Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالحمید احمدی معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان کشور در آئین افتتاحیه اولین همایش بین‌المللی ورزش و توسعه پایدار، اظهار داشت: یکی از ضعف های جدی ما کم توجهی به مسئولیت اجتماعی است و نگاه تاثیر گذار نسبت به جامعه و مشکلات نداریم.

وی ادامه داد: ۶۰ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال کشور ایران دچار چاقی و اضافه وزن و ۲۱ درصد افراد ۷ تا ۱۸ سال نیز دارای اضافه وزن هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون وزیر ورزش و جوانان این آمار را نشان از کم تحروی دانست و اضافه کرد: مراکز علمی و پژوهشی، فدارسیون‌های ورزشی، دانشگاه‌ها و نهادهای مرتبط با ورزش در حوزه مسئولیت اجتماعی کم کاری کرده اند و در راستای توسعه این بخش باید برنامه ریزی دقیق صورت گیرد.

احمدی افزود: ورزش در نشاط، پویایی و سلامت جامعه، انگیزه دادن به افراد، حل مسائل اجتماعی نقش بسزایی دارد، بنابراین انتظار می‌رود که بسترهای فعالیت فراهم شود.

معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و ‌جوانان از ضرورت توجه به توسعه ورزش همگانی در کشور گفت و ادامه داد: متأسفانه به اندازه کافی از لحاظ اعتبارات، زیرساخت‌ها و منابع به ورزش عمومی توجه نشده و در دوره‌هایی ورزش همگانی فدای حوزه‌های قهرمانی شده است.

  وی از به توسعه نرسیدن جوامعی خبر داد که سن بیماری‌ها در آن پایین و مردم دچار گرفتاری‌های ناشی از کم‌تحرکی هستند و افزود: بنابراین توجه به توسعه ورزش همگانی در کاهش بیماری‌ها بسیار تأثیرگذار است.

احمدی با تاکید بر این نکته که منابع و ظرفیت باید همراه و هم‌افزا باشند، بیان کرد: همه ما باید نسبت به اتفاقات جامعه احساس مسئولیت کرده و از طریق ورزش، سلامت را با کمترین هزینه و بیشترین بهره‌وری به جامعه ارزانی خواهد داشت.

کد خبر 4754706

منبع: مهر

کلیدواژه: عبدالحمید احمدی وزارت ورزش و جوانان ورزش همگانی اربعین 98 اربعین حسینی مرز مهران بوشهر ایلام زائران اربعین قزوین گرگان شهرکرد سانحه تصادف شیراز استانداری سمنان خطبه های نماز جمعه موکب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۵۸۹۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش دانش آموزی سفیران سلامت در گرمسار برگزار شد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ برپایی غرفه‌های تغذیه سالم و ایستگاه مطالعه‌ی بهداشتی، نمایش و شعار‌های دانش آموزی از بخش‌های ویژه در این همایش با هدف ارتقای سطح سلامت فردی و همگانی کودکان و نوجوانان بود.
همچنین در این همایش از فرحناز قندپور منتخب مربی سلامت درکشور قدردانی شد.
به گفته‌ی فرحناز قندپور بستر‌های لازم در جهت آموزش همگانی دانش آموزان در حوزه سلامت و سبک زندگی سالم که از اهداف تشکیل سفیران سلامت است در مدارس مورد توجه قرار بگیرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • پیاده روی همگانی مردم بجنورد به مناسبت هفته سلامت
  • همایش دانش آموزی سفیران سلامت در گرمسار برگزار شد
  • ثبت نام جام هواداری تمدید شد
  • دیدار معاون فرهنگی اجتماعی انتظامی استان با رییس بیمارستان خاتم الانبیا (ص) زاهدان
  • حمایت از اجرای طرح عفاف و حجاب نور
  • دمنوشی که موجب جلوگیری از اضافه وزن می‌شود
  • رشد بیماری‌های غیرواگیر در جامعه نگران کننده است
  • رشد بیماری های غیرواگیر در جامعه نگران کننده است
  • آمادگی شهرستان گلوگاه جهت برگزاری همایش صبح و نشاط
  • نقش مهم حمایت والدین در سلامت روانی و احساسی فرزندان