Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-01@12:09:43 GMT

مطالعه کتاب منجر به آرامش ذهن و روان است

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۶۱۵۹۱

مطالعه کتاب منجر به آرامش ذهن و روان است

محمدپور آرامش فرد و جامعه را در گرو آرامش ذهن و روان دانست و گفت: مطالعه و ارتباط نزدیک با کتاب می‌تواند بهترین زمینه‌ساز آرامش در فرد باشد.

«محمد محمدپور» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز با اشاره به استقبال گسترده مردم از هفدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز اظهار داشت: نمایشگاه کتاب تبریز را شاید بتوان بهار اندیشه نامید که درخت تنومند فرهنگ و ادب را در پاییز تبریز به شکوفه می‌نشاند و اهالی فرهنگ و ادب و علم را گرد هم می‌آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان افزود: سلامت جسم در گرو سلامت روح و روان است. در نهاد انسان دنیای بسیار گسترده‌ و ناشناخته‌ای به نام روح و اندیشه هست که هر دو نشان از ماورای انسان دارند و با اندک تاملی در آیات و کلام الهی در می‌یابیم که در آفرینش انسان، بر اهمیت روح و اندیشه تاکید شده و از این رو این باید به همان اندازه که به سلامت جسم توجه می‌کنیم به سلامت روح و اندیشه نیز همت گماریم.

وی، آرامش فرد و جامعه را در گرو آرامش ذهن و روان دانست و گفت: مطالعه و ارتباط نزدیک با کتاب می‌تواند بهترین زمینه‌ساز آرامش در فرد باشد.

وی افزود: هر چیزی که فرد می‌خواند، اطلاعات جدیدی به اندوخته‌های قبلی خود اضافه می‌کند و این اطلاعات بدون روزی به کار می‌آید و هر اندازه فرد دانش و آگاهی بیشتری داشته باشد، برای غلبه بر چالش‌های زندگی آماده‌تر خواهد بود.

محمدپور تاکید کرد: تنها نتیجه مطالعه مستمر و پی در پی، یادگیری نبوده و فواید بسیار زیاد دیگری را نیز شامل می شود که از آن جمله می‌توان به آرامش روح و ذهن اشاره کرد.

وی خانواده را رکن ایجاد این آرامش دانست و گفت: برای ایجاد علاقه به کتاب و کتابخوانی، می‌توان به عوامل متعددی اشاره کرد که رکن نخستین آنها «خانواده» است.

محمدپور تصریح کرد: در واقع نقطه آغازین ایجاد عشق و علاقه به کتاب و کتابخوانی از خانواده آغاز می شود، چراکه شخصیت و هویت کودک در گام اول در خانواده شکل می گیرد و والدین علاقه مند به کتاب فرزندانی دوستدار مطالعه خواهند داشت.

وی در پایان با اشاره به سخن گهربار امام علی(ع) در رابطه با مطالعه گفت: حضرت می‌فرمایند؛ کسی که به کتاب ها تسلی و آرامش یابد، هرگز آرامش خود را از دست نخواهد داد و این سخن گهربار می‌تواند چراغ راه همه علی‌الخصوص جوانان باشد.

گفتنی است، هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز؛ امسال برای دهمین بار نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌های تبریز و برای هفتمین سال نمایشگاه رسانه های دیجیتال را در کنار خود دارد و تا چهارم آبان ماه پذیرای علاقمندان و دوستداران کتاب و کتابخوانی است.

 

پایان پیام/533

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی اربعین زائران اربعین حسینی پیاده روی اربعین مسجد کانون های مساجد کانون های فرهنگی هنری مساجد شیراز اصفهان روزنامه نمایشگاه کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۶۱۵۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۲ هزار مسؤول برای حضور در نمایشگاه کتاب دعوت شدند

به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسین آزادبخت رییس کمیته مراسم و میهمانان ویژه با بیان اینکه این دوره از نمایشگاه از نظر ابعاد مختلف با دوره‌های پیشین تفاوت‌های جدی دارد، گفت: تلاش دست‌اندرکاران ستاد برگزاری بر این است که یک نمایشگاه متفاوت‌تر و درخور مردم در اردیبهشت برگزار شود.

وی ادامه داد: با افتخار چشم انتظار حضور مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به عنوان میهمان خاص نمایشگاه هستیم. کمیته مراسم و میهمانان ویژه سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران همراه با سایر کمیته‌های نمایشگاه برنامه‌ریزی جدی برای حضور مسؤولان و چهره‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در دستور کار دارد. از ابتدای اردیبهشت ماه سال جاری کار دعوت از مسوولان و چهره‌ها را آغاز کردیم و تاکنون بیش از دو هزار و ۳۰۰ مسوول و چهره‌های مختلف سیاسی، اجتماعی و اقتصادی، روسای سازمان‌ها و نهادها، سران سه قوه، وزرا، معاونان رئیس جمهور، نمایندگان جدید مجلس شورای اسلامی و… را برای حضور در نمایشگاه دعوت کردیم. این کمیته در کنار مسوولان، دعوت از چهره‌های فرهنگی و اجتماعی را هم در دستور کار قرار داده است. این چهره‌ها سال‌های گذشته نوعاً خودشان در نمایشگاه حضور پیدا می‌کردند، اما امسال تلاش کردیم این دعوت از جانب ستاد برگزاری نمایشگاه باشد تا میزبان آنها باشیم.

رییس کمیته مراسم و میهمانان ویژه سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با تاکید بر اینکه از سال گذشته با تدبیر یاسر احمدوند؛ رییس نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برنامه‌ریزی‌هایی انجام شده که حضور مسوولان در نمایشگاه خروجی مناسبی برای صنعت نشر داشته باشد، افزود: سال گذشته تفاهم‌های خوبی بین مسوولان برقرار و برنامه‌های جدی در دستور کار قرار گرفت. بسیاری از این تفاهم‌ها در طول سال و بعد از برگزاری نمایشگاه کتاب سی‌‎وچهارم تا برگزاری نمایشگاه سی‌وپنجم عملیاتی و برای بهبود وضعیت صنعت نشر به کار گرفته شدند.

آزادبخت ادامه داد: در این دوره از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برنامه جدی‌تری برای استفاده از حضور مسوولان در نمایشگاه برای صنعت نشر داریم. در قالب رصدهای صورت گرفته از طریق جلسه‌هایی که معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ستاد برگزاری نمایشگاه با نمایندگان ناشران، شورای برنامه‌ریزی و شورای سیاست‎‌گذاری نمایشگاه برگزار کرد، مشکلات و دغدغه‌های ناشران با سازمان‌ها و نهادها اخذ شد. بنابراین تلاش می‌کنیم با حضور روئسای این سازمان‌ها و فعالان صنعت نشر این مشکلات را برطرف کنیم.

آزادبخت گفت: با توجه به حضور نمایندگان جدید مجلس شورای اسلامی پیش بینی می‌کنیم میزبان تعداد بیشتری از چهره‌های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی در این دوره از نمایشگاه باشیم و امیدواریم فضایی ایجاد شود که صنعت نشر با استفاده از این حضور و بستر دیده شدن در جشن آغاز کتاب در سال ۱۴۰۳ بتوانند بخشی از مشکلات خود را حل کند و گام رو به جلویی برای بهبود این صنعت بردارد.

وی در پایان با اشاره به میهمان ویژه سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: کشور مقاوم و پیروز یمن میهمان ویژه سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خواهد بود و با افتخار میزبان برادران یمنی خواهیم بود. تلاش شده چهره‌های فرهنگی و ادبی و مسوولان صنعت نشر دولت یمن در نمایشگاه حضور پیدا کنند.

کد خبر 6093861 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • کتاب «چشم‌ها تنها برای دیدن نیستند» منتشر شد
  • بیش از ۲ هزار مسؤول برای حضور در نمایشگاه کتاب دعوت شدند
  • ۱۳ کتاب پرفروش شعر در نمایشگاه کتاب
  • نشر صاد با ۱۹۰ عنوان به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • ابتذال در سینما برآیند تقاضا است/ از کیهان بچه‌ها شروع کردم
  • انتشارات جمکران با ۵۰۰ عنوان به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • نشر آموت با ۱۸۰ عنوان به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • عرضه ۳ اثر از سوره مهر یزد در نمایشگاه کتاب
  • اخراج سفیر ایتالیا از نمایشگاه کتاب به دلیل اعتراض به جنگ غزه
  • بازی برای کودکان خیلی مهم است اما جایگاه ادبیات هم حفظ شود