Web Analytics Made Easy - Statcounter

هاشم‌زاده گفت: پس از بررسی مجدد کارشناسان تعداد ۱۰۰ بیمارستان مجدداً گواهی‌نامه پذیرش گردشگری سلامت را بدست آوردند.

سعید هاشم‌زاده رئیس اداره گردشگری سلامت وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به آغاز بررسی مجدد بیمارستان‌ها برای پذیرش بیماران خارجی اظهار کرد: در حال حاضر تاریخ اعتبار  گواهی‌نامه‌های بیمارستان‌ها و مراکز درمانی جهت پذیرش گردشگران سلامت و بیماران بین‌المللی به پایان رسیده است و وزارت بهداشت در حال بررسی مجدد شرایط این مراکز درمانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: در سال گذشته تعداد ۱۶۸ بیمارستان و مراکز درمانی مجوز پذیرش گردشگران سلامت را اخذ کرده‌اند که به دلیل پایان تاریخ اعتبار مجوزشان پس از بررسی مجدد به وسیله کارشناسان تا به امروز تعداد ۱۰۰ بیمارستان مجدداً گواهی‌نامه پذیرش گردشگری سلامت را بدست آوردند.

رئیس اداره گردشگری سلامت وزارت بهداشت بیان کرد: پذیرش بیماران خارجی بیشتر در بیمارستان‌های خصوصی به دلیل وجود تخت‌ها خالی انجام می‌شود و بر اساس قانون بیمارستان‌های دولتی و حتی خصوصی اگر مراجعه کننده جهت بستری با کمبود تخت مواجه نشود بیمارستان‌ها می‌توانند تنها ۱۰ درصد از تخت‌های خود را برای پذیرش  بیماران بین‌المللی اختصاص دهند.

بیشتر بخوانید: افزایش قیمت داروهای خاص تاثیری بر پرداختی از جیب بیماران ندارد/ تامین داروی بیماران تالاسمی با تکیه بر توان تولید داخل

هاشم‌زاده گفت: بیمارستان‌ها و مراکز درمانی که ظریب اشغال تخت آن‌ها در حدود ۹۰ درصد است و جزو مراکز درمانی با مراجعه زیاد محسوب می‌شوند نمی‌تواند اقدام به جذب گردشگران سلامت کنند. اگر بیمارستانی چنین کاری انجام دهد تخلف کرده و وزارت بهداشت با آن بر اساس قوانین و دستورالعمل برخورد می‌کند.

او یادآوری کرد: اگر بیمارستانی تخت خالی برای پذیرش بیماران بین‌المللی نداشته باشد می‌تواند آن‌ها را به مراکز درمانی دیگری ارجاع دهد که در این میان شرکت‌های تسهیل‌گر نقش مؤثری در زمینه جذب بیماران بین‌المللی دارند.

انتهای پیام/

پذیرش بیماران خارجی بیشتر در بیمارستان‌های خصوصی انجام می شود

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سلامت اخبار پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۵۸۱۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نحوه فعالیت بازرسان بهداشتی و بیمارستان‌ها در نوروز / تخلفات را به ۱۹۰ اطلاع دهید

وزیر بهداشت ضمن تشریح برنامه سلامت نوروزی از جمله چگونگی بازرسی‌های بهداشتی و نحوه فعالیت مراکز درمانی در تعطیلات نوروز ، در عین حال از مردم خواست که مشکلات و تخلفات احتمالی را به شماره ۱۹۰ اطلاع دهند.

به گزارش ایسنا، دکتر بهرام عین اللهی _وزیر بهداشت_ در نشست خبری طرح( سلامت نوروزی) اظهار کرد: در سفر اخیر در حوزه کمیته سلامت در شانگهای با حضور ۹ کشور حوزه شانگهای حضور داشتیم و جمهوری اسلامی ایران به عنوان مرجع در این اجلاس حضور داشت و بسیاری از کشور ها در حوزه درمان، بهداشت، دارو و تجهیزات اعلام نیاز کردند و بر همین اساس هم همکاری‌هایی در این زمینه‌ها صورت خواهد گرفت.

وی با تشکر از رسانه‌ها در اطلاع رسانی مباحث حوزه سلامت افزود: اعتماد به حوزه سلامت این روزها یکی از ملزومات است و با انعکاس اخبار سلامت میزان اعتماد در میان مردم افزایش می‌یابد.

وزیر بهداشت با اشاره به در پیش بودن ایام نوروز ادامه داد: همانطور که طی سال وظیفه تامین سلامت مردم را داریم، در تعطیلات نیز ما باید بتوانیم هنگامی که مردم در استراحت و سفر هستند، سلامت آن‌ها را تامین کنیم و در همین راستا ما تشکیلاتی را برای نوروز به‌صورت جداگانه طراحی کردیم که از حوزه ستادی تا درمان و بهداشت، معاونان درمان و بهداشت و مسئول اورژانس کشور، مسئولیت اصلی را در کمیته سلامت نوروزی برعهده دارند و هم‌گام با آن‌ها در تمامی دانشگاه‌های علوم پزشکی کمیته سلامت نوروزی ایجاد شده است که در این کمیته به‌صورت ۲۴ ساعته تمام مشکلاتی که در حوزه سلامت در استان‌ها ایجاد می‌شود را رصد می‌کنند.

عین اللهی افزود: تمامی بیمارستان‌ها، اورژانس‌ها، مراکز خدمات جامع شبانه‌روزی، مراکز پایش مراقبت‌های درمانی، مراکز هدایت عملیات بحران و مراکز هدایت عملیات اورژانس علاوه بر باقی ایام سال که فعالیت دارند، در ایام نوروز به‌صورت ویژه و ۲۴ ساعته فعال هستند و به‌صورت صوتی و تصویری در مراکز ارتباطاتی که در استان‌ها وجود دارد، موارد را رصد می‌کنند؛ همچون حادثه تروریستی کرمان که مرکز کرمان به سرعت اقدامات لازم را انجام داد، این فعالیت سریع و به موقع ناشی از رصدهای لحظه‌ای است. بنابراین این رصدها در ایام نوروز، بیشتر است؛ به گونه‌ای که فعالیت شبانه روزی خواهد بود.

وی ادامه داد: ۳۰۰ ایستگاه جامع سلامت در شهرهای پرمسافر و مراکز استان‌ها با حضور تیم کامل بهداشت و درمان آماده ارائه خدمات بهداشتی و درمانی هستند که معاونین با تجهیزاتی که در ستاد دارند آن را رصد می‌کنند. آمادگی‌های مربوط به اورژانس هوایی و پوشش جاده‌های روستایی و جاده‌ها به‌طور کامل وجود دارد و از جمله امکانات آن‌ها می‌توان به انواع آمبولانس، اتوبوس آمبولانس‌ها و پایگاه‌های موقت در اماکن پرتردد در ایام نوروز علاوه بر پایگاه‌های موجود با امکانات مورد نیاز ایجاد خواهد شد. 

وزیر بهداشت افزود: در مسائل مربوط به حوادث ترافیکی و مشکلاتی که ممکن است با توجه به افزایش وسایل نقلیه اتفاق افتد، هماهنگی برای انتقال مصدومین احتمالی انجام شده است. نکته مهم دیگر این است که در تعطیلات نوروزی تمام داروخانه‌های شبانه‌روزی باید فعال باشند و به‌هیچ وجه نباید تعطیل باشند و دارو و تجهیزات مورد نیاز به مقدار کافی برای آن‌ها تامین شده است. داروخانه‌های بیمارستانی نیز به‌صورت شبانه‌روزی مسئول تامین داروهای مورد نیاز هستند.

وی درباره تامین خون مورد نیاز بیماران و مراکز درمانی در ایام نوروزی نیز اظهار کرد: سازمان انتقال خون، خون مورد نیاز مراکز درمانی را تامین کرده است و هم در استان‌ها و هم در مرکز مشکل تامین خون وجود ندارد.

عین‌اللهی ادامه داد: مردم هرگونه مشکل یا شکایتی که در ایام عید داشتند با شماره ۱۹۰ تماس بگیرند که یک شماره کشوری است و می‌توانند شکایات و مسائلی که می‌خواهند را مطرح کنند. این مشکلات از طریق همکارانی که در ستاد هستند به مسئولین مربوطه منتقل خواهد شد و اقدامات مورد نیاز انجام خواهد شد.

وی افزود: آزمایشگاه‌های مواد غذایی در ایام تعطیل و ساعات غیر اداری با هماهنگی معاونت غذا و داروی دانشگاه‌ها فعالیت خواهند داشت و طبیعتا در ایام نوروز، در مسافرت‌ها و ترددهایی که وجود دارد در رستوران‌ها و ... ممکن است مشکلاتی به وجود آید که نیاز است این موارد به دانشگاه‌ها اعلام شود تا نظارت صورت گیرد. به هرحال بیماری تعطیلی نمی‌شناسد و ممکن است در هر زمانی رخ دهند.

وی درباره تعداد پایگاه‌های اورژانس در طرح سلامت نوروزی نیز اظهار کرد: در کشور حدود ۳هزارو ۳۴۵ پایگاه اورژانس، در کلانشرها ۴ پایگاه، در شهرهای کوچک ۲ پایگاه ویژه برای نوروز ایجاد شده و تعداد پایگاه‌های جاده‌ای نیز یک هزار و ۹۰۴ پایگاه است. حدود ۵ هزار و ۷۰۰ آمبولانس فعال در طرح سلامت نوروزی مشخص شده‌اند و حوزه سلامت با قدرت در این ایام فعال خواهد بود.

ادامه دارد

دیگر خبرها

  • فعالیت نوروزی مراکز درمانی و جامع سلامت در خوزستان
  • ۳۰ هزار میلیارد تومان؛ بدهی بیمه‌ها به نظام سلامت
  • تعطیلی بیمارستان‌ها در نوروز تخلف است
  • بیماران مزمن بیمارستان سلامت اهواز به مراکز بهزیستی منتقل می‌شوند
  • اجرای فاز دوم تحویل بیماران مزمن بیمارستان سلامت اهواز به بهزیستی
  • انتقال بیماران مزمن بیمارستان سلامت به مراکز بهزیستی خوزستان
  • فعالیت اورژانس ۱۰۶۷ بیمارستان کشور در نوروز/ حضور ۲۳۰۰۰ پزشک متخصص در مراکز درمانی
  • ارائه خدمات گردشگری سلامت در ۴۵ مرکز درمانی خراسان رضوی
  • انجام ۳۶۰۰۰ عمل جراحی در سال گذشته/ یک میلیون نفر در مراکز درمانی بستری شده‌اند
  • نحوه فعالیت بازرسان بهداشتی و بیمارستان‌ها در نوروز / تخلفات را به ۱۹۰ اطلاع دهید