Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا از  وزارت جهاد کشاورزی، حسین عبدالحی در رابطه با میزان تولید ماهی قزل آلا در سال ۹۷ اظهار کرد: در سال ۹۷ حدود ۱۷۰ هزار تن تولید ماهی قزل‌آلا داشتیم و رتبه اول تولید این ماهی در آب شیرین را در دنیا داریم.

وی افزود: در حال حاضر تقریبا در هر ۳۲ استان کشور ماهی قزل آلا تولید می شود.

عبدالحی درباره میزان تولید ماهی قزل آلا در سال ۹۸، تصریح کرد: در تولید قزل آلا طبق برنامه ششم توسعه پیش رفته ایم و پیش بینی می‌کنیم ۱۵ درصد افزایش تولید داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون توسعه آبزی پروری سازمان شیلات ایران در رابطه با بازار تجاری و صادراتی قزل آلای ایران اذعان کرد: ماهی قزل آلا عمدتا به روسیه، امارات و عمان صادر می‌شود و میزان صادرات حدود ۱۰ هزار تن است.

وی با اشاره به تولید ماهیان خاویاری در کشور گفت: در زمینه ماهیان خاویاری سال گذشته حدود ۲۸۰۰ تن گوشت و ۶ تن خاویار پرورشی تولید داشتیم و در تولید خاویار پرورشی رتبه سوم را پس از چین و ارمنستان داریم.

عبدالحی با تاکید بر اینکه ماهی خاویاری بازار خوبی در داخل و خارج دارد، خاطرنشان کرد: ۱۲۶مزرعه فعال تولید ماهیان خاویاری در کشور داریم و پیش بینی می‌کنیم تا دو سال آینده تعداد این مزارع را به ۲۰۰ مزرعه افزایش دهیم.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: استان کشور ایران روسیه معاون وزارت جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۵۷۱۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی بارش در برخی مناطق کشور طی هفته جاری

مؤسسه تحقیقات آب اعلام کرد: در هفته جاری بارش‌ها در غرب، شمال‌غرب، شمال و شمال‌شرق کشور پیش‌بینی شده است.

 به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو به نقل از از مؤسسه تحقیقات آب، برای هفته جاری (۱۶ تا ۲۱ اردیبهشت) وقوع بارش‌ها در غرب، شمال‌غرب، شمال و شمال‌شرق کشور پرخ خواهد داد که در این مناطق مقادیر تجمعی بارش ۷۵ تا ۱۰۰ میلیمتر بارش پیش‌بینی شده است.

بر اساس تقسیمات حوضه‌های درجه یک کشور، حوضه آبریز دریای خزر با مقدار میانگین ۲۹.۳ میلیمتر و بیشینه نقطه‌ای ۱۰۰ میلیمتر پرباران‌ترین حوضه در هفته جاری خواهد بود.

همچنین حوضه آبریز مرزی شرق با مقدار میانگین ۰.۴ میلیمتر و بیشینه نقطه‌ای ۹ میلیمتر کم‌باران‌ترین حوضه درجه یک کشور است.

بر اساس این گزارش، از میان حوضه‌های درجه ۲ کشور، حوضه تالش، مرداب انزلی با متوسط بارش ۵۳.۴ میلیمتر و بیشینه بارش ۱۰۰ میلی‌متر و هراز و قره‌سو با مقدار میانگین ۲۷.۲ میلیمتر و بیشینه نقطه‌ای ۹۵.۷ میلیمتر پرباران‌ترین حوضه‌های درجه دو هستند.

استان‌های شمال‌غربی و حاشیه دریای خزر با بارش تجمعی معادل ۷۵ تا ۱۰۰ میلیمتر در هفته جاری پربارش‌ترین استان‌های کشور خواهند بود.

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی تولید پنج میلیون و ۲۸۰ هزار تن محصولات کشاورزی در استان
  • پیش‌بینی بارش در برخی مناطق کشور طی هفته جاری
  • افزایش ۴۳ درصدی تولید ماشین آلات سنگین راهسازی و معدنی
  • آذربایجان‌غربی رتبه نخست کشوری در تولید آرتمیا
  • افزایش ۱۰ درصدی تولیدات گلخانه‌ای در تایباد
  • افزایش ۱۶ درصدی تولید فولاد ایران در فصل نخست ۲۰۲۴
  • سهم ۱۷.۸ درصدی هزینه‌های جاری در بودجه شهرداری قم
  • افزایش ۲۵۳ درصدی تناژ ترانزیت ورودی به پایانه مرزی پرویزخان
  • افزایش هفت درصدی تولید سیمان در خراسان جنوبی
  • افزایش ۷ درصدی تولید سیمان در خراسان جنوبی