Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@03:48:16 GMT

تحریم‌های آمریکا علیه ایران تا کنون مؤثر نبوده است

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۶۱۰۶۶

تحریم‌های آمریکا علیه ایران تا کنون مؤثر نبوده است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رادیو بین‌المللی چین، مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا ۲۹ مهر/۲۱ اکتبر مدعی شد، دولت چین در حال مدیریت مؤسسات آمریکایی است و به منظور سرقت حقوق مالکیت معنوی این شرکت ها آنان را مجبور به انتقال فناوری خود به چین می کند که در نتیجه موجب عدم سودآوری بسیاری از شرکت های آمریکایی در چین می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هوا چون ئینگ سخنگوی وزارت خارجه چین روز سه شنبه در این ارتباط گفت: چین ضمن مخالفت قاطعانه با چنین شیوه ای، هیچ علاقه ای به استفاده از آن ندارد و به هیچ وجه مرتکب این «سرقت» معنوی نخواهد شد.

همه می دانند که مدیریت درازدستانه ابزار تحریم های یک جانبه و قلدرمآبانه آمریکا علیه شرکتها و شهروندان کشورهای دیگر است. از آنجایی که کشورهای خودخواه و سلطه جوی جهان تمایل خاصی به مدیریت درازدستانه دارند، خود پمپئو همواره به نمایندگی دولت آمریکا در حال اجرای مدیریت درازدستانه است. به قول یک ضرب المثل چین: « دزد فریاد می زند آهای دزد را بگیرد.»

همه ما دیده‌ایم که وزیر خارجه آمریکا چطور در همۀ سفرهای خارجی خود شرکت خصوصی هوآوی را به استفاده از منابع دولتی متهم می کند و از کشورهای دیگر می خواهد دست از استفاده از تجهیزات هوآوی بردارند چرا که در غیر آن صورت با عواقبی مانند «عدم امکان استفاده از فناوری های اطلاعاتی آمریکا» و « خروج نیروهای ارتش آمریکا از خاک خود» مواجه خواهند شد. این مقام آمریکایی هر بار به خاورمیانه سفر می کند، با دامن زدن به ایران هراسی و جو سازی علیه این کشور، سعی در به گروگان گرفتن کشورهای منطقه و ایجاد وحشت در میان آنان دارد. با توجه به تحرکات اخیر کشورهای حوزه خلیج فارس باید به پمپئو «آفرین» گفت!

ایران یکی از بزرگترین کشورهایی است که از مدیریت درازدستانه آمریکا آسیب دیده است. از زمان پیروزی انقلاب اسلامی در این کشور، آمریکا تحریم های گوناگونی را علیه ایران به اجرا گذاشته و تجارت شهروندان و شرکت های آمریکایی با کشور را ممنوع کرده است اما هیچ یک از تحریم‌های چند دهه اخیر مؤثری نبوده است. از این رو، آمریکا اکنون سعی می کند سیاست مدیریت درازدستانه که تنها در چارچوب قوانین قضایی خود این کشور قابل اجراست را وارد عرصه روابط بین المللی کند و از این طریق کشورهای دیگر را نیز مجبور به تحریم کرده است. این اقدام های آمریکا بر وضعیت اقتصاد و معیشت مردم ایران تاثیر فراوان داشته است.

دولت ترامپ پس از روی کار آمدن ، سیاست «اول آمریکا» را اجرا کرد و اعمال فشار حداکثری را در پیش گرفت که باعث افزایشی دست اندازی و درازدستی مدیریتی آمریکا در جهان شد. رفتارهای قلدرمآبانه آمریکا حتی همپیمانان این کشور را نیز آزرده است اما این کشورها با وجود خشم از اقدام های نادرست آمریکا جرأَت اعتراض ندارند و با سکوت پیشه کردن رفتار این کشور را تحمل می کنند. در سوی مقابل برخی دیگر از همپیمانان آمریکا هم هستند که همچنان در کنار این کشور ایستاده اند و چنین رفتارهایی را کاملاً تأیید می کنند اما هستند کسانی نیز که از روی عدالت سخن می گویند و شجاعانه در برابر آمریکا مقاومت می کنند.

سخنرانی ماهاتیرمحمد، نخست وزیر مالزی در نشست ماه اکتبر مجمع عمومی سازمان با واکنش نمایندگان بسیاری از کشورهای جهان مواجه شد. وی گفت در این نشست گفت که تحریم یک کشور باعث تحریم سایر کشورها نیز می شود؛ به عنوان مثال با تحریم ایران، مالزی و کشورهای دیگر امکان استفاده از نفت و گاز ایران و همین طور عرضه محصولات خود در بازار این کشور را از دست داده اند.

کد خبر 4754866

منبع: مهر

کلیدواژه: ایران چین ایالات متحده آمریکا تحریم اقتصادی ایران مایک پمپئو سوریه ترکیه ایالات متحده آمریکا عراق روسیه دونالد ترامپ رژیم صهیونیستی فلسطین عربستان سعودی رجب طیب اردوغان لبنان ایران ولادیمیر پوتین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۶۱۰۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا تحریم های جدید علیه ایران و روسیه اعمال کرد

به گزارش صدای ایران به نقل از ایسنا، دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا موسوم به «اوفک» روز پنجشنبه، چند فرد و نهاد را با ادعای ایفای «نقش اصلی در تسهیل و تامین مالی فروش مخفیانه پهپاد‌های ایرانی برای وزارت ایران»، تحت تحریم قرار داد. 

واشنگتن با بیان اینکه این تحریم‌ها با هماهنگی انگلیس و کانادا اعمال شده‌اند، در ادامه مدعی شد وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران خود «در حمایت از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و جنگ روسیه در اوکراین نقش دارد».

طبق این بیانیه هشت فرد ایرانی، ۱۵ نهاد در ایران، امارات، پاناما و هند، ۲ کشتی و یک هواپیما به لیست تحریم‌های آمریکا اضافه شده‌اند.

وزارت خارجه انگلیس نیز در این راستا اعلام کرد ۲ شخص و چهار نهاد را در ارتباط با برنامه پهپادی و موشکی ایران تحریم کرده است.

«برایان نلسون» دستیار وزیر خزانه‌داری آمریکا در «دفتر تروریسم و اطلاعات مالی» مدعی شد: «وزارت دفاع ایران به بی‌ثبات‌کردن منطقه و جهان با حمایت از جنگ روسیه در اوکراین، حمله بی‌سابقه به اسرائیل و اشاعه پهاد‌ها و دیگر سخت افزار‌های نظامی برای نایبان ایران ادامه می‌دهد».

او همچنین گفت: «ایالات متحده در هماهنگی نزدیک با انگلیس و کانادا از همه ابزار‌های در دسترس برای مقابله با کسانی که از فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده ایران حمایت مالی می‌کنند، استفاده می‌کند».

این ادعا‌های مقام آمریکایی در حالی است که ایران همواره اعلام کرده یک طرف جنگ در اوکراین نیست و این غرب است که با گسیل سلاح به این کشور، بر آتش درگیری‌ها می‌دمد.

ایران همچنین اعلام کرده در پاسخ به حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به ساختمان سفارت این کشور در دمشق، بر اساس منشور ملل متحد درباره حق پاسخگویی، مواضع نظامی این رژیم در سرزمین‌های اشغالی را هدف قرار داده است.


دیگر خبرها

  • تداوم تحریم‌های آمریکا علیه ایران به بهانه پهپادی
  • آمریکا تحریم های جدید علیه ایران و روسیه اعمال کرد
  • تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران
  • تحریم های جدید آمریکا علیه ایران؛ ۸ فرد و ۱۵ نهاد تحریم شدند
  • نقش بی‌اهمیت تحریم‌های تازه آمریکا در معادلات ایران
  • حضور ایران در بریکس تاکنون مثمرثمر بوده است
  • تحریم های جدید آمریکا علیه ایران؛ ۴ شخص و ۲ شرکت تحریم شدند
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران
  • اعمال تحریم های جدید آمریکا علیه ایران
  • بلومبرگ: تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران روی کاغذ می‌ماند