Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-05@23:17:01 GMT



نرخ تورم مهر ماه اعلام شد

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۵۸۶۵۴



نرخ تورم مهر ماه اعلام شد

خبرگزاری میزان: جواد حسین‌زاده در نشست خبری به مناسبت روز آمار در خصوص نرخ تورم مهرماه بیان کرد: نرخ تورم منتهی به مهرماه ۴۲ درصد بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۰.۷ درصد کاهش داشته است.

وی در ادامه افزود: تورم نقطه به نقطه در مهرماه به ۲۸.۳ درصد رسید این‌درحالی است که تورم ماهانه ۱.۷ درصد بوده و در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۲ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

رئیس‌مرکز آمار ایران اظهار کرد: افزایش تورم سالانه بعد از ١٦ ماه، از مهر ماه روند کاهشی به خود گرفته که این امر به معنای کاهش سرعت افزایش قیمت کالا‌ها است.

حسین زاده تاکید کرد: کاهش تورم نقطه‌ای از اردیبهشت ماه شروع شده و سرعت کاهش آن افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه سرشماری‌های ثبتی‌ مبنا یکی از نتایج این شیوه آمارگیری است گفت: این شیوه ثبتی‌مبنا به پویایی و آنلاین شدن آمار و ارز‌ش‌افزوده دستگاه‌ها کمک می‌کند، زیرا در تلاقی با آمار دستگاه‌های دیگر منجر به افزایش کیفیت داده‌های تولیدی می‌شود و همچنین در صرفه‌جویی هزینه‌ها نیز نقش موثری دارد.

رئیس مرکز آمار ایران در خصوص ویژگی‌های فهرست آمار‌های رسمی گفت: این فهرست به پرهیز از موازی‌کاری، هدررفت منابع و تشخیص آمار رسمی از غیررسمی کمک می‌کند.

حسین زاده در توضیح شعار مرکز آمار در سال جاری یادآور شد: "همگرایی" شعار مهم امسال ما است و در نظامات کنونی نمی‌توان صرف با آمارگیری سنتی کار کرد زیرا نظامات آماری به سمت مدرنیته پیش رفته‌اند.

وی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین فاکتور‌ها در این زمینه مدرنیته کردن آمار استفاده از روش‌های ثبتی‌مبنا که پایه اصلی آن داده‌های دستگاه‌های اداری و اجرایی است.

رئیس مرکز آمار ایران عنوان کرد: در نظام آماری بهره‌وری به معنای آمار رسمی بیشتر با کیفیت، اطلاعات و تفکیک بیشتر و در سطوح جغرافیایی و هزینه کمتراست و این فهرست به پرهیز از موازی‌کاری، هدررفت منابع و تشخیص آمار رسمی از غیررسمی کمک می‌کند.

منبع: فردا

کلیدواژه: تورم مهرماه مرکز آمار ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۵۸۶۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانک مرکزی: تورم نقطه‌به‌نقطه در فروردین به کمتر از ۳۵ درصد رسید

بانک مرکزی اعلام کرد: تورم نقطه‌به‌نقطه شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی در فروردین سال ۱۴۰۳ نسبت به فرودین سال ۱۴۰۲ به میزان ۲۷.۷ واحد درصد کاهش پیدا کرده و به کمتر از میانه کانال ۳۰ درصد رسیده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، بانک مرکزی به تازگی در پاسخ به ادعای یک رسانه درباره میزان تورم، جزئیاتی از روند این شاخص در سال گذشته و آخرین وضعیت آن در فروردین امسال ارائه کرد.

در متنی که بانک مرکزی منتشر کرده، آمده است: بر اساس آمار بانک مرکزی تورم نقطه‌به‌نقطه شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی در فروردین سال ۱۴۰۳ نسبت به فرودین سال ۱۴۰۲ به میزان ۲۷.۷ واحد درصد کاهش پیدا کرده و به کمتر از میانه کانال ۳۰ درصد رسیده است.

توضیحات بانک مرکزی نشان می‌دهد نرخ تورم نقطه‌به‌نقطه در پایان فروردین امسال به کمتر از ۳۵ درصد رسیده است.

هفته گذشته نیز مرکز آمار از کاهش تورم نقطه‌به‌نقطه به ۳۰.۹ درصد در پایان فروردین ماه خبر داده بود.

کد خبر 750348

دیگر خبرها

  • شقاقی: تصمیمات سخت کنترل تورم مشاهده نمی‌شود؛ نرخ واقعی تورم کشور چه عددی است؟
  • هشدار نگران‌کننده یک اقتصاددان نسبت به تشدید تورم/ نرخ واقعی تورم کشور چه عددی است؟
  • سرگیجه با آمار تورم
  • افت شاخص انتظارات تورمی به پیش از آغاز تحریم/ تدوام روند نزولی نرخ تورم
  • پیش‌بینی تورم جهانی بین سال‌های ۲۰۲۴ تا ۲۰۲۶
  • تورم نقطه به نقطه فروردین ماه اعلام شد
  • بانک مرکزی: تورم نقطه‌به‌نقطه در فروردین به کمتر از ۳۵ درصد رسید
  • تورم ترکیه به ۷۰ درصد افزایش یافت
  • تورم در ترکیه به ۷۰ درصد رسید
  • تورم آلمان دوباره افزایش یافت