Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: در سال‌های اخیر تلاش‌های زیادی از طریق رسانه‌های دشمنان انجام شد تا شهادت شهید محمدحسین فهمیده را زیر سؤال ببرند. ۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۸ فرهنگی فرهنگ حماسه و مقاومت نظرات - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام والمسلمین شهیدی محلاتی، نماینده ولی فقیه، معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در جمع مدیران دبیرخانه شورای عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت ضمن تسلیت رحلت پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) گفت: در ایام عزاداری پیش رو در امتداد ایام عزاداری اربعین حسینی(ع) بار دیگر شکوه حضور مسلمانان را در صحنه‌های فرهنگی و عقیدتی مشاهده می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به سالروز شهادت شهید محمد حسین فهمیده گفت: هشتم آبان سالروز شهادت دانش‌آموز بسیجی، محمد حسین فهمیده است که در سال 1359 و در 13 سالگی با خلق حماسه‌ای بزرگ، اوج ایثار و از خودگذشتگی را به نمایش گذاشت و با گذشتن از زندگی خود جلوی پیشروی نیروهای دشمن بعثی ایستاد. روز 8 آبان به مناسبت سالروز شهادت محمدحسین فهمیده به عنوان «روز نوجوان و بسیج دانش‌آموزی» نام‌گذاری شده است.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: پس از حمله رژیم بعث به کشورمان، شهید فهمیده نیز مانند بسیاری از نوجوانان و جوانان ایران به دفاع از انقلاب اسلامی پرداخت و در نخستین روزهای آغاز جنگ تحمیلی همراه نیروی مقاومت بسیج مردمی به جبهه خرمشهر اعزام شد. در ابتدا از حضور او در خط مقدم جلوگیری به عمل می‌آمد اما با پیگیری‌های زیاد به خط مقدم جبهه اعزام شد و در نهایت با شهادت خود درس ایثار، شجاعت و فداکاری را به تمام مردم ایران و تمام انسان‌های آزاده در جهان آموخت.

معاون رئیس جمهور با اشاره به جمله تاریخی امام خمینی(ره) پس از شهادت حسین فهمیده گفت: امام راحل(ره) در توصیف عظمت فداکاری این شهید، از وی به عنوان رهبر یاد کردند و گفتند: «رهبر ما آن طفل 13 ساله‌ای است که با قلب کوچک خود، که ارزشش از صدها زبان و قلم ما بزرگتر است، خود را زیر تانک دشمن انداخت و آن را منهدم و خود نیز شربت شهادت نوشید». مقام معظم رهبری نیز درباره شهید فهمیده فرموده‌اند: «زنده نگه داشتن یاد حادثه شهادت دانش‌آموز بسیجی، شهید فهمیده از اصالت‌های دفاع مقدس است.»

حجت‌الاسلام شهیدی با اشاره به تلاش دشمنان برای تخریب چهره شهید فهمیده یادآور شد: در سال‌های اخیر تلاش‌های زیادی از طریق رسانه‌های دشمنان انجام شد تا شهادت محمدحسین فهمیده را زیر سؤال ببرند و دروغ‌های زیادی را در خصوص نحوه شهادت محمدحسین فهمیده مطرح کردند. دلیل این دشمنی‌ها و کینه ورزی‌ها تنها تخریب چهره شهید فهمیده نبود، بلکه دشمنان به دنبال تخریب فرهنگی هستند که از دل آن افرادی مانند محمد حسین فهمیده پرورش داده می‌شود.

وی افزود: دشمنان به خوبی می‌دانند که فرهنگ ایثار و شهادت عامل پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی است و از روش‌های مختلف برای ضربه زدن به این فرهنگ استفاده می‌کنند تا نسل‌های جدید انقلاب را از منبع اصلی قدرت ساز انقلاب اسلامی دور کنند. شهید حسین فهمیده نیز سمبل و الگوی واقعی این فرهنگ است، فرهنگی که نوجوانان و جوانان متأثر از آن را نیز به چنان درجه‌ای از معنویت و ازخودگذشتگی می‌رساند که از جان خود برای حفاظت از کشور و اسلام می‌گذرند.

مهلت یک‌ماهه ایثارگران برای ثبت شماره شبا در سامانه سهام عدالت

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران مقابله با تخریب نمادهای مقاومت و ایثار و معرفی ابعاد زندگی آن‌ها را ضروری و وظیفه‌ای مهم عنوان کرد و گفت: امروز وظیفه تمام مسئولان و مردم مقابله با این جریان‌های آسیب‌زاست، زیرا از دست رفتن الگوهای یک ملت باعث تضعیف فرهنگی آن ملت می‌شود و راه را برای نفوذ فرهنگ بیگانه باز می‌کند و باید پذیرفت تقویت فرهنگ ایثار در تمامی ابعاد به حل بسیاری از مشکلات کشور منجر می‌شود.

انتهای پیام/

R1013186/P/S4,38/CT12 واژه های کاربردی مرتبط دفاع مقدس شهدای دفاع مقدس سیدمحمدعلی شهیدی بنیاد شهید و امور ایثارگران

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دفاع مقدس شهدای دفاع مقدس بنیاد شهید و امور ایثارگران دفاع مقدس شهدای دفاع مقدس بنیاد شهید و امور ایثارگران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۵۸۲۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری ۷۵۰۰ نفر ساعت آموزش توانمندسازی برای تشکل‌های ایثارگری

نشست هم‌اندیشی تشکل‌های ایثارگری با دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، چهارشنبه پنجم اردیبهشت ماه در سالن جلسات شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

به گزارش ایسنا، رحیم نریمانی، مدیرکل دفتر تشکل‌های ایثارگری و مشارکت‌های مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگران در ابتدای این برنامه گفت: امیدوارم این نشست و مصوبات آن مایه برکات و توفیقات روزافزون برای تشکل‌های ایثارگری و همچنین تعمیق اشتراکات بین دو نهاد بنیاد شهید و امور ایثارگران و شورای عالی انقلاب فرهنگی باشد.
وی ادامه داد: دو نهاد بنیاد شهید و شورای انقلاب فرهنگی به دستور امام راحل(ره) ایجاد شده و در حقیقت هردو نهاد فرهنگی هستند، ایشان در آن زمان با نگاه به حکمرانی اسلامی ۱۶ نهاد را تأسیس کردند و خمیرمایه و بن‌مایه‌ این دو نهاد برگرفته از نظرات امام راحل(ره) است و ما ریشه‌های مشترکی داریم.
نریمانی با اشاره به موضوع شعار سال و تاکید مقام معظم رهبری بر بحث جهش تولید با مشارکت مردمی، خاطرنشان کرد: هدف از این نشست با حضور دبیران تشکل‌های شاهد و ایثارگر که عمده فعالیت‌های فرهنگی آنها در عرصه ملی و بین‌المللی است، عمل به دستورات معظم له است و در حال حاضر چهار تشکل ما در سازمان ملل کرسی مشورتی داشته و در خصوص پیگیری حقوق مصدومان شیمیایی فعالیت دارند.
مدیرکل دفتر تشکل‌های ایثارگری و مشارکت‌های مردمی با بیان اینکه تشکل‌ها در بحث فرهنگی نیز با نگاه مردمی سازی که حدود ۱۵ سال است بنیاد شهید به آن می‌پردازد، فعال هستند تاکید کرد: تاکنون حدود ۷۵۰۰ نفر ساعت برای کل تشکل‌ها بحث آموزشی با هدف توانمندی این عزیزان داشتیم تا در زمینه توسعه فرهنگی نقش ایفا کنند، تشکل‌ها با توجه به ضریب نفوذ و سرمایه اجتماعی که دارند به جز ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، می‌توانند در دیگر بحث‌ها هم وارد شده و با هماهنگی‌ با آنها در موضوعات مهم کشور نقش آفرینی کنیم.
وی اظهار کرد: تشکل‌های ایثارگری در زمینه موضوعات مختلفی نقش ایفا کرده‌ و امروز دامنه فعالیت تشکل‌ها به حدی رسیده که علاوه بر این اقدامات، در زمینه حل مسائل و مشکلات کشور هم نقش آفرینی می‌کنند.
نریمانی ادامه داد: هیئت‌های اندیشه ورزی از تشکل‌ها تشکیل دادیم تا در زمینه‌های مختلف فعالیت کنند و یکی از موضوعات اساسی در بحث توسعه فرهنگی کشور، افزایش روحیه ایثار است که با حمایت‌های شورای عالی انقلاب فرهنگی در زمینه مسائل مهم کشور عملی می‌شود.
حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز در این نشست اظهار کرد: بنا بر این بود که از تشکل‌های مردمی در شورای عالی انقلاب فرهنگی استفاده کنیم و تلاش شد که اینجا به قرارگاه تبدیل شود و ستادهایی تعریف و در ذیل آن میزهایی طراحی شد که نخبگان فعال مردمی در آن عضو فعال هستند. ما در شورای عالی انقلاب فرهنگی بحث ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را در دستور کار قرار داده و با بنیاد نیز جلسه مشترکی داشته و میز ایثار و شهادت را در اینجا راه‌اندازی کردیم.
حجت‌الاسلام خسروپناه بیان کرد: پیشنهاداتی مطرح شد مبنی بر اینکه میز ایثار و شهادت را فعال کنیم تا بتوانیم از ظرفیت‌های دستگاه‌ها مختلف استفاده کنیم. همچنین در خصوص اسناد تشکل‌های مختلف شاهد و ایثارگر تلاش شود تا در حکمرانی کشور مشارکت کنند، البته که در حال حاضر اینجا محل فعالیت فعالان مردمی است و به برکت خون شهدا که همواره در مسائل دنیوی راهگشای ما هستند ادامه دار خواهد بود و همچنین فعال‌سازی دستگاه‌ها برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در دستور کار قرار دارد.
همچنین در این نشست اعضای تشکل‌های شاهد و ایثارگر به بیان گزارش عملکرد و پیشنهادات خود پرداختند.
انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نمایشگاهی از نیم قرن تلاش برای احیای جلفا
  • تبیین مفاهیم ایثار و شهادت برای نسل جوان ضروری است
  • شهادت یک خبرنگار دیگر در غزه؛ شمار شهدای جنگ غزه به 34هزار و 305 شهید رسید
  • تضعیف فرهنگ جهاد و شهادت، هدف دشمنان انقلاب
  • دشمن با اقتدار تنبیه شد
  • لزوم استفاده از ظرفیت‌های استانی در ساخت موزه دفاع مقدس
  • جنگ ترکیبی دشمن با هدف از بین بردن وحدت مسلمین انجام می شود
  • ضرورت معرفی جلوه‌های ایثار و شهادت به نسل جدید
  • برگزاری ۷۵۰۰ نفر ساعت آموزش توانمندسازی برای تشکل‌های ایثارگری
  • باشگاه پرسپولیس: اخبار کذب با هدف به حاشیه بردن تیم است