Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، پیمان آرامون سرپرست هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان غربی در جلسه بررسی برنامه‌های مدون شهرداری‌ها و میراث در زمینه بافت تاریخی شهر‌های استان گفت: موضوع بافت فرهنگی و تاریخی، حفظ ارزش ها‌ی زندگی _ عناصر رفاهی اجتماع و بحث توریستی و گردشگری است که ارگان ها‌ی مربوط مخصوصا میراث فرهنگی و گردشگری و شهرداری‌ها باید در احیا و مناسب سازی آن‌ها اهتمام ویژه داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  آرامون با تاکید اهمیت داشتن برنامه مدون برای احیا بافت تاریخی گفت: کارشناسان میراث موظف هستند با افق روشن بین یک الی ۲ ماه برای شهر‌های ارومیه خوی تکاب ماکو و سلماس شرح وظایف و نقشه راهبردی مناسب ترسیم کنند

او  اضافه کرد: ۵ میلیارد ریال برای پیاده رو سازی و بافت تاریخی شهر تکاب به تصویب رسیده که به زودی واریز میشود و شهرداری‌ها نیز برای اقدامات لازم ۵۰ درصد هزینه‌ها را پرداخت خواهند کرد

جباری مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری استان نیز گفت: باور به اهمیت حفظ بافت تاریخی شهر‌ها یک اصل انکار ناپذیر است و نیازمند تعامل کارساز با شهرداری‌ها برای پاسخ گویی به نیاز مردم و نسل‌های آینده با روش‌های علمی و درست هستیم.
او  اضافه کرد: محدود کردن مساحت بافت‌های تاریخی شهر‌ها کار اشتباه و غیر قانونی است و شهرداری‌ها مکلف به مطالعه کارشناسانه هستن و ضرورت اختصاص اعتبارات لازم به این موضوع باید در دستور کار قرار گیرد.

جباری افزود: شهرداری ارومیه خوشبختانه در تعامل دو طرفه برای احیا راسته پنیر سازان بازار ارومیه از بابت اعتبار همکاری‌های لازم را انجام داده است.     انتهای پیام/م   لزوم توجه به بافت فرسوده شهرها

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار اقتصادی استانداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۵۷۳۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حفاری بیل مکانیکی شهرداری در گورستان باستانی ری/ضرب و جرح مالک

قدیر افروند در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: عوامل شهرداری منطقه ۲۰ تهران روز گذشته در محدوده گورستان تاریخی «زیرین»، برج «اینانج» و کوه «نقاره‌خانه» ری اقدام به حفاری کردند.

وی گفت: مالک این آثار باستانی در راستای جلوگیری از حفاری وارد عمل شد، اما متأسفانه عوامل شهرداری اقدام و به ضرب و شتم مالک میراث فرهنگی کردند.

رئیس پایگاه ملی میراث ری گفت: البته با ورود عوامل نیروی انتظامی تمام افراد دستگیر و به کلانتری منتقل شدند و با حضور یگان حفاظت میراث فرهنگی و عوامل کلانتری امین‌آباد حفاری متوقف شده است.

وی ضمن انتقاد از حفاری انجام شده گفت: محل مورد حفاری شهرداری منطقه ۲۰ عرصه‌ای تاریخی و گورستان زیرین باستان است که ثبت ملی نیز شده و بر اساس قانون نباید مورد حفاری قرار گیرد، اما در روزهای پیش که عوامل شهرداری اقدام به نقشه‌برداری در محل کردند، از سوی پایگاه ملی میراث ری در بازدید از محل، اخطاری در خصوص عدم حفاری و اقدامات عمرانی در منطقه به عوامل حاضر در محل صادر شد، اما به آن توجهی نشد.‌

کد خبر 6089024

دیگر خبرها

  • مافیای «بافت تاریخی» به زمین می‌خورد؟
  • تصویب محدوده و ضوابط بافت تاریخی شهر لاهیجان
  • حفاری بیل مکانیکی شهرداری در گورستان باستانی ری/ضرب و جرح مالک
  • پایان کف‌سازی و دفع آب‌های سطح ۹۰ درصد بافت تاریخی بوشهر
  • نمایشگاهی از نیم قرن تلاش برای احیای جلفا
  • انهدام باند حفاران غیرمجاز در ارومیه
  • بیش از ۹۵ درصد زیرساخت عمرانی در بافت بوشهر تکمیل شد
  • استقرار شهرداری ویژه بافت تاریخی بوشهر در حال پیگیری است
  • اجرای طرح احیا باغات و بافت تاریخی شهر شاهدیه
  • مرمت طرح‌های مشترک میراث فرهنگی و شهرداری در میبد