Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش‌وپرورش با بیان اینکه توانایی حرکت و سواد حرکتی در کودکان کاهش یافته است، گفت: «اعتیاد اینترنتی» عامل اصلی بروز بیماری‌های فشارخون بالا، چاقی و اضافه وزن است. ۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۳ استانها کردستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، مهرزاد حمیدی پیش‌از ظهر امروز در آئین افتتاحیه نخستین همایش بین‌المللی ورزش و توسعه پایدار که با مسئولان کشوری و استانی در تالار مولوی دانشگاه کردستان برگزار شد، در خصوص نقش تغییرات سبک زندگی بشر بر ورزش و‌ توسعه پایدار اظهار داشت: امروزه وضعیت فعالیت‌ها نسبت به گذشته تغییر کرده به‌طوری که فناوری‌های نوین و شهرنشینی کودکان را تنبل و حرکت را از آنان گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه توانایی حرکت و سواد حرکتی در کودکان کاهش یافته است، افزود: اندیشمندان «اعتیاد اینترنتی» را عامل اصلی بروز بیماری‌های فشارخون بالا، چاقی و اضافه وزن می‌دانند.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش‌وپرورش با بیان اینکه استعداد تیم‌های ورزشی روز به روز در حال کاهش است، گفت: اکثر قهرمانان کشوری از جوانان حاشیه شهرها و روستا هستند و نسبت به شهرنشینان از توانایی حرکتی بالایی برخورداند.

وی با اشاره به اینکه کسب قهرمانی و توسعه ورزش همگانی در گرو افزایش سواد حرکتی است، خاطر نشان کرد: امروزه سواد جسمانی و‌ مهارت‌های بنیادین با سواد نوشتن برابری می‌کند اما باید در راستای شکل‌گیری سواد حرکتی و جسمانی تلاش بیشتری صورت گیرد.

دستاوردهای علمی دانشگاه عراق و کردستان به اشتراک گذاشته شدتهران| چوب حراج مسئولان بر سر قهرمانان ورزشی اسلامشهر+ فیلمهمدان| استعدادهای خوبی با کم توجهی به بعضی از رشته های ورزشی از دست می‌رود

حمیدی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری‌های خوبی در حوزه ورزش کشور انجام و زیرساخت‌های پیشرفت مهیاست، خاطرنشان کرد: همانگونه که ایران در زمینه‌های نظامی و سلول‌های بنیادی جهش خوبی داشته و در دنیا خود را مطرح کرده، در حوزه ورزشی نیز این توانایی جهش وجود دارد اما مستلزم افزایش سواد حرکتی در کودکان است.

وی به عواقب نبود سواد حرکتی و جسمانی اشاره و هشدار داد: در اینصورت نوجوانان شایستگی عضویت در باشگاه‌های ورزشی را نداشته و جمعیت کثیری از کشور نمی‌توانند در این حوزه حضور پیدا کنند.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش‌وپرورش با بیان اینکه باید برای توسعه ورزش و پایداری یک سیستم عمیق با صبر استراتژیک در جامعه برقرار شود، افزود: دلیل موفقیت رشته‌های ورزشی والیبال و تکواندو در کشور، تثبیت ریشه این رشته‌های ورزشی است.

وی اذعان کرد: تا زمانی‌که نسبت به ریشه ورزش و رشته‌های ورزشی غافل و سیستم جامع و یکپارچه نشود، تا پنجاه سال دیگر هم جایگاهمان ارتقاء نمی‌یابد.

به گفته حمیدی، ورزش کشور نیازمند یک معماری جدید است که دانشگاه‌ها می‌توانند در این زمینه نقش به‌سزایی داشته باشند.

انتهای پیام/ ت

R7848/P1336/S6,66/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۵۶۲۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقدام خیرخواهانه این دروازه‌بان برای کودکان سرطانی | ویدئو

دریافت 3 MB

به گزارش همشهری آنلاین، اقلامی که در این اقدام توسط دروازه بان اتریشی تهیه شده ایت را در ادامه می‌توانید مشاهده کنید.

کد خبر 847479 منبع: ورزش سه برچسب‌ها ویژه ورزشی فوتبال ورزش استان خوزستان اتریش

دیگر خبرها

  • همه‌چیز درباره سردردهای بعد از ورزش؛ چگونه درمانش کنیم؟
  • این سردردها نشانه چیست؟
  • اقدام خیرخواهانه این دروازه‌بان برای کودکان سرطانی | ویدئو
  • آموزش سواد مالی به کودکان
  • شهرام عظیمی خبر داد: بدنبال سهم بیشتر تولیدات داخلی با استفاده از توان بالای هموطنان در مناطق روستایی و عشایری هستیم
  • تجلیل از پهلوانان و پیشکسوتان ورزش پهلوانی در سنندج
  • محیط شهری باید برای کودکان شور و نشاط داشته باشد
  • تکذیبه تشکیل و اعزام تیم ملی فوتبال دانشجویان
  • رکورد شکنی ورزشکار کردستانی
  • اعتبار ۶ همتی برای توسعه زیرساخت‌های ورزش خراسان رضوی با تحقق مولدسازی