده است شوراهای دانش‌آموزی زمینه حضور دانش آموزان در عرصه‌های مختلف؛ فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، اعتقادی، هنری و... فراهم می‌کند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش‌وپرورش ادامه داد:کسانی که در این انتخابات رأی می‌آورند و به عضویت شورا درمی‌آیند بحث گفتمان انقلاب اسلامی و حفظ ارزش‌های انقلابی ازجمله توسعه فرهنگ ایثار و شهادت را سرلوحه کار خود قرار خواهند داد.

وی اظهار کرد: امسال شورای دانش‌آموزی با همکاری سایر تشکل‌ها ازجمله تشکیلات پیشتازان، انجمن اسلامی، هلال‌احمر، بسیج دانش‌آموزی، به مناسبت چهلمین سال تأسیس بسیج دانش‌آموزی ۴۰هزار یادواره بانام و یاد ۴۰هزار شهید در ۴۰هزار مدرسه برگزار خواهند کرد.

کاظمی یادآور شد: آنچه دانش آموزان را برای زندگی آینده آماده می‌کند فقط درس خواندن نیست بلکه تعلیم و تربیت تمام ساحتی است که تمام مهارت‌های زندگی را به دانش آموزان می‌آموزد لذا باید به این فعالیت اجتماعی توجه ویژه داشته باشیم.

وی افزود: دانش آموزان باید مطالبه گر باشند و آنچه را که به آن نیازمندند به مدیران و مسئولین منتقل کنند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش‌وپرورش تصریح کرد: مجلس دانش‌آموزی از دل شوراها شکل می‌گیرد و به ایفای نقش می‌پردازد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش‌وپرورش اضافه کرد: مدیران در خط اول تعامل بادانش آموزان قرار دارند لذا باید بسیاری از مسئولیت‌ها را به دانش آموزان واگذار کنند زیرا دانش‌آموز می‌تواند یک معلم یار و یا یک پلیس یار خوب و.... باشد، بنابراین باید به دانش آموزان نقش‌های مختلف داده شود تا در آینده جامعه‌ای سعادتمند داشته باشیم.

کاظمی از مشارکت بیش از ۱۱میلیون دانش‌آموز در انتخابات شوراهای دانش‌آموزی در مدارس سراسر کشور خبر داد و افزود: هم‌زمان در ۱۱۰هزار واحد آموزشی کشور انتخابات شوراهای دانش‌آموزی برگزار می‌شود.

کد خبر 4754357 آزاده سهرابی

منبع: مهر

کلیدواژه: گام دوم انقلاب گام دوم انقلاب علیرضا کاظمی وزارت آموزش و پرورش انتخابات شورای دانش آموزی اربعین 98 اربعین حسینی شهرداری تهران شورای شهر تهران وزارت آموزش و پرورش نیروی انتظامی سازمان حج و زیارت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران قوه قضاییه ناجا آتش نشانی کمیته امداد امام خمینی بهزیستی نجف اشرف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۵۵۲۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تیم والیبال دانش آموزان ایران به جمع چهار تیم برتر جهان راه یافت

به گزارش خبرگزاری مهر، تیم‌ملی والیبال دانش‌آموزی ایران که با چهار پیروزی پیاپی مقابل اوگاندا، آلمان، بلژیک و هلند به مرحله یک چهارم نهایی رسیده بودند، امروز در ادامه بازی‌های درخشان خود و در حضور سفیر ایران در بلگراد، پیروزی مقتدرانه دیگری را در مسابقات والیبال دانش‌آموزان جهان ۲۰۲۴ مقابل تیم قدرتمند ایتالیا کسب کرد و توانست راهی جمع چهار تیم برتر جهان شود.

در دیدارهای دانش‌آموزی که در سه دست برگزار می‌شود، شیربچه‌های تیم‌ملی والیبال دانش‌آموزی کشورمان در رقابتی جذاب مقابل ایتالیای نامدار و دارنده سه عنوان قهرمانی دانش‌آموزان اروپا باز هم موفق ظاهر شد. دانش‌آموزان ایرانی در این بازی در دست اول با حساب ۲۵ بر ۱۹ و در دست دوم با نتیجه ۲۵ بر ۲۱ پیروز شده و با پیروزی دو بر صفر به مرحله نیمه‌نهایی راه پیدا کردند.

در پایان این دیدار دکتر حسن‌پور سفیر ایران در صربستان و دیگر اعضاء سفارت کشورمان که برای تشویق بازیکنان ایرانی به سالن ویزورا آمده بودند، در حلقه شادی دانش‌آموزان ایرانی حضور یافته و در کنار آنان جشن صعود به جمع چهار تیم برتر جهان را برگزار کردند.

تیم‌ملی والیبال دانش‌آموزی کشورمان در مرحله نیمه‌نهایی فردا شنبه ۸ اردیبهشت ماه راس ساعت ۱۰:۳۰ به وقت تهران در بلگراد به مصاف چین تایپه خواهد رفت.

کد خبر 6089350

دیگر خبرها

  • تیم والیبال دانش آموزان ایران به جمع چهار تیم برتر جهان راه یافت
  • فعالیت ۴۱۶سفیر دانش‌آموز رضوی در آران و بیدگل
  • آغاز بیست و نهمین کنگره قرآن کریم مدارس سمپاد چهارمحال و بختیاری
  • طرح شنابرای۴۰۰۰دانش آموز کهگیلویه و بویراحمدی اجرا می شود
  • حضور بیش از ۳۳ هزار دانش آموز البرزی در اردوی عملی آمادگی دفاعی
  • استقبال گسترده دانش‌آموزان یزدی از رویداد ایده شو دانش‌آموزی
  • آغاز ثبت‌نام دوره‌های مهارت آموزی نومعلمان در دانشگاه فرهنگیان
  • ۱۴۰ هزار دانش‌آموز خوزستانی در امتحانات نهایی شرکت می‌کنند
  • ۸۰ دانش‌آموز در حوزه فناوری‌ نو گواهی بین‌المللی دریافت کردند
  • جشن عبادت وبندگی ۲۲۰ دانش آموز بادرودی