Web Analytics Made Easy - Statcounter

به همت معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی استان البرز و با همکاری انجمن علمی بیوتکنولوژی، دانشجویان دانشگاه خوارزمی در قالب طرح ملی«ایران مرز پرگهر» از مجتمع تولیدی تحقیقاتی سیناژن بازدید کردند.

به گزارش ایسنا، هدی اصل روستا مدیر اجرایی پانزدهمین دوره طرح ملی ایران مرز پرگهر در این استان گفت: پانزدهمین دوره طرح ملی ایران مرز پرگهر به طور همزمان در معاونت‌های فرهنگی جهادانشگاهی سراسر کشور برگزار می‌شود که آشنایی با میراث فرهنگی و تمدنی، پروژه‌های ملی و توانمندی‌های‌ صنعتی، اقتصادی، علمی - آموزشی و زیربنایی کشور و همچنین دانش افزایی و تقویت روحیه خودباوری و تحقق شعار «ما می‌توانیم» از اهداف این طرح است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ششمین بازدید علمی از سلسله بازدیدهای پانزدهمین طرح ملی «ایران مرز پرگهر» با بازدید ۴۰ تن از دانشجویان مقطع کارشناسی رشته‌ بیوتکنولوژی دانشگاه خوارزمی از مجتمع تولیدی تحقیقاتی سیناژن برگزار شد.

اصل روستا گفت: شرکت تحقیقاتی و تولیدی سیناژن که یک شرکت زیست‌فناوری در ایران و بزرگترین در منطقه و شرکت تولیدکننده‌ی محصولات زیست‌شناسی مولکولی، زیست ‌داروها و محصولات تشخیصی است. همچنین شرکت سیناژن در سال ۹۶ برای اولین بار در صنعت داروسازی ایران، توسط کارشناسان سازمان دارویی اروپا مورد بازرسی اصول بهینه GMP قرار گرفت و گواهینامه استاندارد خطوط تولید اروپا به نام شرکت سیناژن صادر گردید.

اصل روستا یادآور شد: در حال حاضر بیش از۵۰ درصد کل حجم صادرات دارویی کشور توسط گروه دارویی سیناژن محقق می‌گردد.

وی گفت: دانشجویان در این بازدید علمی از خط تولید پروتئین‌های نوترکیب از سلول‌های جانوری (همستر چینی)، سایت اتاق انیمیشن(نمایش روند تولید دارو با یک سیستم پیشرفته پروژکتور)، بخش تولید آنتی بادی‌های مونوکلونال، قسمت فرمولاسیون و پرکنی و بخش ساخت دارو، بخش بسته بندی دارو و بخش کنترل کیفیت و تضمین کیفیت کارخانه را به همراه متخصصین هر بخش بازدید کردند.

اصل روستا در پایان گفت: از مدیریت و کارکنان محترم سیناژن که زمینه آشنایی هر چه بیشتر دانشجویان را با صنعت دارویی فراهم می‌کنند تشکر و قدردانی می‌کنیم و امید است مجتمع تحقیقات سیناژن همواره به عنوان الگوی موفق داخلی مورد بازدید دانشگاهیان قرار گیرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی جهاد دانشگاهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۵۷۰۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرکت‌های بزرگ نیاز خود را از داخل استان کرمان تهیه نمی‌کنند

معاون اقتصادی استاندار کرمان، گفت: با وجودی که شرکت‌های بزرگ استان را موظف کردیم تا نیازهای خود را داخل استان کرمان تامین کنند اما این کار را نمی‌کنند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، امیر حسن‌زاده صبح امروز در جلسه رفع موانع تولید شهرستان زرند، با بیان اینکه به جد پیگیر رفع موانع واحدهای تولیدی در استان هستیم و مهمترین اولویت استان در حوزه اقتصادی است، اظهار داشت: در استان کرمان باید توجه به واحدهای تولیدی کوچک و متوسط همانند شرکت‌های بزرگ باشد.

وی با اشاره به اینکه در راستای حمایت از تولیدکنندگان استان، مصوبه‌ای در استان کرمان تصویب شده که شرکت‌های بزرگ استان را موظف کرده تا نیازهای خود را از واحدهای تولیدی داخل استان تامین کنند، ادامه داد: متاسفانه این فرهنگ هنوز در استان جا نیفتاده و شرکت‌ها خرید خود را از خارج از استان انجام می‌دهند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان با اشاره به نیاز برخی شرکت‌ها به واگن، بیان کرد: ما در استان کرمان کارخانه واگن‌سازی داری و متاسفانه شرکت‌ها نیاز خود را از داخل استان تهیه نمی‌کنند و تاکنون جلسات متعددی با شرکت‌های بزرگ اقتصادی برگزار شده تا کالاهای خود را از تولید داخل و شرکت‌های کوچک داخل استان تهیه کنند.

وی از برگزاری نمایشگاه‌هایی با حضور صنایع تولیدی غذایی، دانش بنیان، آی تی و قطعات خودروسازی در کرمان خبر داد و گفت: این نمایشگاه‌ها در راستای معرفی ظرفیت‌های استان و توسعه شرکت‌های پایین‌دستی برگزار می‌شود و از سوی دیگر ایجاد صنایع پایین‌دستی نیز توسط شرکت‌های بزرگ لازم است.

حسن‌زاده با اشاره ظرفیت‌های عظیمی که در استان کرمان در حوزه‌های مختلف از جمله اقتصادی وجود دارد، بیان کرد: رسانه‌ها نقش مهمی در معرفی ظرفیت‌های تولیدی استان دارند و از این ظرفیت باید به صورت ویژه در استان کرمان بهره‌گیری کرد.

وی بر استفاده از ظرفیت C.I.S برای صادرات محصولات استان تاکید کرد و ادامه داد: تولیدکنندگان در بحث صادرات ریلی از ظرفیت این اتحادیه هم می‌توانند بهره‌گیری کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان با اشاره به اینکه تولید کالاهای صادرات محور مورد تاکید تولیدکنندگان قرار گیرد، بیان کرد: در راستای حمایت از تولید، تولیدکنندگان و صادرات تولیدات استان با وزارت خارجه رایزنی‌های لازم انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه واحدهای تولیدی هم می‌توانند با رایزنان اقتصادی و سفرا ارتباط برقرار کنند، ادامه داد: مقرر شد دفتر امور خارجه استان در این حوزه فعال‌تر از گذشته عمل کند.

مهدی حسینی‌نژاد، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کرمان نیز در این جلسه اظهار داشت: رفع مشکلات واحد‌های تولیدی استان کرمان مورد توجه مسئولان استان از جمله استاندار است.

وی با بیان اینکه شرکت‌های صنعتی و معدنی استان را موظف کردیم تا گردش مالی خود را به داخل استان بیاورند، ادامه داد: در راستای حمایت از تولیدکنندگان و واحدهای کوچک و متوسط استان، شرکت بزرگ استان موظف شدند تا‌ نیازهایشان را از داخل استان تهیه کنند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کرمان با اشاره به اینکه به صورت موردی هم مشکلات فعالان اقتصادی و واحد‌های صنعتی و معدنی و تولیدی استان در حال پیگیری است، گفت: در راستای معرفی ظرفیت‌های صنعتی و معدنی استان، پیگیری‌های لازم برای حضور فعال تولیدکنندگان در نمایشگاه‌های بین‌المللی انجام شده است.

انتهای پیام/511/

دیگر خبرها

  • بازدید مدیرکل صمت خراسان رضوی از مجتمع کشت و صنعت جوین
  • پایداری تولید در نفت و گاز مارون با تکمیل ۲۲ پروژه در سال ۱۴۰۲
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه آزاد کرمانشاه با شرکت بهره‌برداری نفت و گاز غرب
  • شرکت‌های بزرگ نیاز خود را از داخل استان کرمان تهیه نمی‌کنند
  • جزئیاتی از تفاهم‌نامه علمی و تحقیقاتی دانشگاه آزاد مرکزی با یک واحد صنعتی
  • رشد ۳ برابری تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان صنعتی در همدان
  • برپایی نمایشگاه کارآفرینی و صنایع‌دستی در دانشگاه آزاد کهنوج
  • توضیحات فولاد ازنا در مورد یک خبر
  • نقشه راه بهره‌گیری از دانش هسته‏‌ای در حوزه گیاهان دارویی و طب سنتی تدوین می‌شود
  • هیات تجاری نروژی از ظرفیت‌های تولیدی و صنعتی استان زنجان بازدید کرد