Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی از تشکیل شورای دیپلماسی حمل و نقل در این وزارت‌خانه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، ‌شهرام آدم‌نژاد ‌از تشکیل شورای دیپلماسی حمل و نقل در وزارت راه و شهرسازی خبر داد و در اینباره اظهار داشت: پس از اقدامات صورت‌پذیرفته در یک سال اخیر، معاونت حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی با تأکید بر اهمیت توسعه اقدامات متمرکز در حوزه دیپلماسی حمل و نقل، به عنوان رهیافتی مؤثر و کلیدی برای شناسایی و اجرای راهکارهای بهره مندی حداکثری کشور از روابط دو و چندجانبه با کشورهای خارجی و نیز سازمان ها و مؤسسات منطقه ای و بین المللی حمل و نقل و ترانزیتی، متناسب با سیاست‌ خارجی و در راستای تسهیل تجارت و مراودات اقتصادی‌، همچنین توسعه گزینه‌های ارتباطی کشور و نقش آفرینی حداکثری در کریدورهای ترانزیتی، اقدام به تدوین منشور جامع دیپلماسی حمل و نقل کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی افزود: این سند پس از سپری کردن مراحل تصویب در مراجع ذیربط، به عنوان ملاک عمل نقش‌آفرینی فعالانه جمهوری اسلامی ایران در حوزه حمل و نقل بین المللی و ترانزیت قرار خواهد گرفت.

وی تأکید کرد: بدیهی است با توجه به ماهیت فرا وزارتخانه ای امور هماهنگی حمل و نقل بین المللی و ترانزیت، شورای دیپلماسی حمل و نقل، مرکب از نمایندگان کلیه بخش‌ها و دستگاه‌های ذیربط ، در وزارت راه و شهرسازی تشکیل خواهد شد، تا ظرفیت سازی لازم جهت همسوسازی اقدامات و ترتیبات اجرایی در چارچوب منشور دیپلماسی حمل و نقل ایجاد بشود.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی افزود: عبور از گفتمان صرفاً مبتنی بر مسائل تخصصی حمل و نقل به سمت گفتمانی فراگیر مشتمل بر سایر وجوه توسعه‌ای نظیر تجارت، اقتصاد و صنعت، یکی از ویژگی‌های برجسته منشور دیپلماسی حمل‌ونقل بوده که این ویژگی، در یکسان سازی رفتارهای اقتصادی دستگاه‌های مختلف و تولید رفتار واحد اقتصادی ملی در تعاملات منطقه‌ ای و بین المللی حمل و نقلی و ترانزیتی ظهور و بروز خواهد کرد.

آدم نژاد با بیان اینکه منشور دیپلماسی حمل و نقل با نظر داشت سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی و با رویکرد انعطاف پذیری، فرصت سازی، مولّد، درون‌زا، پیشرو و برون گر نمودن اقتصاد حمل و نقل تدوین گردیده، اظهار داشت: خوشبختانه با رویکردی که معاونت حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی در افزایش تعاملات با واحدهای تابعه وزارت و همچنین سایر بخش ها و دستگاه ها به خصوص وزارت امور خارجه اتخاذ نموده و همکاری مطلوبی بین طرفین وجود دارد که این فضای تعاملی، منجر به دستاوردهایی قابل توجه در بهبود روابط حمل و نقلی به ویژه با همسایگان و کشورهای منطقه و پیشبرد برنامه های مرتبط با فعال سازی کریدورهای ترانزیتی عبوری از کشور شده است.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: از اینرو، نظام‌مند کردن این اقدامات، در قالب تشکیل و فعالیت شورای دیپلماسی حمل و نقل، نتایج به مراتب مؤثرتری را به همراه خواهد داشت./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی اربعین پیاده روی اربعین مسجد زائران اربعین حسینی کانون های مساجد روزنامه اصفهان خراسان جنوبي روزنامه ها شهرام آدم نژاد راه و شهرسازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۵۵۵۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۰ درصد پروژه‌های وزارت جهاد کشاورزی مربوط به آب و خاک است

به گزارش خبرگزاری مهر، نخستین گردهمایی رابطین خبری مدیریت آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی در سراسر کشور به ریاست صفدر نیازی شهرکی معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی در سالن جلسات این معاونت برگزار شد.

وی با بیان اینکه تغییر اقلیم یک مساله مهم در کشور است، گفت: تغییر اقلیم یک چالش بزرگ در بخش کشاورزی محسوب می‌شود که نمونه آن بارش‌های نامناسب در برخی از استان‌ها و آسیب محصولات کشاورزی است.

نیازی ادامه داد: یکی دیگر از چالش‌های ما تغییر کاربری شوری و کیفیت نامناسب خاک‌های کشور است؛ همچنین سرمایه‌گذاری در حوزه زیرساخت‌های آب و خاک از دغدغه‌های این معاونت است.

وی بر انتقال بیش از پیش یافته‌های علمی به مزرعه تاکید کرد و گفت: اختلاف میزان تولید کشاورزان پیشرو تا متوسط عملکرد کشور همچنان بسیار بالا است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در رابطه با هوشمندسازی آبیاری عنوان کرد: سامانه‌های آبیاری هوشمند باید جایگزین سامانه‌های فعلی شود و باید مطابق با دنیا و به روز پیش برویم.

وی افزود: خدمات فنی و مهندسی و الکترومکانیک‌ها را به ۱۹ کشور صادر می‌کنیم که شامل عراق، ارمنستان و ازبکستان می‌شود.

نیازی با بیان این که ۱۶۸ ایستگاه پمپاژ نیمه‌کاره داریم که برای تکمیل آن به ۳,۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است، اظهار امیدواری کرد؛ این پروژه‌ها را با مشارکت مردمی به اتمام برسانیم.

وی ادامه داد: در سال‌های اخیر ۸ میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی با اذن مقام معظم رهبری به پروژه شبکه‌های آبیاری غرب و شمال غرب اختصاص داده شده و امسال هم به فرمان ایشان یک میلیارد دلار اختصاص خواهد یافت.

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی با بیان این که خاک برای کشور بسیار حائز اهمیت است، تصریح کرد: قانون خاک با آئین‌نامه ۳۱ ماده‌ای تدوین شده است، همچنین دفتر خاک باید در تمام استان‌ها تشکیل شود؛ پروژه‌های آب و خاک باید مکان‌محور شده و به سیستم GIS مجهز شود.

نیازی تاکید کرد: ۵۰ درصد پروژه‌های وزارت جهاد کشاورزی مربوط به آب و خاک است لذا باید در تولید محتوا قوی‌تر و پاسخ‌گوتر باشیم.

کد خبر 6098322

دیگر خبرها

  • مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون‌شهری با عمر کمتر از پنج سال صادر شد
  • ۵۰ درصد پروژه‌های وزارت جهاد کشاورزی مربوط به آب و خاک است
  • جزئیات ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیروهای مسلح کشور | تفاهم‌نامه جدید وزارت راه و نیروهای مسلح
  • شورای تامین مالی برای تحقق جهش تولید تشکیل شد
  • تأیید طرح ساماندهی اجاره‌بها و تشکیل سپند توسط شورای نگهبان
  • شهرداری طرح‌ها را به جای پارک لاله به اطراف دانشگاه تهران منتقل کند
  • شورای امنیت درباره غزه تشکیل جلسه می‌دهد
  • شورای امنیت درباره گور‌های دسته‌جمعی در غزه تشکیل جلسه می‌دهد
  • تشکیل جلسه شورای امنیت برای گور‌های جمعی غزه
  • تشکیل سالانه ۶۰ هزار پرونده قضایی در وزارت نیرو