Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@05:21:24 GMT

بارش‌های فراگیر در راه خوزستان

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۵۷۴۱۹

بارش‌های فراگیر در راه خوزستان

مدیرکل هواشناسی خوزستان از پیش‌بینی بارش‌های فراگیر همراه با رعد و برق و تندباد لحظه‌ای برای هفته آینده خبر داد.

محمد سبزه‌زاری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با تاثیر سامانه بارشی تا روز جمعه (۳ آبان) در بعضی ساعات شاهد رگبار پراکنده همراه با رعد و برق در مناطق شمال، شمال شرق و ارتفاعات و در دیگر مناطق استان خوزستان به صورت نقطه‌ای خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از اواخر روز جمعه تا روز سه‌شنبه هفته آینده (۷ آبان) با تقویت این سامانه، بارش‌های فراگیر همراه با رعد و برق و تندباد لحظه‌ای پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: در این ایام به سبب ضرایب بالای ناپایداری به ویژه در روز پنجشنبه و جمعه هفته جاری (۲ و ۳ آبان) وقوع تندباد لحظه‌ای و برخاستن گرد و خاک موقت به ویژه در مناطق جنوبی، غربی و بعضا مرکزی استان خوزستان دور از انتظار نیست.

سبزه‌زاری بیان کرد: از اوایل هفته آینده هم شاهد کاهش سه تا چهار درجه‌ای دما در استان خوزستان خواهیم بود.

وی گفت: در شبانه‌روز گذشته امیدیه با ۳۸.۱ و دهدز با ۱۵.۲ درجه سانتیگراد گرمترین و خنکترین نقاط خوزستان بودند. تغییرات دمای اهواز در این مدت بین ۲۱.۷ تا ۳۵.۸ درجه سانتیگراد در نوسان بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی هواشناسي بارندگي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۵۷۴۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم بارش باران در خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مدیر کل هواشناسی خوزستان گفت: براساس تصاویر رادار و ماهواره  از صبح امروز شاهد تداوم فعالیت سامانه بارشی در بخش‌هایی از استان به ویژه مناطق جنوبی و شمالی هستیم.

محمد سبزه زاری افزود: براساس نقشه‌های پیش یابی و مدل‌های هواشناسی، سامانه طی امروز و فردا در اغلب مناطق استان سبب رگبار و رعدوبرق و وزش باد متوسط و تندباد‌های لحظه‌ای خواهد شد.

وی ادامه داد: از آنجایی که سامانه از نوع سامانه‌های هَمرَفتی است، بارش‌ها اغلب به صورت نقطه‌ای و پراکنده است و احتمال شدت گرفتن و گسترده شدنِ بارش‌های نقطه‌ای و ریزش تگرگ نیز در برخی مناطق دور از انتظار نیست.

مدیر کل هواشناسی خوزستان با اشاره به اینکه شنبه از شدت بارش‌ها کاسته خواهد شد، اظهار کرد: یکشنبه جو آرام و پایداری در سطح استان خواهیم داشت؛ و طی دوشنبه سامانه جدیدی وارد استان خواهد شد.

سبزه زاری گفت: شمال خلیج فارس نیز تا اوایل هفته آینده مواج و متلاطم و بعضی ساعات همراه با رگبار و رعدوبرق خواهد بود.
در شبانه روز گذشته گتوند با ۳۰.۳ و دهدز با ۱۲.۴ درجه سانتیگراد به ترتیب گرمترین و خنکترین نقاط استان گزارش شده اند.

در شبانه روز گذشته اهواز به بیشینه دمای ۲۸.۱ و کمینه دمای ۲۱.۲ درجه سانتیگراد رسیده است.  

دیگر خبرها

  • گفتمان انقلاب اسلامی در دنیا فراگیر شده است
  • تداوم بارش‌ها در خوزستان
  • بارش باران در هرمزگان+ فیلم
  • تداوم فعالیت سامانه بارشی در خوزستان تا هفته آینده
  • تداوم بارش باران در خوزستان
  • تداوم رگبارهای پراکنده در خوزستان تا شنبه
  • باران کشور را فرا می‌گیرد؛ شدت بارش‌ها در این مناطق | سامانه بارشی جدید هفته آینده وارد می‌شود
  • همدان تا اوایل هفته آینده خنک است 
  • آغاز بارندگی‌ها در خوزستان/ اوج بارش‌ها روزهای پنج‌شنبه و جمعه است
  • سامانه بارشی تا اوایل هفته آینده در خراسان رضوی فعال خواهد بود