Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، جوزپه پرونه سفیر ایتالیا در ایران در دیدار با رئیس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در شمال و شرق کشور در مشهد با اشاره به اینکه خراسان رضوی و شهر ماتِرا در جنوب ایتالیا رابطه خوب فرهنگی با یکدیگر دارند به نحوی که یکی از خیابان‌های این شهر به نام خراسان نام‌گذاری شده است، گفت: خراسان رضوی با داشتن شخصیت‌های بزرگی مانند خیام، عطار و فردوسی از ظرفیت‌های خوبی در حوزه فرهنگی برخوردار است که می‌تواند با شهر ماتِرا که پایتخت فرهنگی اروپا در سال ۲۰۱۹ شناخته شده رابطه بیشتری برقرار کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او تصریح کرد: ایران و ایتالیا تاریخ بزرگی دارند که باستان‌شناسان دو کشور می‌توانند در این زمینه فعالیت کنند و خراسان رضوی هم در حوزه صنایع کوچک فعالیت‌های خوبی دارد که می‌تواند با صنایع مشابه خود در ایتالیا همکاری کند.

سفیر ایتالیا در ایران گفت: حرم امام رضا (ع) به عنوان مکانی مذهبی یکی دیگر از فرصت‌های بزرگ فرهنگی است که می‌توان از این زمینه نیز برای جذب توریست و گردشگر استفاده کرد.

غلامعباس ارباب خالص مشاور وزیر امور خارجه و رئیس نمایندگی این وزارتخانه در شمال و شرق کشور نیز در این دیدار گفت: نمایندگی مستقر این وزارتخانه در مشهد با ۵۰ شهر خارجی ارتباط اقتصادی و فرهنگی دارد.

 او تصریح کرد: خراسان رضوی در حوزه صنایع کوچک و گردشگری از ظرفیت خوبی برخوردار است که می‌تواند با ظرفیت‌های متناظر خود در کشور ایتالیا ارتباط برقرار کند.

مشاور وزیر امور خارجه و رئیس نمایندگی این وزارتخانه در شمال و شرق کشور گفت: بیش از ۶ هزار و ۶۰۰ واحد صنعتی در خراسان رضوی در حوزه‌های مختلف اقتصادی فعال است و تجار و سرمایه گذاران ایتالیایی می‌توانند از این ظرفیت‌ها برای سرمایه گذاری استفاده کنند.

ارباب خالص افزود: خراسان رضوی با کشور‌های مختلف جهان همکاری‌های دانشگاهی دارد به طوری که حدود ۶ هزار دانشجوی خارجی در مراکز آموزشی مشهد تحصیل می‌کنند.

او با اشاره به روابط خوب ایران و ایتالیا، تصریح کرد: جایگاه حکیم ابوالقاسم فردوسی در شعر و ادب فارسی نزد جهانیان زبانزد است و همین امر سبب شده است که به پاس بزرگداشت مقام این شاعر بلند آوازه علاوه بر نام‌گذاری خیابانی در شهر ماترای ایتالیا به نام خراسان، سردیس این شاعر هم در این شهر جانمایی شود.   انتهای پیام// ز.م   روابط خوب ایران و ایتالیا با نامگذاری خیابانی در ایتالیا به نام خراسان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت خارجه گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۵۸۹۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازارچه‌های مرزی خراسان رضوی اشتغال ۷۰۰ نفر را فراهم کردند

هادی حقیقی مسئول هماهنگی بازارچه‌های مرزی و روابط خارجی استانداری خراسان رضوی گفت: اشتغال غیر مستقیم در این ۲ کانون اقتصادی (دوغارون و باجگیران) همجوار با افغانستان و ترکمنستان به بیش از ۲ هزار نفر می‌رسد.

او با اشاره به برنامه‌های عمرانی در بازارچه‌های مرزی استان خراسان رضوی افزود: با هدف ارایه خدمات بهتر به فعالان اقتصادی در بازارچه‌های مرزی استان و افزایش سطح تعاملات در این بخش با کشور‌های همجوار، هم اکنون محوطه سازی، ایجاد فضا‌های رفاهی برای تجار در بازارچه مرزی دوغارون و توسعه فضای بارانداز در بازارچه مرزی باجگیران در حال انجام است.

مسئول هماهنگی بازارچه‌های مرزی و روابط خارجی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: طرح ساماندهی بازارچه مرزی دوغارون بهمن ماه سال ۱۴۰۱ آغاز شد که تاکنون بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و امید می‌رود که بخشی از این طرح در سال جاری مورد بهره برداری قرار گیرد.

حقیقی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲ بازارچه مرزی دوغارون و باجگیران در خراسان رضوی فعال است، بیان کرد: بازارچه مرزی دوغارون مهمترین کانون اقتصادی ایران با افغانستان است، برای افزایش صادرات از این منطقه به بازار‌های هدف این کشور همسایه، احداث ۱۵۴ غرفه تجاری در ۱۳ ماه گذشته در دوغارون آغاز شده است.

او تصریح کرد: فعالیت صاحبان کالا‌های ایرانی و افغانستانی در بازارچه مرزی دوغارون مورد بررسی مقامات ۲ کشور قرار گرفته است که محقق شدن آن نقش زیادی در اشتغال پایدار جوانان جویای کار دارد.

مسئول هماهنگی بازارچه‌های مرزی و روابط خارجی استانداری خراسان رضوی تاکید کرد: سال گذشته حوزه مبادلات تجاری گمرکات خراسان رضوی با کشور‌های هدف خود ۳۰ درصد افزایش داشته است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • تاکید امام جمعه مشهد بر ضرورت تحول و تجدید حیات در عرصه فرهنگی جامعه
  • وزیر کشور: ایران، محیای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس
  • وزیر کشور: ایران، محیای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • همکاری اقتصادی خراسان رضوی و ولایت هرات وارد مرحله جدید شد
  • خراسان رضوی در تولید نان کامل در کشور پیشرو است
  • بازارچه‌های مرزی خراسان رضوی اشتغال ۷۰۰ نفر را فراهم کردند
  • انتصاب اعضای کارگروه همایش «حکیم طوس»
  • شکست نظامی آمریکا در صحرای طبس نشانگر تحقق وعده‌های خداوند است
  • فیلم| چرا گسترش روابط ایران و پاکستان آمریکا را نگران کرده؟
  • آیین سنتی پخت شیربرنج در روستای توندر کوهسرخ خراسان رضوی برگزار می‌شود