Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، فیروز فاضلی بعد از ظهر چهارشنبه در جلسه رونمایی از پوستر سی و یکمین جشنواره تئاتر استان گیلان که در سالن جلسات اداره کل ارشاد گیلان برگزار شد با اشاره به اینکه یکی مزایا ثبات مدیریتی افزایش همدلی و همراهی است، اظهار کرد: اداره کل ارشاد تمام تلاش خود را در همراهی با هنرمندان و انجمن ها انجام خواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضمن تشکر از عوامل اجرایی برگزاری جشنواره تئاتر، افزود: جشنواره استانی همیشه فراز و نشیب هایی با خود را دارد من به عنوان مدیر در نظر تخصصی اهالی تئاتر دخالتی نمی کنم خود فعالان این حوزه باید مراقبت های لازم برای جلوگیری از حواشی انجام دهند.

مدیرکل ارشاد گیلان در ادامه با بیان اینکه برگزیدگان این جشنواره بعد از حضور در جشنواره منطقه ای به جشنواره فجر راه یافتند، ادامه داد: تئاتر زبان نقد است نبود نقد در اجرای تئاتر به معنای وجود خلا است. منتقدان خوبی در استان گیلان در حوزه تئاتر فعالیت می کنند باید از ظرفیت آنها استفاده شود.

وی با تأکید بر اینکه هر فعالیتی نقدهای به دنبال دارد، گفت: رسانه ها نیز در این زمینه نقش مهمی دارند اما انتقادها نباید تنها سیاه و سفید باشد بله همه جوانب در انتقادات باید مدنظر قرار گیرد زیرا تئاتر به عینیت رساندن ذهنیت ها است.

فاضلی در ادامه با بیان اینکه هنرمندان باید شأن و جایگاه پیشکسوتان را حفظ کنند، افزود: از سوی دیگر پیشکسوتان نیز باید بدانند رشد و ترقی هنرمندان جوان امری کاملا طبیعی است.

وی با اشاره به ارسال ۲۵ اثر به دبیرخانه این جشنواره، گفت: بعد از بازبینی سی دی های ارسالی از سوی سه داور بازبین هفت اثر به عنوان آثار نهایی انتخاب شده اند که در بازه نهم تا ۱۲ آبان ماه در سه سالن وارش، رحمدل و پلاتو اجرا می شوند.

۳۰ درصد آثار برگزیده با موضوع بومی و محلی است

رئیس انجمن هنرهای نمایش گیلان در ادامه این جلسه با اشاره به اینکه جشنواره تئاتر استانی یکی از مهم ترین رودیداهای هنری شور محسوب می شود، ادامه داد: انتظار می رود امسال با توجخه به آثار ارسالی شاهد اجراهای قابل قبولی از گروه ها باشیم.

صادق حسنی با بیان اینکه در این شرایط سخت برگزاری چنین جشنواره ای با این حجم از کار بسیار سخت است، افزود: اداره کل ارشاد، معاونت هنری و همه هنرمندان همکاری خوبی برای اجرای این جشنواره داشته اند که قابل تقدیر است.  

وی ادامه داد: البته هنوز مشکلاتی در حوزه زیرساخت ها و امکانات وجود دارد ه در تلاش هستیم که همه این مشکلات برطرف شود.

صادق حسنی با بیان اینکه در زمینه انتخاب آثار نیز داوران بازبینی با توه به تعداد، کیفیت آثار و موضوعات آثار برگزیده راه انتخاب کردند، تصریح کرد: ۳۰ درصد آثار نیز با موضوع بومی و محلی بوده و سایر آثار نیز در زمینه موضوعات مختلف است.

ارتقای کیفیت آثار هدف اصلی برگزاری جشنواره

معاونت هنری و سینمایی ارشاد گیلان نیز در ادامه با بیان اینکه تلاش شده تا امسال کیفیت آثار و برگزاری این جشنواره ارتقای یابد، اظهار کرد: همیشه در این سخن بوده که در میان اهال تئاتر استان گیلان همدلی وجود نداشته که این موضوعی است که در سایر استان ها نیز شاهد ان هستیم.

امیر مصباح با تأکید بر اینکه گروه هایی که موفق به حضور در این جشنواره شده اند نباید به حواشی دامن بزنند، گفت باید با ایجاد همدلی با گروه هایی که موفق به حضور در این جشنواره نشده اند از حواشی اطرف شنواره کاسته شود.

وی با اشاره به اینکه در همه جای دنیا در برگزاری جشنواره ها حواشی در زمینه داوری ها وجود دارد، ادامه داد اما این موضوع نباید سبب شود که ایجاد نگرانی و حواشی در آن حوزه ایاد شود باید تلاش کنیم با همدلی زمینه ارتقای تئاتر گیلان را فراهم کنیم.

در پایان این جلسه از پوستر سی و یکمین جشنواره تئاتر گیلان رونمایی شد.

کد خبر 4754353

منبع: مهر

کلیدواژه: جشنواره تئاتر استانی اربعین 98 اربعین حسینی مرز مهران ایلام بوشهر زائران اربعین قزوین گرگان شهرکرد سانحه تصادف شیراز استانداری سمنان خطبه های نماز جمعه موکب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۵۷۳۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختتامیه سومین جشنواره «افتخار من» برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، مراسم اختتامیه سومین دوره «جشنواره افتخار من» با هدف تقویت روحیه و انگیزه جهاد و مقاومت در بین فرزندان، نوادگان، همسران و بستگان پیشکسوتان جهاد و مقاومت و همچنین ترویج و تقویت فرهنگ ایثار و شهادت و اشاعه جهاد تبیین در سطح جامعه و الگوسازی برای جوانان با استفاده از پیشکسوتان دفاع مقدس فردا دوشنبه ۱۰ اردیبهشت با حضور سرتیپ بسیجی بهمن کارگر رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در سالن قصر شیرین موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار می‌شود.

این اختتامیه با حضور رحمت الله رضایی معاون فعالیت‌های سازمان دانش آموزی کشور، مجاهد مدیرکل امور ایثارگران وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، حجت الاسلام پورسانی مدیرکل فرهنگی هنری وزارت آموزش و پرورش، سردار باستان رییس سازمان بسیج دانش آموزی و جمعی از پیشکسوتان دفاع مقدس همراه است.

مراسم اختتامیه سومین دوره «جشنواره افتخار من» فردا دوشنبه ساعت ۹ تا ۱۱ در سالن قصر شیرین موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس واقع در بزرگراه شهید حقانی برگزار می‌شود.

کد خبر 6091221 الناز رحمت نژاد

دیگر خبرها

  • لزوم برندینگ شهری با احیای گرافیک محیطی
  • انتشار فراخوان بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان تهران
  • اختتامیه سومین جشنواره «افتخار من» برگزار می‌شود
  • برگزاری نخستین جشنواره "فیلم رضوان" نوآوری این دوره از جشنواره امام رضا (ع) است
  • همکاری سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و اداره کل هنرهای نمایشی برای تولید آثار نمایشی
  • اجرای آثار جشنواره تئاتر ایثار در شهر‌های استان گلستان
  • تفاهم تولید آثار نمایشی مشترک و حمایت از نمایشنامه‌های برتر منعقد شد
  • تقدیر از سه چهره تاثیرگذار تئاتر ایران در شب کارگردان
  • تفاهم ارتش واداره‌کل هنرهای نمایشی درحمایت از نمایشنامه‌های برتر
  • اجرای آثار جشنواره تئاتر ایثار در شهرهای استان گلستان