Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-08@23:29:55 GMT

بیش از ۱۰۰ زندانی داعش در سوریه فرار کرده‌اند

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۶۱۱۰۲

«جیمز جفری»، نماینده ویژه دولت آمریکا در امور سوریه امروز پنجشنبه گفته بیش از ۱۰۰ زندانی داعش در سوریه گریخته‌اند. 

اخبار بین الملل- پیشتر، «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه سه‌شنبه شب در نشست خبری مشترک با «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه این کشور گفت که حدود ۵۰۰ نفر از عناصر تروریستی داعش از شمال شرق سوریه فرار کرد‌ه‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر دفاع روسیه گفت که فرار این ۵۰۰ نفر از شمال شرقی سوریه، پس از عملیاتی صورت گرفت که قبل از آن ترکیه و آمریکا با یکدیگر توافق کرده بودند.

اردوغان ۱۷ مهرماه از آغاز عملیات نظامی جدید این کشور در شمال سوریه خبر داد. وی اسم رمز این عملیات را «چشمه صلح» عنوان کرد و مدعی شد که مأموریت نیروهای مسلح ترکیه  «ممانعت از ایجاد گذرگاه تروریستی در طول مرزهای جنوبی» است.

«مایک پنس» معاون رئیس‌جمهور آمریکا نیز پنجشنبه (۲۵ مهرماه) اعلام کرد آنکارا و واشنگتن به توافقی برای برقراری آتش‌بس پنج روزه در شمال سوریه دست پیدا کرده‌اند.

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: دولت آمریکا سوریه ترکیه دولت آمریکا سرگئی لاوروف سوریه واشنگتن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۶۱۱۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی: تابستان داغی خواهیم داشت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری شهاب، در حالی که حملات حزب الله به مواضع نظامیان صهیونیست با شدت تمام ادامه دارد، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی باز هم وعده داد که ساکنان شمال رژیم صهیونیستی را به خانه و کاشانه خود برگرداند.

یوآف گالانت مدعی شد : ما در راستای بازگرداانیدن ساکنان شمال به مناطق مسکونی شان حرکت می کنیم و به حملات خود ادامه خواهیم داد.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی گفت: تابستان داغی خواهیم داشت وما باید با تمام توان آماده این سناریو باشیم.

این درحالی است که روزنامه عبری زبان هاآرتص گزارش داد که نزدیک به ۸۰ هزار شهرک‌نشین که پیش از این در نزدیکی مرزهای لبنان زندگی می‌کردند از آغاز جنگ علیه نوار غزه از این منطقه‌ها تخلیه شده‌اند.

نتایج یک نظرسنجی که توسط مرکز پژوهش‌های منطقه‌ای در دانشکده «تل حی» انجام شده نشان می‌دهد که ۴۰ درصد از شهرک‌نشینان صهیونیست اعلام کرده‌اند حتی بعد از پایان جنگ نیز به این منطقه‌ها برنمی گردند.

بر اساس گزارش روزنامه هاآرتص، بیشتر جوانان ساکن این بخش‌ها به محض مشاهده یک حادثه امنیتی منطقه‌های مذکور را ترک می‌کنند. نتایج این نظرسنجی نشان می‌دهد که ساکنان الجلیل شرقی حتی بعد از تحقق امنیت کامل در این منطقه به آن برنخواهند گشت.

در این گزارش آمده است که مسوولان شهرک‌های صهیونیست‌نشین در مرزهای نزدیک به لبنان نسبت به وقوع یک بحران جمعیت‌شناختی در این منطقه‌ها با پایان جنگ علیه نوار غزه نگران هستند.

همچنین رسانه‌های عبری‌زبان گزارش دادند که ۹۰ درصد از ساکنان شمال اراضی اشغالی از آغاز عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر سال گذشته تاکنون از نظر اقتصادی آسیب دیده‌اند.

کد خبر 6100780

دیگر خبرها

  • پاسخ طالبان به موضع پاکستان درباره منشأ حملات تروریستی داعش
  • تولد فرزند شهید حادثه تروریستی کرمان + عکس
  • وزیر جنگ رژیم صهیونیستی: تابستان داغی خواهیم داشت
  • پولیتیکو: محبوبیت جهانی آمریکا رو به افول است
  • سران کشورهای بزرگ به تل‌آویو رفتند تا علیه اسلام اعلام جنگ کنند
  • پاکستان: نه پایگاه نظامی به آمریکا داده و نه خواهیم داد
  • هشدار رییس سیا درباره شراکت ایران و روسیه/ افزایش مجروحان رزمایش دریایی آمریکا به ۳۵ تن/ حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به بندر ایلات/ انهدام دو پایگاه تروریست‌ها در سوریه توسط جنگنده‌های روسیه
  • هشدار رئیس سیا درباره شراکت ایران و روسیه/ افزایش مجروحان رزمایش دریایی آمریکا به ۳۵ نفر/ حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به بندر ایلات/ انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در سوریه توسط جنگنده های روسیه
  • سوریه:آمریکا صلاحیت اظهار نظر درباره حقوق بشر را ندارد
  • روزنامه جمهوری اسلامی: طالبان مشغول پاکسازی قومی و شیعه‌کشی است؛ ایران هم سکوت می‌کند