Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، محمد شریعتمداری در حاشیه جلسه امروز هیات در مورد اینکه وقتی یارانه کسی معوق می‌شود به او خبر داده نمی‌شود، گفت: اگر شخصی یارانه‌اش با توجه به مقررات ابلاغی برداشته می‌شود، و اعتراض دارد مسیر آن پیش‌بینی شده و با مراجعه به پیشخوان دولت می‌توانند پیگیری کند و با ورود در پایگاه اینترنتی تا ۲۰۰ کلمه می‌توانند اعتراض خودشان را مشخص کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در حذف دوره اول یارانه‌ها که حدود ۷۰۰ هزار نفر را در بر گرفته است بیش از ده هزار شکایت در اختیار وزارتخانه و هیات رسیدگی تبصره ۱۴ قرار گرفته است، که مورد رسیدگی قرار می‌گیرد و اگر حق با آنها باشد یارانه آنها مجددا پرداخت می‌شود. افزایش احتمالی یارانه هم مربوط به سازمان برنامه و بودجه است.

وزیر تعاون و رفاه اجتماعی در مورد شرکت‌هایی از جمله شرکت هپکو که خصوصی‌سازی آنها،‌ اعتراضاتی در پی داشته است و دیگر شرکت‌های اینچنینی، گفت: در قوانین خصوصی‌سازی شرکت‌های دولتی شاهد نواقصی هستیم، کسانی که خریدار این شرکت ها هستند باید تا ماه‌ها پس از خریداری، به ویژه شرکت های مهم که در دورانی در بحران به سر می‌ بردند و دارای بدهی بانکی یا نظام مالیاتی و تامین اجتماعی داشتند و اتفاق‌ها و اشتباهاتی که در گذشته این شرکت‌ها وجود داشته را در دوره پس از تحویل به بخش خصوصی چاره کنند و سازمان‌خصوصی سازی باید طی دوره‌ای آنها را همراهی کند.

وزیر کار تاکید کرد: همه اتفاق‌هایی که به آنها اشاره می‌کنید مربوط به دوره‌های پیش از این دولت است که خصوصی سازی شده و نتایج و آثارش در این دولت بروز پیدا کرده است که همه آنها باید چاره بشود.

وی ادامه داد:‌ زیر کار با بیان اینکه واگذاری این شرکت‌ها به بخش خصوصی چاره کار نیست، افزود: در برخی موارد مالک خود دولت است، برای نمونه ۳۱ درصد حداکثر سهم آذرآب به بانک کشاورزی اختصاص داشته و منابع مالی نیز در اختیار دارد اما مشکلات این شرکت تحت تاثیر عوامل متعددی است. 

شریعتمداری با بیان اینکه تعیین تکلیف و تثبت مالکیت شرکت‌ها به گونه ای که کارگران احساس کنند در آینده عمر و حیات کارخانه از ثبات برخوردارند یکی از مهمترین نگرانی‌ها است که منجر به تعویق پرداخت دستمزدها در دوره ای و اعتراض کارگران می‌شود؛ درباره شرکت های اجاره به شرط تملیک، گفت: برخی از این تغییرات با اصلاح قانون برطرف می‌شود و باید در بررسی مجدد قانون واگذاری، پیشنهاداتی از سوی وزیر اقتصاد تهیه و ارائه شود و برخی نیز با مصوبات شورای عالی واگذاری حل و فصل می‌شود.

وی با اشاره به تصویب قانون جامعه معلولان در سال ۹۶ با پیشنهاد دولت، گفت: آیین نامه اصلی آن مدتها در کمیسیون‌های مختلف مجلس بود که  آیین‌نامه اجرایی ماده  ۹، ۱۲ و۱۳ قانون معلولیت‌ها در هیات وزیران مورد برسی قرار گرفته است و در دولت به تصوب خواهد رسید.

وزیر کاررفاه و امور اجتماعی با تشرح این آیین‌نامه‌‌ها گفت:  ماده ۹ آیین نامه اجرایی به استفاده از معافیت از پرداخت هزینه‌های آموزش عالی معلولان باز می‌گردد که بسیار مهم است؛ ماده ۱۲ آیین نامه هم به پرداخت یارانه به کارفرماها برای توانمند سازی معلولان باز می گردد و ماده ۱۳ آیین‌نامه به کمک به حق بیمه سهم کارفرما برمی‌گردد که با پرداخت آنها کمک جدید در به کار گیری معلولان به وجود خواهد آورد که در هفته آینده ابلاغ خواهند شد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: وزارت کار تعاون و رفاه اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۵۵۶۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵.۲۲ میلیارد سهام ترجیحی به نام کارگران شد/ واگذاری سهام به ۳۰۰۸ کارگر در دولت سیزدهم

سرپرست سازمان خصوصی سازی از آزادسازی وثیقه و به نام شدن بیش از ۵.۲۲ میلیارد سهام ترجیحی متعلق به ۶۴ هزار و ۱۶۱ نفر از کارگران خبر داد.

به گزارش مشرق، با اعلام سازمان خصوصی سازی، ابراهیم بازیان با تبریک روز جهانی کار و کارگر و هفته کار و کارگر اعلام کرد: تعداد ۵ میلیارد و ۲۲۱ میلیون و ۶۲۷ هزار و ۷۱۰ سهم متعلق به ۶۴ هزار و ۱۶۱ نفر در ۱۵۴ شرکت که در سال‌های قبل واگذار شده بود، از وثیقه آزاد و سهام به نام کارگران منتقل شده است.

وی ادامه داد: با توجه به سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی مبنی بر گسترش مالکیت در سطح عموم مردم به منظور تامین عدالت اجتماعی، تشویق اقشار مردم به پس‌انداز و سرمایه‌گذاری و بهبود درآمد خانوار و در اجرای تبصره (۳) ماده «۲۰» قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴، از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون تعداد ۳۰۵ میلیون و ۸۹۳ هزار و ۵۶۲ سهم دولت در ۱۰ شرکت مشمول واگذاری به ۳۰۰۸ نفر از کارکنان و کارگران شاغل و بازنشسته به عنوان سهام ترجیحی واگذار شده است.

سرپرست سازمان خصوصی سازی افزود: مطابق مقررات، واگذاری سهام ترجیحی به صورت صد درصد اقساط با مدت ۱۰ سال صورت می‌گیرد و بهای سهام واگذار شده از محل سود سهام مورد واگذاری پرداخت می‌شود.

ارائه تخفیف قیمتی در واگذاری سهام ترجیحی به کارگران

بازیان در بخش دیگری از سخنان خود، از برنامه دولت برای حمایت از کارگران خبر داد و گفت: دولت در نظر دارد با هدف حمایت از کارگران؛ قیمت سهام ترجیحی شرکت‌های قابل واگذاری را با اعمال تخفیف به آنها واگذار کنند.

وی اضافه کرد: کلیات این پیشنهاد به تصویب هیات واگذاری رسیده و پس از تصویب جزئیات و طی مراحل قانونی، در واگذاری سهام ترجیحی مبنای عمل قرار خواهد گرفت.

سرپرست سازمان خصوصی سازی از یک تصمیم دیگر هیات واگذاری خبر داد و گفت: به موجب تصمیم دیگر هیات واگذاری، سهام ترجیحی مستقل از سهام بلوکی به کارکنان واگذار خواهد شد و بر این اساس کارکنان شرکت مشمول واگذاری، صرف‌نظر از فروش یا عدم فروش سهام بلوکی؛ قبل از خرید سهام توسط بخش خصوصی، سهامدار شرکت محل اشتغال خود خواهند شد.

دیگر خبرها

  • هشدار درباره تعویق لیگ برتر فوتبال
  • خط و نشان فدراسیون برای باشگاه‌ها/ الزامات حرفه‌ای رعایت نشود لیگ آینده به تعویق می‌افتد+ فیلم
  • هماهنگی با ثبت احوال برای حضور تماشاگران روی صندلی مشخص؛ علوی: الزامات رعایت نشود لیگ به تعویق می‌افتد
  • علوی: در صورت عدم انجام الزامات، لیگ آینده به تعویق می‌افتد!
  • رییس سازمان خصوصی سازی: ۵ میلیارد سهام ترجیحی به نام کارگران شد
  • ۵.۲۲ میلیارد سهام ترجیحی به نام کارگران شد/ واگذاری سهام به ۳۰۰۸ کارگر در دولت سیزدهم
  • ۵ میلیارد سهم به نام کارگران شد
  • سهام ترجیحی ۶۴ هزار نفر از کارگران به نامشان شد
  • سهام ترجیحی ۶۴ هزار نفر از کارگران به نامشان شد+ فیلم
  • ماده واحده «اصلاح ماده ۴ آیین‌نامه شورای تخصصی حوزوی» ابلاغ شد