Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-26@23:28:10 GMT

کاهش ۷۰ درصدی بوی نامطبوع در آراد کوه

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۵۶۱۴۹

کاهش ۷۰ درصدی بوی نامطبوع در آراد کوه

علیپور از کاهش ۷۰ درصدی بوی مجموعه آراد کوه ظرف دو سال آینده خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، «صدرالدین علیپور» در نشست خبری امروز (چهارشنبه) در تشریح آخرین جزئیات اقدامات سازمان مدیریت پسماند تهران گفت: موضوع نظافت شهر و رفت و روب یکی از شاخص‌های توسعه محسوب می‌شود و از موضوعات اساسی است که شهرداری‌ها در دنیا با آن سنجیده می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حقیقت میزان موفقیت شهرداری‌ها با تمیزی شهر برآورد می‌شود و در حقیقت نگاه به مدیریت شهری با الگوی رفت و روب شهری سنجیده می‌شود.

 

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران افزود: در حوزه مدیریت پسماند در شهر تهران مشکلاتی از جمله پدیده زباله‌گردی، تفکیک از مخازن، ذخیره‌سازی نامطلوب مخازن مکانیزه و... وجود دارد. بر همین اساس سازمان مدیریت پسماند طرحی تحت عنوان «کاپ» کاهش آلودگی پسماند را در دستور کار خود قرار داده که در راستای اجرای این طرح در درجه اول کاهش تولید پسماند مد نظر قرار گرفته است.

 

علیپور ادامه داد: مخازن زباله در مقطعی برای شهر تهران خوب بودند اما امروزه با ایجاد موضوعاتی همچون زباله‌گردی و قرار دادن پسماند در تمام طول روز در این مخازن و موضوعات دیگری همچون رفت و روب و ماشین‌آلات مورد نیاز برای آن‌ها لزوم بکارگیری روش‌های دیگر را بیش از پیش فراهم کرده است.

 

وی تأکید کرد: در حال حاضر ذخیره‌سازی نامطلوب در این مخازن انجام می‌شود و به دلیل باز بودن سطح آن‌ها شاهد بوی نامطلوب و تولید شیرابه در این مخازن هستیم. مخاطره در بزرگراه‌ها به علت توقف خودروهای جمع‌آوری و عدم رعایت بهداشت، ایمنی، نیروی انسانی و تفکیک از مخازن و ایجاد پدیده زباله‌گردی از دیگر مشکلات این مخازن در سطح شهر تهران است.

 

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند در بخش دیگری از صحبت‌های خود در خصوص برخی اظهارنظرها در انتقال مجموعه آرادکوه از محل فعلی به محل جدید گفت: 50 سال پیش تیمی آمریکایی مکان‌یابی آرادکوه را بر عهده گرفتند که موارد بسیاری از جمله شرایط باد غالب منطقه و... در این مکان‌یابی مد نظر قرار گرفت که نهایتا این کار دو سال به طول انجامید. قطعا در توسعه شهری و فراهم شدن زیرساخت‌هایی همچون فرودگاه باید فاصله خود را با مرکز دفن رعایت می‌کردند. تصور نمی‌کنم مکان دیگری در تهران وجود داشته باشد که بتوان این مجموعه را به آن منتقل کرد. قطعا در استان دیگری نیز نمی‌توان این مجموعه را برد. اگر هم زمینی بتوان پیدا کرد قطعا این انتقال زمان بسیاری طول می‌کشد و هزینه بسیاری در بر خواهد داشت.

 

علیپور در تشریح طرح کاپ (کاهش آلودگی پسماند) گفت: در این طرح برنامه‌های بسیاری در حوزه‌های مختلف مدیریت پسماند شامل برگزاری دوره آموزش ویژه برای اصناف و مشاغل در نظر گرفته شده است. همچنین برگزاری دوره آموزش مجازی ویژه کارکنان مجموعه شهرداری و تداوم کمپین آموزشی اطلاع رسانی مد نظر قرار گرفته است. در این طرح آموزش مفاهیم مدیریت پسماند در مدارس پیش بینی شده و قطعا باید رسانه‌ها در این امر خود را در کنار مجموعه مدیریت پسماند ببینند و در این مسیر با اطلاع رسانی و آموزش نقش بسزای خود را ایفا کنند.

 

وی تأکید کرد:‌برنامه‌ها و راهکارهای کوتاه و میان مدت توسعه تفکیک از مبدأ در این برنامه پیش بینی شده و ایجاد سامانه مستقل جمع‌آوری از مجمع‌های مسکونی بزرگ و شهرک‌ها و همچنین سامانه مستقل جمع‌آوری از مراکز آموزشی همچون مدارس قطعا در راستای اجرای این طرح اجرایی خواهد شد.

 

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند تأکید کرد: در حال حاضر در 950 ساختمان شهرداری در مناطق 22 گانه سیستم تفکیک پسماند اجرایی شده به شکلی که مشمولین این سیستم در هر یک از این ساختمان‌ها به میزان تفکیکی که انجام می‌شود از طریق کارت بانک شهر، کارت آن‌ها شارژ می‌شود. همین سیستم به استانداری برده شد و امروز ابلاغ شده که تمام ساختمان‌های اداری به این سیستم مجهز شوند.

 

علیپور تأکید کرد: اپلیکیشن جامعی طراحی خواهد شد که مدیریت پسماند به صورت واحد میان شهروندان از طریق این اپلیکیشن محقق شود. این طرح در مرحله فراخوان است.

 

وی با اشاره به بهره‌گیری از مکانیزم مخازن چندگانه در دنیا و لزوم استفاده از آن در کلانشهر تهران نیز گفت: در حال حاضر در دنیا مکانیزم مخازن چندگانه مورد بهره‌برداری قرار گرفته است. برای شهری چون تهران نیز می‌توانیم در مقابل فروشگاه‌ها مخازن چندگانه تفکیک شیشه، پلاستیک و... را قرار دهیم. همچنین در ساختمان‌های جدید باید اتاقک‌های پسماند طراحی شوند که در این رابطه با حوزه شهرسازی گفت‌وگوهایی را آغاز کرده‌ایم.

 

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند ادامه داد: قطعا در آینده باید بهره‌گیری از مخازن ذخیره‌سازی هوشمند نیز مورد بهره‌برداری قرار گیرد. سیستم MRF می‌تواند در نقاط اقماری شهر به همراه خط پردازش مستقر شود تا زباله یک تا سه منطقه را در این مراکز جمع‌آوری کرد و کارگران مورد تأیید در آنجا تفکیک حداکثری را انجام دهند تا به این ترتیب از پدیده زباله‌گردی نیز جلوگیری شود.

 

علیپور تاکید کرد:‌ ظرف برنامه‌ای دو ساله تلاش خواهیم کرد تا حدود ۷۰ درصد از بوی نامطبوع مجموعه آراد کو را کاهش دهیم.

 

وی ادامه داد: البته بر اساس آنچه که مطالعه شد، در موضوع بوی نامطبوع اطراف فرودگاه امام نقش آراد کوه بسیار ناچیز است اما به هر ترتیب ما این برنامه را برای کاهش بوی نامطبوع این مجموعه در  دستور کار قرار دادیم.

 

پایان پیام/47

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی پیاده روی اربعین زائران اربعین حسینی اربعین مسجد کانون های مساجد کانون های فرهنگی هنری مساجد روزنامه منطقه آزاد اروند کربلا آراد کوه پسماند شهرداری تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۵۶۱۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید روزانه ۷۰۰ تن زباله در محدوده شهر همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ مدیر سازمان مدیریت پسماند شهرداری همدان گفت: روزانه ۷۰۰ تن زباله در محدوده شهر همدان تولید و به مرکز پسماند و بازیافت همدان ارسال می‌شود.

مهدی آزاد افزود: در این مرکز با راه اندازی حوضچه‌های بازیافت بخش زیادی از پساب‌های زباله‌ها در حوضچه‌هایی جمع و به تدریج خشک می‌شوند.

او همچنین گفت: حوضچه سوم امروز وارد مدار تصفیه فاضلاب و با لایه ریزی مناسب مانع نفوذ پساب زباله به زمین شده است.

به گفته مدیر سازمان مدیریت پسماند شهرداری همدان، برای این حوضچه ۶ میلیارد تومان هزینه شده است و قرار است از طریق سرمایه گذار بخش خصوصی بخش زیادی از زباله از مبدا جدا و بازیافت شود.

دیگر خبرها

  • سهم ۱۲ درصدی نایلون‌ها در پسماندهای شهر قم
  • لزوم کاهش مصرف کیسه‌ها و ظروف یکبار مصرف پلاستیکی
  • معضل جدی مدیریت پسماند در گناباد
  • تولید سالانه ۲.۵ میلیون تن پسماند پزشکی در هرمزگان ‌
  • تولید سالیانه یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن پسماند صنعتی در هرمزگان
  • کدام نواحی ایران در معرض خشکسالی شدید هستند؟/ کاهش ۱۱ درصدی بارش‌ها در دهه ۱۳۹۰-۱۴۰۰
  • تشکیل اولین جلسه کارگروه مدیریت پسماند مهاباد در سال جاری
  • تولید روزانه ۷۰۰ تن زباله در محدوده شهر همدان
  • حل مسئله پسماند شهرستان دیر نیازمند عزم همگانی است
  • اتمام پروژه رینگ شرق تبریز تا پایان سال