Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@19:59:12 GMT

اجرای مرحله دوم طرح فرودگاه مه‌ولات آغاز شد

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۵۹۹۰۲

اجرای مرحله دوم طرح فرودگاه مه‌ولات آغاز شد

معاون عملیاتی شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی کشور در این مراسم گفت: هم اکنون ۵۴ فرودگاه در کشور فعال است که امیدواریم فرودگاه شهید مدرس مه ولات نیز در آینده نزدیک تکمیل و به عنوان یک فرودگاه جدید به مردم خدمت رسانی کند.
مصطفی صفایی، از فرودگاه مشهد به عنوان بزرگترین فرودگاه کشور از نظر وسعت و دومین فرودگاه از نظر جا به جایی مسافر نام برد و افزود: فرودگاه شهید مدرس مه ولات نیز با کسب مجوزهای لازم کمک خوبی برای فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: تکمیل فرودگاه مه ولات به طور جدی در دستور کار است و با تعامل مسوولان استانی و نماینده مردم در خانه ملت، عملیات اجرایی این فرودگاه پس از چهار سال وقفه، از سر گرفته شده است.
وی گفت: در سال آینده از محل اعتبارات ملی و استانی برای تکمیل فرودگاه مه ولات اعتبار مطلوبی در نظر گرفته خواهد شد تا این طرح در زمان مقرر به بهره برداری برسد.
نماینده مردم تربت حیدریه، مه ولات و زاوه در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: در بودجه سال آینده اعتبار قابل توجهی برای تکمیل فرودگاه شهید مدرس مه ولات در نظر گرفته خواهد شد .
سعید باستانی افزود: این فرودگاه در مرکز خراسان رضوی به عنوان پشتیبان فرودگاه مشهد و سبزاور است  و می تواند به یک و نیم میلیون نفر از مردم شهرهای همجوار خدمت ارایه دهد.
فرماندار مه ولات نیز گفت: فرودگاه شهید مدرس مه ولات در زمینی به مساحت ۵۴۰ هکتار در اراضی بخش شادمهر احداث شده و از سال ۸۶ تا سال ۹۳ حدود ۲۰ میلیارد ریال برای این طرح هزینه شده است.
مسعود رنجبر افزود: جانمایی لازم برای فاز یک و طراحی سایت پایانه فرودگاه انجام شده که به علت کمبود اعتبار، واگذاری زمین توسط امور اراضی به اداره کل فرودگاه های کشور از سال ۹۵ متوقف شده بود که با پیگیری نماینده مردم در مجلس این مشکل رفع شد.
وی اظهار داشت: با تکمیل فرودگاه شهید مدرس مه ولات، مردم شهرهای زاوه، تربت حیدریه، کاشمر، خلیل آباد، بردسکن، خواف و رشتخوار می توانند از مزایای آن بهره مند شوند ضمن اینکه احداث این فرودگاه در توسعه شهرستان مه ولات و دیگر شهرهای همجوار نیز بسیار موثر است.
فیض آباد مرکز شهرستان ۵۰ هزار نفری مه ولات در ۲۰۷ کیلومتری مشهد واقع است.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران تربت حیدریه خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۵۹۹۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سند اراضی فرودگاه شهید صدوقی یزد صادر شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی ثبت اسناد و املاک استان یزد، مهدی اقبال با بیان اهمیت جایگاه اراضی فرودگاه یزد عنوان کرد: زمین های فرودگاه شهید صدوقی یزد که در تملک شرکت‌های فرودگاه های کشور هستند، از سمت شمال به ایستگاه فرعی راه‌آهن و شهر شاهدیه، از شرق به بلوار آزادگان، از جنوب شرق به جاده خضرآباد و از غرب و جنوب‌غربی به جاده کنارگذر یزد دسترسی دارند.

وی تأکید کرد: با توجه به اینکه این اداره در سال گذشته موفقیت های زیادی در اجرای قانون جامع حدنگاری و کاداستر بویژه کاداستر اراضی زراعی داشته، امسال هم در تلاشیم تا با هدف ارائه خدمت بی منت و صادقانه، فعالیت‌ها را گسترش دهیم.

اقبال گفت: فرودگاه بین المللی شهید صدوقی در ۱۵ دیماه سال ۱۳۴۸ در شهر یزد به مساحت ۵۷۵ هکتار و ۱۲۳۶ متر ارتفاع از سطح دریا، در ۱۰ کیلومتری غرب یزد ساخته شده که علاوه بر حمل‌ونقل مسافران، پروازهای تجاری در آن هم صورت می‌گیرد از این رو در طبقه بندی فرودگاه‌های کشور، فرودگاه شهید صدوقی در رتبه‌ بین المللی قرار گرفته است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان یزد با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری، تاکیدات رییس قوه و رئیس سازمان ثبت کشور و الزامات قانونی مبنی بر اجرای کامل قانون جامع حدنگار ادامه داد: در این راستا، صدور سند مالکیت تمامی اراضی و املاک دولتی و مردم با جدیت در دستور کار قرار دارد.

کد خبر 6093302

دیگر خبرها

  • اخبار سیاسی ۱۶ اردیبهشت؛ ۶ مرحله اخذ رای الکترونیک/ نشست رئیسی و استانداران
  • اخبار سیاسی ۱۶ اردیبهشت؛ ۶مرحله اخذ رای الکترونیک/نشست رئیسی با استانداران
  • سند اراضی فرودگاه شهید صدوقی یزد صادر شد
  • آغاز مراسم تشییع شهدای تازه تفحص شده در اصفهان/ هیئتی به وسعت خیابان‌های شهر به راه افتاد
  • مراسم تشییع شهدای تازه تفحص شده در اصفهان آغاز شد
  • آغاز مرحله چهارم عملیات‌ ارتش یمن علیه اسرائیل
  • آغاز مرحله چهارم عملیات ضدصهیونیستی نیرو‌های مسلح یمن
  • افزایش پروازهای فرودگاه شهدای خوی به ۳ روز در هفته
  • بازدید استاندار هرمزگان از تصفیه خانه فاظلاب بندرعباس
  • حضور ۱۷ تیم باشگاهی اردبیل در جشنواره مینی والیبال