Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-05-07@09:37:54 GMT

آگاهی رهبر انقلاب از مصوبات جلسات سران قوا

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۵۷۴۵۴

سخنگوی دولت با تاکید بر اینکه مصوبات جلسه سران قوا به استحضار رهبری می‌رسد، گفت: موضوع پالرمو و CFT در دو جلسه هماهنگی اقتصادی سرا قوا مطرح شده بود و اعضا بر اجرای آن تاکید داشتند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،  به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، آقای علی ربیعی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه دولت در جمع خبرنگاران در مورد FATF و اینکه مورد تایید سران سه قوه و همچنین تایید رهبری قرار گرفته، گفت: این موضوع در دو جلسه هماهنگی اقتصادی سران قوا مطرح شده بود و اعضا بر اجرای آن تاکید داشتند بنابراین این حرف، حرف درستی است و طبیعتاً مصوبات این جلسه به استحضار رهبری می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  سخنگوی دولت، خاطرنشان کرد: در همین اندازه بگویم و فراتر نرویم که در آن جلسه مطرح شده است و مصوبات هم به استحضار رسانده شده است.    وی با بیان اینکه پالرمو  و سی اف تی برای ما مهم است، اظهار داشت: قبل از جلسه هیات دولت هم در این خصوص جلسه‌ای داشتیم. اگر در لیست سیاه قرار بگیریم تحلیل ما این است که تسلط اطلاعاتی بیگانگان بر ما بیشتر می‌شود برخلاف اینکه تصور می‌شود اگر ما بپیوندیم تسلط اطلاعاتی ما بیشتر می‌شود.   آقای ربیعی، افزود: وقتی در لیست سیاه قرار بگیریم حتی برای یک زندانی ایرانی در کشور دیگری بخواهیم برای مخارجش پول بفرستیم آن هم ردیابی خواهد شد. نپیوستن به FATF باعث می‌شود که ما در موضع اتهام قرار بگیریم و از طرف دیگر اشراف آن‌ها به ما بیشتر شود.    سخنگوی دولت با بیان اینکه تحفظ‌هایی که در FATF در نظر گرفته ایم هیچ مشکل امنیتی برای ما ایجاد نمی‌کند، گفت: ما در شبکه بین المللی مخابرات و عضو پروتکل‌های آن هستیم. منفعت ملی ما بیشتر در این است که این لوایح رد نشود و به این پروتکل‌ها بپیوندیم و بیخودی بهانه ندهیم.    وی یادآور شد: بعضی‌ها می‌گفتند که مگر شما را در لیست سیاه قرار دادند. شما مقاومت کنید شما را در لیست سیاه قرار نمی‌دهند. همین‌ها بودند که می‌گفتند مگر آمریکا از برجام خارج می‌شود دیدیم که خارج شد در قطعنامه‌ها هم همین استدلال بود.    آقای ربیعی همچنین گفت: دولت معتقد است که در مقابل زورگویی مثل ترامپ که از برجام خارج شده است باید مقاومت کنیم البته ما باید مقاومت را جایی انجام دهیم که ارزش داشته و جای درست باشد. البته الان بحث مقاومت مطرح نیست چرا که ما در امر مقاومت حتماً پیشتاز هستیم و منافع ملی را بیشتر در نظر می‌گیریم و به این مساله اعتقاد داریم.   منعی برای استخدام منشی زن در بدنه دولت نداریم   وی همچنین درباره بخشنامه‌ای در خصوص ممنوعیت استفاده از منشی زن در دولت گفت: هیچ بخش نامه‌ای از دولت برای منشی و این مسایل صورت نگرفته است. اصلاً ما در این دوران و عصر برگردیم بگوییم که جنسیت منشی چی باشد یا نباشد، درست است؟ خوشبختانه زنان هم در دانشگاه‌ها و هم در مناصب مدیریتی رشد کرده‌اند. این بخشنامه را از سمت دولت کاملاً تکذیب می‌کنیم.

سخنگوی دولت در پاسخ به سوال دیگری درباره بودجه و اینکه دولت می‌خواهد کشور را با مالیات اداره کند، و این موضوع نگرانی‌هایی را برای مردم ایجاد کرده گفت: این نگرانی مردم است یا نگرانی تحلیلگران اقتصادی است چرا که یکی از نقد‌هایی که به اقتصاد ایران وارد می‌شود این است که می‌گویند که اقتصاد ایران با درآمد‌های نفتی اداره می‌شود.

وی افزود: درآمد‌های کشور با درآمد‌های نفتی ترکیب شده بود که این اصلاً به عنوان بیماری اقتصاد ایران مطرح شده است البته این انتقاد و بیماری از زمانی که نفت در کشور استخراج شد و با زندگی مردم پیوند خورده است.

ربیعی ادامه داد: این تصمیم درستی است که بخواهیم کشور را بدون نفت اداره کنیم، اما الان نمی‌توانیم به یکباره بگوییم همه کشور را می‌توانیم بدون نفت اداره کنیم.

سخنگوی دولت یادآورشد: این تصمیم که اداره دولت در بودجه جاری از نفت جدا شود و درآمد‌های نفت به توسعه کشور پرداخته شود تصمیم درستی است و قطعاً آثار تورمی و مالیاتی نخواهد داشت چرا که آن اندازه که در بودجه برای درآمد‌های نفتی پیش ینی می‌شود حتماً از طریق دیگر تامین می‌شود بنابراین این تصمیم به نفع اقتصاد ایران و نسل آینده است و به زندگی مردم هم فشاری وارد نخواهد کرد.   خواهان روابط مثبت با همسایگانمان هستیم
ربیعی همچنین در پاسخ به سوالی درباره آزاد شدن بخشی از منابع ارزی ایران در امارات گفت: من در این مورد اطلاعاتی ندارم، اما بهبود روابط در کشور‌های منطقه اتفاقی است که رخ می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: اخیراً هم دولت عربستان سعودی بحثی کردند، فارغ از آن دو موضوعی سلاح هسته‌ای و کمک ایران که به آن‌ها اساساً ربطی ندارد و در حیطه آن‌ها نیست که اعلام نظر کنند، استقبال می‌کنیم و قبلاً هم ما اعلام آمادگی کردیم و برای روابط دو جانبه و حفظ امنیت منطقه پیام‌هایی رد و بدل شده است و از این نوع حرف زدن‌ها استقبال می‌کنیم.

630 واگن جدید به خطوط مترو اضافه خواهد شد   ربیعی همچنین درباره مصوبات جلسه امروز هیات دولت گفت: ۴ خط جدید به مترو اضافه خواهد شد و کمک همه جانبه در دولت مورد تاکید رئیس جمهور قرار گرفت. همچنین مقرر شد برای خرید ۶۳۰ واگن جدید مترو ۸۰۰ میلیون یورو از محل خط اعتباری فایناس چین اختصاص داده شود.

وی افزود: امروز همچنین دولت موافقت کرد یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای تکمیل خطوط ۶ و ۷ مترو منتشر شود. این تصمیم کمک خواهد کرد حمل و نقل بهتری برای تهران داشته باشیم.

سخنگوی دولت ادامه داد: در جلسه امروز ۷۷۴ میلیارد تومان برای جبران خسارات ناشی از سیل و زیرساخت بخش کشاورزی در نظر گرفته شد. همچنین ۱۵۰ میلیاردتومان برای آموزش و پرورش در نظر گرفته شد که واحد‌های آموزشی خسارت دیده از سیل را بازسازی کنند.

‌به گفته ربیعی ۳۰ میلیارد تومان برای وزارت ورزش و جوانان که خسارات ناشی از سیل به زیرساخت‌های اماکن ورزشی اختصاص داده شد.

‌وی با اشاره به ارائه گزارشی از آخرین وضعیت اقتصادی در جلسه امروز دولت یادآورشد: تورم مهرماه نقطه به نقطه ۲۸.۳ رسیده است که قبلاً تا ۵۲ درصد هم بالا رفته بود که روند کاهشی دارد و اقتصاددانان دولت اعلام کردند که روند کاهشی ادامه خواهد داشت.

‌سخنگوی دولت اظهار داشت: البته تورم ۱۲ ماهه با سرعت کمتری کاهش را نشان می‌دهد این رقم امروز ۴۰.۹ درصد است که در مهرماه ۴۱.۳ بوده است.

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: ربیعی پالرمو مترو مصوبات سران قوا رهبر انقلاب بازسازی سیل تورم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۵۷۴۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| رهبر معظم انقلاب: حج امسال، حج برائت است

فیلم| رهبر معظم انقلاب: حج امسال، حج برائت است

دیگر خبرها

  • لغو جلسات علنی شورای شهر مشهد در هفته شوراها
  • فیلم/ وظیفه حجاج در بیان رهبر انقلاب
  • فیلم| رهبر معظم انقلاب: حج امسال، حج برائت است
  • تصاویر دیدار کارگزاران حج با رهبر انقلاب
  • فیلم/ جزئیات دیدار کرگزاران حج با رهبر انقلاب
  • نظر شورای نگهبان درباره آخرین مصوبات مجلس و اساسنامه‌های دولت + جزئیات
  • جلسات سری ارتش آلمان به صورت آنلاین در دسترس عموم قرار گرفت
  • کابینه جنگ اسرائیل امروز تشکیل جلسه می‌دهد
  • محسن رضایی از جلسات با گروه‌های سیاسی دنبال چه هدفی است؟
  • جلسات محسن رضایی با احزاب و جریان‌های انقلاب