Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین، وی افزود: به نظر من این عوارض به صورت علی الحساب بر روی سنگ آهن، کنسانتره و گندله وضع گردید  تا بازخورد آن را ببینید و اگر نتیجه آن مثبت بود بر روی فولاد و بقیه مواد معدنی  نیز وضع شود.

رییس انجمن سنگ آهن با اشاره به توجیه غیرمنطقی در مورد وضع عوارض 25 درصدی، گفت: معاونت امور معدنی دلیل وضع عوارض را تنظیم بازار عنوان کرده است، این در حالیست که قانون چنین اجازه‌ای به دولت نمی‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سپس ادعا کردند که برای بازدارنگی و جلوگیری از خام فروشی عوارض را وضع کردند که این دلایل خالی از اشکال نیست.

اکبریان با اشاره به اینکه در مورد جلوگیری از خام فروشی، با بررسی  توسعه زنجیره فولاد از سال 92 الی  98 آمارها بیانگر  رشد در زنحیره فولاد هم کنسانتره، گندله و سنگ آهن است و ارزش افزوده در زنجیره ایجاد شده، افزود: با توجه به رشد تولید داخلی، صادرات کاهش پیدا کرده است، و در این سال‌ها عوارضی در کار نبوده و  دولت حمایت اندکی کرده و بیشتر، تلاش خود بنگاه‌ها و شرکت‌های بزرگ بوده است. اگر این مسیر  ادامه پیدا می‌یافت و دولت در این حوزه ورود پیدا نمی‌کرد، به نقطه عالی می‌رسیدیم.

وی در مورد ایجاد ارزش افزوده در زنجیره فولاد گفت: ظرفیت تولید 54 میلیون تن کنسانتره ،42 میلیون تن گندله و 85 میلیون تن سنگ آهن در سال جاری را داریم و اگر مشکلی هم در زنجیره باشد بعد از گندله سازی است.

اکبریان دلیل وضع عوارض را ادعای  شرکت ذوب آهن در خصوص کمبود مواد اولیه و سنگ آهن اظهار کرد و گفت: دو نوع کنسانتره در بازار وجود دارد؛ کنسانتره سهل الوصول  و ارزان که در اختیار شرکت‌های بزرگ و دولتی است که از طریق مراودات دولتی در اختیار ذوب آهن قرار می‌گیرد  که یا پول آن  را پرداخت نمی‌کند و یا به صورت یا تهاتر خرید می‌کند. به همین دلیل است که ذوب آهن به همه شرکت‌ها بدهکار است.  نوع دیگر، کنسانتره واقعی‌تر و با قیمت بالاتر است که در اختیار بخش خصوصی قرار دارد و هزینه نسبتا بالاتری دارد و ذوب آهن نمی‌تواند به آن دسترسی داشته باشد. به همین دلیل اعلام کمبود کنسانتره  و گندله می‌کند. به نظر من، دولت به جای وضع عوارض بر روی سنگ آهن،کنسانتره و مواد معدنی بهتر است نقدینگی ذوب آهن را تقویت کنند.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: ذوب آهن نقدینگی عوارض افزایش عوارض

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۵۵۳۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگرانی آمریکا از تقویت همکاری‌های تهران و اسلام‌آباد

وزارت امور خارجه آمریکا نگران از تصمیم اسلام‌آباد برای افزایش حجم همکاری‌های اقتصادی با تهران، بار دیگر به تهدید ناکارآمد اعمال تحریم‌ها علیه ایران متوسل شد.

به گزارش مشرق، تارنمای وزارت امور خارجه آمریکا نوشت که ودانت پاتل سخنگوی دستگاه دیپلماسی آمریکا در نشست خبری دیشب (چهارم اردیبهشت) در پاسخ به سوالی در مورد ساخت بخش پاکستانی خط لوله گاز صلح میان ایران و پاکستان گفت که واشنگتن به همه کشورها اطلاع می دهد که خطر تحریم را در مراودات تجاری با تهران مد نظر داشته باشند.

در جریان نشست خبری دیشب، خبرنگاری از پاتل پرسید: در جریان سفر رئیس جمهوری ایران به پاکستان، ۲ کشور هشت تفاهمنامه امضا و توافق کردند که تجارت دوجانبه را به ۱۰ میلیارد دلار افزایش دهند. یکی از سخنگویان دولت پاکستان نیز گفت که اسلام‌آباد نیازی به معافیت تحریمی آمریکا برای ساخت بخش پاکستانی خط لوله انتقال گاز ندارد. ایالات متحده چه نظری در مورد این توافق ها و اظهارات دارد؟

سخنگوی دستگاه دیپلماسی آمریکا در پاسخ، ضمن اشاره به استقلال پاکستان در سیاست خارجی خود، گفت: ما به طور کلی خطر احتمالی تحریم ها را به هر طرفی که مراودات تجاری با ایران را مد نظر دارد، اطلاع می دهیم.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران پیشتر با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس از هدف ‌گذاری افزایش حجم تجارت رسمی ایران و پاکستان به ۱۰ میلیارد دلار و امضای هشت سند همکاری مشترک بین دو کشور خبر داده بود.

حسین امیرعبداللهیان ادامه داد:‌ بررسی موضوعات مختلف اعم از تجارت، انرژی، ترانزیت، علم و فناوری، فرهنگی، گردشگری سلامت و ‌زیارت، همکاری‌ های مرزی، مبارزه با مواد مخدر و تروریسم، امنیتی و قضایی، میان هیات ‌های عالی رتبه جمهوری اسلامی پاکستان و جمهوری اسلامی ایران انجام گرفت.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران در پایان سفر رسمی خود به پاکستان و پس از دیدار با مقام‌ های بلندپایه این کشور و همچنین بازدید از شهرهای لاهور و کراچی، ساعاتی پیش عازم سریلانکا شد.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • درآمدهای نفتی باعث ایجاد تورم می‌شود؟
  • این پروژه نماد همبستگی، تقویت دوستی و مایه افتخار دولت ایران و سریلانکا است
  • نگرانی آمریکا از تقویت همکاری‌های تهران و اسلام‌آباد
  • بیش از ۳۸ کشور هدف بازار صادراتی تولیدات خراسان شمالی هستند
  • سونامیِ بستری کودکان و نوجوانان انگلیسی به خاطر عوارض سیگار الکترونیکی
  • آخرین تصمیمات درباره افزایش تعطیلات آخر هفته | تقویت همکاری‌های امنیتی ایران و پاکستان از اهداف سفر رئیسی
  • بهادری جهرمی: دولت پیگیر حقابه هیرمند بوده و خواهد بود/ توسعه و تقویت همکاری‌های امنیتی بین تهران و اسلام آباد یکی از اهداف سفر رئیسی به پاکستان / تداوم برنامه‌های حمایتی دولت از کشاورزان در سال جاری / آخرین تصمیمات درباره افزایش تعطیلات آخر هفته
  • بهادری جهرمی: توسعه و تقویت همکاری‌های امنیتی بین تهران و اسلام آباد یکی از اهداف سفر رئیسی به پاکستان
  • خواص میوه خشک برای کودکان
  • یکی از معجزه‌آساترین خواص این گیاه تقویت دید چشم است