Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل استاندارد استان قم گفت: تعداد ۳۳۰ آسانسور در مراکز دولتی و عمومی فاقد تأییدیه اولیه و ادواری از اداره کل استاندارد بوده و ۱۶۰ مورد نیز تأییدیه ادواری دریافت نکرده‌اند. ۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۷ استانها قم نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، مجید آوری‌فرد ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته استاندارد برگزار شد، ضمن بیان تاریخچه‌ای از تشکیل  اداره کل  استاندارد اظهار داشت: متأسفانه اخذ استاندارد در ایران برخلاف دنیا اجباری بوده و در صورت کم شدن نظارت کیفیت کالاها تنزل خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی نظارت بر اجرای استاندارد را یکی از وظایف ذاتی اداره کل استاندارد دانست و افزود: عمده مشکل اداره کل استاندارد در روند ارائه نشان  استاندارد در حوزه خدمات بوده و نیازمند فرهنگ‌سازی در این حوزه هستیم.

مدیرکل استاندارد استان قم به بیان بخش‌های مختلف استاندارد در حوزه خدمات پرداخت و تصریح کرد: صدور تأییدیه اولیه و ادواری آسانسور یکی از چالش‌های مهم در استان قم است.

وی تعداد آسانسورهای فعال در استان قم را بیش از 13 هزار آسانسور اعلام کرد و گفت: تعداد 1385 آسانسور در سال گذشته موفق به اخذ تأییدیه شده که تعداد 692 عدد آن در مراکز دولتی و عمومی واقع‌شده است.

آوری فرد با ابراز تأسف از بی‌توجهی مراکز دولتی و عمومی ادامه داد: تعداد 330 آسانسور فاقد تأییدیه اولیه و ادواری از اداره کل استاندارد بوده و 160 مورد نیز تأییدیه ادواری دریافت نکرده‌اند.

وی تعداد آسانسورهای معتبر مراکز دولتی را 140 عدد بیان کرد و افزود: البته 62 مورد آسانسور نیاز به تأییدیه نداشته و نظارت بر آسانسورها و صدور تأییدیه نیز توسط 7 شرکت معتبر انجام می‌شود.

مدیرکل استاندارد استان قم به لزوم دریافت استاندارد جایگاه سیان جی نیز اشاره و بیان کرد: علاوه بر جایگاه سیان جی‌ها مخازن نیز باید تأییدیه اولیه و ادواری دریافت کنند.

دستگاه‌های اجرایی اردبیل بدون اخذ گواهی ایمنی از آسانسور استفاده نکنندتمام ساختمان‌های نوساز گیلان گواهی استاندارد آسانسور دریافت کردندسامانه جامع و شناسنامه آسانسور رونمایی شد

وی تعداد جایگاه‌های فعال در استان قم را 44 واحد اعلام و خاطرنشان کرد: از این تعداد 17واحد کم‌خطر، 21 واحد در حال بررسی و متأسفانه شش جایگاه بحرانی بوده که با همکاری شرکت گاز از فعالیت آن‌ها جلوگیری می‌شود.

آوری‌فرد تعداد مخازن گاز خودروهای بررسی‌شده در سال جاری را نیز 14 هزار و 260 مورد اعلام کرد و ادامه داد: تعداد 434 مورد از این مخازن مردود بوده و فاقد استاندارد است.

وی سپس به استانداردسازی تجهیزات تفریحی اشاره و بیان کرد: تجهیزات مراکز تفریحی باید دارای دو استاندارد، خود دستگاه و نصب آن باشد و ناظران در اداره کل استاندارد بر هر دو مورد نظارت دارند.

مدیرکل استاندارد استان قم ادامه داد: دستگاه‌های خارجی نیز باید تأییدیه‌های لازم را داشته و پس از نصب در هر دو مورد باید در مرکز تفریحی ناظر فنی به‌صورت دائم حضورداشته باشد.

وی وجود 34 هزار مورد استاندارد اجباری بر کالا و خدمات را نشان‌دهنده اهمیت استاندارد کالا و خدمات در ایران دانست و تصریح کرد: در استان قم 361 واحد تولیدی در حال فعالیت بوده که 983 فراورده تولید کرده و تحت نظارت اداره کل استاندارد استان قم است.

آوری فرد از حضور سرزده واحد نظارت در همه کارگاه‌ها و درنهایت بازار خبر داد و گفت: در صورت عدم تطبیق کالای تولیدشده با استانداردهای موردنیاز  کالا از بازار جمع‌آوری‌شده و معدوم می‌شود.

وی آمار اخطارهای داده شه به مراکز را در شش ماه نخست سال جاری اعلام کرد و اظهار داشت: در شش ماه نخست سال جاری  بیش از 2 هزار مورد اخطار صادرشده که در 10 مورد آن اعلام‌جرم شده است.

مدیرکل استاندارد استان قم با درخواست از مردم برای ارتباط مستمر با اداره کل استاندارد قم بیان کرد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف می‌توانند با شماره 1517 تماس گرفته و مورد را گزارش دهند.

وی تأکید کرد: شهروندان در صورت ارسال کد کالا به‌خصوص آسانسور به شماره 10001517 می‌توانند شناسنامه کامل کالا و تأییدیه استاندارد آن را دریافت کرده و در صورت عدم مجوزهای لازم و استاندارد می‌توانند طرح شکایت کنند.

آوری فرد ادامه داد: ساکنان مجتمع و آپارتمان‌ها از مدیران ساختمان تأییدیه اولیه و ادواری آسانسورها را مطالبه کرده و نسبت به این موضوع مسئولانه برخورد کنند.

انتهای پیام/ش

R7854/P/S6,62/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۵۶۱۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان حراج بعدی شمش طلا مشخص شد + شرایط

به گزارش خبرگزاری مهر، بیست و یکمین حراج شمش طلا در مرکز مبادله ایران در حالی بناست هفته آینده برگزار شود که طی ۲۰ حراج حضوری شمش طلا در این مرکز و طی ۳ ماه حجم معاملات طلا از مرز ۲,۷ تن گذشت.

حراج حضوری شمش طلا از (۲۷ دی ۱۴۰۲) در مرکز مبادله ایران آغاز و با گذشت ۳ ماه و برگزاری ۲۰ حراج، ۲۷۱۶ کیلوگرم شمش طلای استاندارد با عیار حداقل ۹۹۵ در هزار معامله شد.

بر اساس شیوه نامه نحوه برگزاری حراج حضوری شمش طلای استاندارد در مرکز مبادله ارز و طلای ایران مورخ ۹ بهمن ماه ۱۴۰۲، بیست و یکمین جلسه حراج شمش طلای استاندارد، روز یک‌شنبه (۹ اردیبهشت) برگزار می‌شود.

زمان جلسه حراج از ساعت (۱۲ تا ۱۶) است؛ وجه‌الضمان مبلغ ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال (۳،۵۰۰،۰۰۰،۰۰۰ ریال) به ازای هر قطعه شمش طلای استاندارد است. متقاضی خرید می‌تواند تا ساعت ۲۴ روز شنبه (۸ اردیبهشت) مبلغ وجه‌الضمان را پرداخت کند.

طبق اعلام مرکز مبادله، مبلغ وجه‌الضمان باید به حساب واسط مرکز مبادله ارز و طلای ایران، مشروط به تأیید واریز وجه از سوی این مرکز واریز شود.

برای کسب اطلاعات از مشخصات بیست و یکمین حراج شمش طلا استاندارد به «اینجا» مراجع کنید.

کد خبر 6088487 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • زمان حراج بعدی شمش طلا مشخص شد
  • زمان حراج بعدی شمش طلا مشخص شد + شرایط
  • معرفی بیش از یکصد واحد متخلف به مراجع قضایی استان یزد
  • زمان حراج بعدی شمش طلا مشخص شد+شرایط
  • نمونه برداری از طلافروشی‌های استان تهران برای شناسایی مصنوعات با عیار پایین
  • اجرای طرح کتابخانه‌ بدون کتاب در کشور/۱۰شهر کردستان فاقد کتابخانه
  • نتایج عیارسنجی مصنوعات طلا در سطح بازار اعلام می شود
  • پلمب ۶۵ واحد صنفی فاقد پروانه کسب مشاورین املاک و خودرو در کرمان
  • قطع ارائه خدمات دولتی به صاحبان مجوز فاقد شناسه یکتا
  • صدور و تمدید ۱۸۸ فقره پروانه استاندارد در استان اردبیل