Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، در دوران پس از جنگ داخلی آمریکا بسیاری از آمریکایی‌ها عزیزان خود را از دست داده بودند، یک عکاس پیدا شد که مدعی بود می‌تواند ارواح را در عکس‌های خود ظاهر کند. این موضوع به سرعت با استقبال مردم مواجه شد.درک این مسئله دشوار نیست که چرا آمریکایی‌های قرن نوزدهم به جنبش رو به رشد احضار روح علاقه‌مند بودند چرا که شرایط آن دوران اینگونه ایجاب می‌کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هنگامی که عکاسی روح در دهه ۱۸۶۰ ظاهر شد، ایالات متحده در حال خروج از جنگ داخلی بود که باعث از دست رفتن جان ۶۲۰، ۰۰۰ نفر شد. در این هنگام و در شرایطی که جامعه در حال سوگواری بود، آمریکایی‌ها به هر کسی که حتی ارتباطی زودگذر با روح عزیزانشان برقرار می‌کرد اعتماد می‌کردند. افراد بسیاری مدعی شده بودند که می‌توانند احضار روح کنند و واسطه‌هایی بین این جهان و جهان دیگر باشند. اما عکاسی به نام موملر آرزو‌های بسیاری از افراد را برای برقراری ارتباط با مردگان براورده کرد.

پیتر مانسئو، متصدی بخش تاریخ مذهبی آمریکا در موزه ملی تاریخ آمریکا می‌گوید که این اقدام مطمئناً یک کلاهبرداری بزرگ بود، اگرچه او دقیقا نمی‌داند چگونه این عکاس حقه خود را مدیریت کرد. مانسئو می‌گوید: "این یک جنبش واقعی مذهبی بود که برای مردم معنی زیادی داشت ان هم درست زمانی که ملت سوگواری و خسارت می‌کردند. "

برای بسیاری از افراد این سوال مطرح شده است که این کار چگونه امکان پذیر بوده است. پاسخ ساده است احتمالا این عکاس از برخی تقلب‌های ساده در ظهور عکس استفاده می‌کرده که این روز‌ها برای ما که با اصول فتوشاپ آشنایی داریم عادی شده است. اما برای مردم آن زمان بسیار عجیب بوده. بر اساس گزارش‌ها از روش این فرد، به نظر می‌رسد او در ظاهر با هدف آشنایی با روح مرده و در باطن برای تقلب، درخواست یکی از تصاویر مرحوم را می‌کرده و سپس با روش‌هایی خاص خود این عکس را دوباره ظاهر می‌کرده است به شکلی که مثل یک شبح در کنار عکس نزدیکان فرد به نظر برسد.

در روشی دیگر نیز او عکس‌های قدیمی آرشیو خود را روی عکس‌های جدید پیوند می‌زد و مدعی می‌شد این ارواح بیگانه، اقوام افرادی هستند که برای عکس مراجعه کرده اند. نکته دیگر در مورد او تلاش برای متقاعد سازی نزدیکان فرد مرحوم بود. او باید با خرافه‌های بیش از حد یا بی اعتقاد‌ها و بدگمان‌ها می‌جنگید تا ثابت کند تقلب نمی‌کند. جالب است که عده زیادی تصور می‌کردند دوربین او ارواح را ظاهر می‌کند و حتی بار‌ها برای سرقت دوربین وی اقداماتی انجام شد و حتی بسیاری زا افراد تلاش کردند با ارقامی بسیار بالا دوربین وی را خریداری کنند.

البته مدت زمان این نوع عکاسی مکارانه چندان طول نکشید و با شهرت موملر به مرور توجه دیگر عکاسان به ماجرا جلب شد و آنان نیز تلاش کردند بفهمند چگونه می‌توان با این روش ارواح را احضار کرد. روزی عکاس کهنه کار در بوستون وارد دفتر موملر شد و تلاش کرد سر از راز وی دربیاورد. او پس از عکاسی اعلام کرد خودش می‌تواند عکس را ظاهر کند، اما موملر از ورود وی به تاریکخانه به شدت اجتناب می‌کرد.

یک مورد دیگر نیز جالب بود. مردی که از استودیوی موملر بازدید کرده بود یک روح زن را به اشتباه به عنوان همسرش شناخت در حالی که نه تنها زنده بود بلکه اخیراً پرتره وی توسط موملر گرفته بود. از آنجا که اوضاع در بوستون خطرناک می‌شد، موملر در سال ۱۸۶۹ سعی کرد به نیویورک برود، اما او به سرعت دستگیر شد و به جرم کلاهبرداری محاکمه شد. دادستان‌های نیویورک گروهی از متخصصان عکاسی را استخدام کردند تا سر از ترفند‌های عکاسی برای تولید تصاویر ارواح در بیاورند.

با همه تلاش‌های دادستانها، موملر تبرئه شد و به بوستون بازگشت. او از عکاسی احضار روح فاصله گرفت و تلاشهایش را در مورد شیمی توسعه عکس تغییر داد. سرانجام او تکنیکی بنام "فرآیند موملر" اختراع کرد که اجازه می‌داد که اولین عکس‌ها روی روزنامه چاپ شوند و باعث ترویج شیوه جدید روزنامه نگاری شد.

منبع:انتخاب

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: خواندنی ها جالبترین ها ارواح عکس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۶۱۸۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اثرات منفی استرس روی چهره و ظاهر افراد

استرس اثرات مختلفی روی جسم و روح شما دارد و کیفیت خواب، رژیم غذایی و حالت کلی روحی شما را تحت تاثیر قرار می دهند. اما بسیاری از ما از اثرات آن باخبر نیستیم.

به گزارش نمناک، استرس می تواند عاملی برای مشکلات پوستی مثل آکنه، ریزش موی سکه ای یا ایجاد تیرگی زیر چشم باشد که همگی علامت مشکلات بزرگ تر هستند.متاسفانه اگر استرس را کاهش ندهید، اثرات آن روی مو و پوست شما بلند مدت خواهد بود. 

آکنه

پوست بخش مهمی از بدن محسوب می شود که به راحتی تحت تاثیر استرس قرار می گیرد. فرقی ندارد که چه مشکلی برایش ایجاد شود. ممکن است با آکنه، پسوریازیس و اگزما مواجه شود. استرس باعث آزاد شدن کورتیزول می شود که هورمون هایی را در بدن تولید کرده و باعث افزایش تولید چربی در پوست خواهد شد.

تعادل بین باکتری خوب و باکتری بد را در معده به هم می ریزد و آکنه را ایجاد می کند.

نازک شدن مو

استرس باعث می شود که مو های شما از مرحله رشد وارد مرحله استراحت شود و در نتیجه ریزش آن افزایش پیدا می کند و چرخه طبیعی آن به هم می ریزد. ممکن است عاملی برای طاسی موضعی یا سکه ای باشد که باعث کچلی روی نواحی مختلف می شود. در مردان موی ریش آن ها نیز نازک می شود. پس باید مراقب نوع واکنش خود نسبت به استرس باشید.

پوست خشک

اکثر ما به اندازه کافی آب نمینوشیم. از طرفی استرس داشتن باعث خشکی مزمن پوست می شود و وضعیت را بدتر می کند. اگر استرس دارید، یعنی به اندازه کافی آب نمی نوشید. در نتیجه پوستتان خشک می شود. افرادی که استرس دارند، به قهوه و نوشابه تمایل پیدا می کنند یا دچار کمبود خواب می شوند که همین موضوع وضعیت پوست را بدتر و خشک تر می کند. کورتیزول همچنین حالت ارتجاعی پوست را نشانه می گیرد.

بنابراین کم آبی وضعیت را بدتر خواهد کرد. در چنین حالتی باید از مرطوب کننده، آبرسان و با کیفیت بالا استفاده کنید. لایه بردار ها هم می توانند در این شرایط وضعیت را بهبود ببخشند.

لکه های تیره یا پف زیر چشم

اختلال مزمن خواب باعث می شود که مایعات زیر پلک شما تجمع پیدا کند و در نتیجه رطوبت اضافی در آن ناحیه جمع می شود و این ناحیه پف می کند. پوست اطراف چشم معمولاً نازک تر از نواحی دیگر بدن است و با افزایش سن نازک تر هم می شود.

استفاده از کرم دور چشم هنگام صبح یا سرم، سریعا می تواند این وضعیت را بهبود ببخشد اما مهم ترین عامل این است که استرس را کنترل کنید.

چین و چروک و خطوط دور چشم

استرس باعث می شود که شما به پیری زودرس پوست دچار شوید و خواب تان را نشانه می گیرد. حالت چشم های شما را عوض می کند و زیبایی ابروهای شما را کم می کند و همین باعث می شود که ظاهر جوان خود را از دست بدهید. یکی دیگر از اتفاقاتی که برای پوست تان می افتد، این است که چین و چروک مخصوصاً در ناحیه پیشانی رخ می دهد.

خشکی پوست و مشکلات قاعدگی

استرس به دلیل اختلالات موجود در هورمون کورتیزول عاملی برای ایجاد نوسانات در استروژن نیز خواهد بود و باعث می شود که در دوران قاعدگیِ شما اختلالات ایجاد شود. کمبود استروژن باعث کمبود کلاژن و کمبود رطوبت و در نتیجه خشکی بیش از حد پوست می شود و استروژن شما به حدی می رسد که به سختی پریود شوید و در نتیجه وضعیت تان به هم می ریزد.

افزایش سایز فک

دندان قروچه هنگام استرس یکی از بزرگترین مشکلاتی است که بعضی از افراد با آن مواجه هستند. متاسفانه این عادت باعث می شود که عضلات ناحیه فک بیش از حد کار کنند و در نتیجه نه تنها دندان تان آسیب می بینند، بلکه فک سنگین تر از حالت معمول می شود و ماهیچه ها بزرگ تر خواهند شد.

پیری زودتر پوست

کلاژن ماده ی ضروری برای حفظ جوانی پوست است و افرادی که درگیر استرس زیاد هستند، میزان کلاژن در پوستشان کاهش یافته و زودتر پیر میشوند و به اصطلاح صورتشان پیرتر از سنشان بنظر میرسد.

رابطه زیادی بین اختلالات هورمونی و استرس وجود دارد. روحیه ما تاثیر زیادی روی جسم ما دارد و فیزیولوژی و جسم ما تاثیر زیادی روی تعادل هورمونی دارند. این استرس مزمن باعث می شود که تغییرات هورمونی در بدن ایجاد شود و شما با مشکلاتی مثل بی خوابی، گرسنگی مداوم، اضافه وزن کاهش کلاژن مواجه شوید.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • آغاز نمایشگاه کانون عکاسی شفق/ «شکل‌پذیری» به آرتیبیشن رسید
  • موفقیت‌ها در دل تحریم به دست آمده است
  • عملیات نظامی ایران با این حرکت عجیب، موفق به پایان رسید /ماجرای شهادت و مفقودالاثری ۱۸ اسیر چه بود؟
  • درخشش مربی قزوینی در مسابقه عکس سال
  • قدیمی ترین تصاویر رنگی از عتبات عالیات
  • ظاهر آیفون متحول می‌شود/ جزئیات
  • ظاهر عجیب و غریب پهپاد نظامی ساخت هند! (عکس)
  • اثرات منفی استرس روی چهره و ظاهر افراد
  • حجاب‌استایل‌های ضدحجاب!
  • ماجرای عجیب بار الکتریکی گل ها و زنبور عسل (فیلم)