Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-07@09:46:54 GMT

ترامپ: کردها از آمریکا سپاسگزارند

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۶۰۴۰۵

ترامپ: کردها از آمریکا سپاسگزارند

خبرگزاری ایسنا: به نقل از اسکای نیوز، دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا تعداد اندکی از نیروهای آمریکایی در سوریه برای تامین امنیت تاسیسات نفتی سوریه می‌مانند.

وی گفت: لازم بود فقط ۳۰ روز در سوریه بمانیم اما ۱۰ سال ماندیم.چندین بار با ژنرال مظلوم عبدی فرمانده نیروهای سوریه دموکراتیک صحبت کردم و او از آمریکا سپاسگذار بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مظلوم به ما اطمینان داد که داعشی‌های موجود در زندان‌های شمال سوریه تحت کنترل هستند و برخی از آن‌هایی که فرار کرده‌ بودند هم بار دیگر دستگیر شدند.

ترامپ با اعلام دستور لغو تحریم‌ها علیه ترکیه تاکید کرد: اگر آنکارا به تعهداتش در قبال داعش عمل نکند این تحریم‌ها بازمی‌گردد. از ترکیه انتظار داریم به تعهداتش در قبال داعش عمل کند.

رئیس جمهور آمریکا گفت: آمریکا داعش را نابود کرد. برخی داعشی‌ها فرار کرده‌اند که بعدا دستگیر می‌شوند. از اروپایی‌ها می‌خواهیم اسرای داعشی را برای محاکمه به کشورهایی که متعلق به آن هستند بازگردانند.

ترامپ گفت: سوریه و ترکیه و دیگر کشورها باید برای ممانعت از سلطه داعش بر دیگر مناطق تلاش کنند. کسانی که ما را به مشکلات منطقه کشاندند شجاعت کافی برای خارج کردن ما از این ورطه نداشتند.ارتش آمریکا از مناطقی که لزومی برای حضور در آن‌جا ندارد عقب می‌کشد. آمریکا پلیس جهان نیست این وظیفه دیگر کشورها است.

وی همچنین به توافق آتش بس آمریکا با ترکیه اشاره کرده و گفت این توافق بیش از حد انتظار پایدار بوده است.

 

ترامپ از «موفقیتی بزرگ در مرز ترکیه و سوریه» خبر داد

رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرد: موفقیت بزرگی در مرز ترکیه و سوریه ایجاد شده است.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا امروز چهارشنبه در پیامی توئیتری نوشت: موفقیت بزرگی در مرز ترکیه و سوریه ایجاد شده است.

رئیس جمهوری آمریکا در این خصوص نوشت: منطقه امنی در این منطقه ایجاد شده است. آتش‌بس پایدار مانده است و ماموریت جنگی (نیروهای آمریکایی) پایان یافته است.

وی در ادامه ادعا کرد: کُردها در امنیت هستند و با ما خیلی خوب همکاری کرده‌ اند. اسرای زندانی داعش همچنان در جای امنی نگهداری شده و تحت نظر هستند.

گفتنی است، به دنبال اقدام ترامپ علیه کردهای مورد حمایت این کشور در شمال سوریه که از سوی اکراد به «خنجر از پشت» تعبیر شد، آنکارا طی چند روز حمله به مواضع آن ها سرانجام به توافقی با واشنگتن رسید که بر اساس آن قرار است کُردها ۳۰ کیلومتر از مرز با ترکیه عقب نشینی کنند.

شایان ذکر است، توافق مذکور در دیدار دیروز رؤسای جمهوری روسیه و ترکیه ایجاد شد واکنون ترامپ آن را تحسین کرده است.

منبع: فردا

کلیدواژه: ترامپ لغو تحریم ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۶۰۴۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیه برای بازگشت به برنامه مونتاژ F-35 شرط گذاشت

ترکیه اعلام کرد در ازای لغو تحریم‌های آمریکا به احتمال زیاد به اجرای برنامه مونتاژ جنگنده نسل جدید F-35 باز می‌گردد. 

از این رو، فواد اوکتای، رئیس کمیسیون امور بین الملل پارلمان ترکیه اعلام کرد آنکارا از آمریکا می‌خواهد که تحریم‌های اعمال شده علیه آنکارا را در چارچوب قانون «مقابله با دشمنان آمریکا از طریق تحریم» (CAATSA) بررسی کند.

کانال تلویزیونی TRT به نقل از اوکتای نوشت: ترکیه علاقه‌ای به بازگشت به برنامه F-35 نشان نمی‌دهد، بنابراین تحریم‌های CAATSA که علیه آنکارا در ارتباط با خرید سامانه‌های موشکی ضد هوایی اس-۴۰۰ از روسیه اعمال شده است، باید دوباره مورد بحث و بررسی قرار گیرد. 

معاون سابق رئیس جمهور ترکیه (۲۰۱۸-۲۰۲۳) در راس هیئت پارلمانی در کنگره آمریکا گفت: موارد اس-۴۰۰ و اف-۳۵ را نباید با هم اشتباه گرفت. 

ترکیه در سال ۲۰۱۹ پس از خرید اس-۴۰۰ از روسیه از برنامه توسعه F-35 حذف شد. ترکیه برخی از قطعات بدنه و برخی از سیستم‌ها را برای این جنگنده‌ها تولید می‌کرد. ایالات متحده اعلام کرد که بازگشت ترکیه به برنامه تنها در صورت کنار گذاشته شدن اس-۴۰۰ امکان پذیر است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • واکنش کاخ سفید به «گشتاپو» خواندن دولت بایدن از سوی ترامپ
  • آنچه دربارۀ دیکتاتوری گفتم جدی نبود- ترامپ
  • روسیه: ۲ پایگاه تروریست‌ها را در سوریه منهدم کردیم
  • روسیه ۲ پایگاه تروریست‌ها را در سوریه منهدم کرد
  • ترامپ دولت بایدن را به «گشتاپو» تشبیه کرد
  • ترامپ، دولت بایدن را با گشتاپو مقایسه کرد
  • تاکید اسد بر موضع باثبات سوریه در مسئله فلسطین و مقاومت
  • حرف‌های جنجالی رابرت دنیرو درباره بازگشت ترامپ به قدرت
  • ترکیه برای بازگشت به برنامه مونتاژ F-35 شرط گذاشت
  • پروژه جدید واشنگتن برای ادامه اشغالگری در خاک سوریه / حمایت ویژه از هسته‌های مخفی داعش برای توقف حملات نیروهای مقاومت علیه آمریکایی‌ها + نقشه میدانی و عکس