Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-08@06:32:11 GMT

مجتمع هلال در هاله‌ای از ابهام

تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۶۲۴۹۵

مجتمع هلال در هاله‌ای از ابهام

عملیات ساخت این مجتمع با ۱۵ هزار و ۷۵۰ متر مربع زیربنا از سال ۹۱ آغاز شد و در حال حاضر با ۸۲ درصد پیشرفت فیزیکی با موانعی مانند کمبود اعتبار و سنگ اندازی‌های برخی دستگاه‌ها بر پیکره نیمه تمامش، زمان سپری می‌کند.

عملیات اجرایی پروژه مهم مجتمع تجاری، اداری و درمانی هلال در خیابان آیت الله طالقانی بیرجند یکی از معابر اصلی و مرکزی این شهر در حال انجام است، با اتمام این پروژه کمک شایانی به رشد و توسعه اقتصادی و همچنین ایجاد اشتغال در استان خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تاکنون رایزنی‌های زیادی از سوی جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی برای رفع موانع موجود انجام شده که نتایج قابل قبولی نیز حاصل شده است.

استاندار خراسان جنوبی دو مرتبه برای تسریع روند ساخت از پروژه بازدید داشته و دستوراتی در خصوص همکاری سایر دستگاه‌ها برای اتمام این پروژه صادر کرده است. شهریور امسال نیز رئیس جمعیت هلال احمر کشور در سفر به خراسان جنوبی برای رفع مشکلات این پروژه و بهره‌برداری از آن در آینده‌ای نزدیک قول مساعد داد.

چندی نگذشت که مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری هلال به همراه نماینده رئیس جمعیت هلال احمر به قصد بررسی موانع پیش روی پروژه راهی خراسان جنوبی شدند تا با برگزاری جلساتی با دستگاه‌های دخیل، قدمی به سوی پیشرفت برداشته شود.

این مقام مسئول در جلسه‌ای با حضور مدیرکل اوقاف و امور خیریه و معاون عمرانی استاندار در خصوص رفع مشکل پارکینگ پروژه مجتمع تجاری هلال بیرجند حضور یافت که حاصل ساعت‌ها بحث و گفت و گو به انجام کارشناسی مجدد برای رفع مسائل موجود در پروژه منجر شد.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری هلال در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: پارکینگ پروژه قرار است در زمینی که هم اکنون معاونت توانبخشی هلال احمر استان در آن واقع شده ایجاد شود.

محمد خدابخشی اظهار داشت: با توجه به موقوفی بودن زمین مشکلاتی در مسیر اجرای طرح قرار داشت که در آخرین جلسه با مدیرکل اوقاف استان منجر به توافق‌نامه نهایی شد.

وی با اشاره به جلسه‌ای دیگر با حضور معاون عمرانی استاندار، شهردار و یکی از اعضای شورای اسلامی شهر بیرجند افزود: در این جلسه مطالبات شهرداری اعم از عوارض و پارکینگ مورد بررسی قرار گرفت که انتظار می‌رود با همکاری ادارات و سازمان‌ها به ویژه شهرداری نسبت به اتمام پروژه ظرف مدت اعلام شده اقدام شود.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری هلال با بیان اینکه همچنین در نشستی با حضور فرماندار بیرجند به مباحثی اعم از پشتیبانی پروژه پرداخته شد گفت: جلسات متعددی با مسئولان در راستای همکاری، تداوم عملیات ساختمانی و تکمیل پروژه برگزار شده که تمهیداتی در این خصوص صورت گرفته است.

وی ادامه داد: با تعامل ادارات مربوطه و شهروندان به زودی شاهد تغییر در روند اجرای پروژه خواهیم بود و پیش‌بینی می‌شود حداکثر تا یکسال آینده به بهره‌برداری برسد.

خدابخشی افزود: این مجتمع در حال حاضر ۸۲ پیشرفت فیزیکی دارد و ۳۰ میلیارد تومان برای آن هزینه شده است همچنین برای تکمیل این مجتمع با احتساب پارکینگ ۳۵ میلیارد تومان اعتبار هزینه خواهد شد.

وی بیان کرد: علیرغم اینکه وضعیت قیمت تجهیزات گران شده است در گذشته برای خرید تجهیزات چهار میلیارد تومان پیش‌بینی شده بود که به ۱۶ میلیارد تومان افزایش یافت اما با این تفاسیر پروژه را دنبال می‌کنیم و عملیات با قوت ادامه دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی هم گفت: هنوز مشکل زمین پارکینگ این مجموعه به مساحت ۸۲۲ مترمربع که مربوط به اوقاف است به صورت نهایی حل و فصل نشده است.

حجت‌الاسلام احمد بخشی‌پور افزود: بر اساس توافقی که داشتیم مقرر شد این پروژه (پارکینگ) به صورت مشارکتی بین هلال احمر و اوقاف استان اجرا شود اما تا این لحظه هنوز در این خصوص اقدامی از جانب هلال احمر صورت نگرفته است.

وی بیان کرد: هنوز موضوع احداث پارکینگ در زمین مورد نظر به‌طور قانونی حل نشده است زیرا باید به صورت مشارکتی و کارشناسی شده در ارتباط با آن با هم به توافق نهایی برسیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی هم به خبرنگار ایرنا گفت: یکی از اولویت‌های مهم استان پیگیری و اتمام پروژه‌های دارای بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی است که برای این منظور هرگونه برنامه‌ریزی مالی یا اجرایی برای تخصیص منابع در دستور کار قرار می‌گیرد.

سید کمال‌الدین میرجعفریان افزود: در استان برخی پروژه‌ها ماهیت دولتی دارد و بخشی نیز توسط بخش خصوصی و سرمایه‌گذار دنبال می‌شود که باید عملیات اجرایی آنها پیش برده شود.

وی بیان کرد: یکی از مشکلات مجتمع هلال بیرجند، اختصاص زمین برای پارکینگ و اوقافی بودن آن بود که در جلسات متعدد مقرر شد به صورت مشارکتی زمین در اختیار مجتمع قرار بگیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: از این طریق هم مشکل پارکینگ مجتمع حل شده و هم منابع اداره کل اوقاف به نحوی بهتر مدیریت می‌شود.

وی اظهار داشت: هفته گذشته جلسه‌ای در این زمینه برگزار و توافقات نهایی بین اداره کل اوقاف و هلال احمر استان انجام شد و باید هر چه سریعتر عملیاتی شود.

میرجعفریان با بیان اینکه اکنون بهانه‌ای برای تکمیل مجتمع هلال وجود ندارد تصریح کرد: یکی از موانع عدم اتمام این پروژه موضوع پارکینگ آن بود که از این طریق ملک اوقاف نیز تعیین تکلیف شد و از زمین بدون استفاده به مجموعه‌ای درآمدزا تبدیل می‌شود.

وی تاکید کرد: با تعیین تکلیف نهایی شده هیچ بهانه‌ای برای جمعیت هلال احمر در خصوص تکمیل این مجتمع وجود ندارد و باید هر چه سریعتر عملیات اجرایی آن به اتمام برسد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی هم گفت: با حمایت مجموعه استانداری به ویژه شخص استاندار مشکلات و موانع مجتمع هلال بیرجند در حال حل شدن است و اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفته است که یکی از مهمترین آنها موضوع پارکینگ بود.

محمدرحیم شهریاری افزود: صورتجلسه اولیه احداث پارکینگ با اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تنظیم شده است و به زودی با حضور مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری هلال صورت‌جلسه و توافقات نهایی نیز انجام و عملیات اجرایی پارکینگ آغاز می‌شود.

وی بیان کرد: یکی از گلایه‌های اعضای شورای شهر و شهرداری بیرجند در خصوص داربست‌ها و حصارهای مجتمع در پیاده‌رو بود که این تجهیزات نیز در حال جمع‌آوری است و بعد از اتمام پروژه، پایان کار نیز صادر خواهد شد.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بیرجند شهرداری جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۶۲۴۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت ۶۰ درصدی پروژه آب‌رسانی مجتمع شهدای هزارجریب گلوگاه

مدیرعامل آب و فاضلاب مازندران با اشاره به بهره‌مندی ۲۵۰۰ نفر از پروژه مجتمع شهدای هزار جریب گلوگاه از پیشرفت ۶۰ درصدی این مجتمع خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، بهزاد برارزاده، عصر امروز_دوشنبه هفدهم اردیبهشت_ در بازدید از مجتمع آب‌رسانی هزارجریب نکا اظهار کرد: این مجتمع به طول ۸۶۰۰ متر خط انتقال در اقطار ۲۰۰،۱۶۰ و ۹۰ میلی متری است که در سه باب مخزن ذخیره به ظرفیت ۳۰۰ متر مکعب در حال احداث است.

وی افزود: تجهیز و راه‌اندازی سه باب ایستگاه پمپاژ از جمله عملیات پیش بینی شده در قرارداد جاری این پروژه است.

مدیرعامل آب و فاضلاب مازندران از پیشرفت ۶۰ درصدی قرارداد این طرح خبر داد و مطرح کرد: تاکنون یک حلقه چاه با آب‌دهی ۲۵ لیتر در ثانیه حفر، ۵۰۰۰ متر لوله‌گذاری خط انتقال و ۱۱۰۰ متر لوله‌گذاری شبکه توزیع روستای دهی انجام و عملیات احداث مخزن ذخیره ۱۰۰ متر مکعبی آغاز شد.

برادرزاده با بیان اینکه مبلغ اولیه قرارداد اجرای این طرح ۱۸۳ میلیارد ریال و اعتبار هزینه شده تا کنون ۱۵۲ میلیارد ریال بوده، تصریح کرد: در مجموع برای این مجتمع ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه از این مجتمع آب‌رسانی دو هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت هزارجریب گلوگاه بهره‌مند می‌شوند، خاطرنشان کرد: ۱۰ روستا تحت پوشش این مجتمع قرار دارد.

کد خبر 751204

دیگر خبرها

  • پیشرفت ۶۰ درصدی پروژه آب‌رسانی مجتمع شهدای هزارجریب گلوگاه
  • حضور دنیلو در فینال کوپا ایتالیا در هاله‌ای از ابهام
  • ۱۰ روستای گلوگاه با مجتمع شهدای هزارجریب آبرسانی می شود
  • تمدید قرارداد پرسپولیسی‌ها در هاله‌ای از ابهام؛ درویش با نظر چه کسی مذاکره می‌کند؟
  • معارضات پروژه بزرگ بسط شرقی حرم مطهر برطرف شد
  • تعیین تکلیف پروژه ۱۵ ساله سد قشلاق تا ۳۱ اردیبهشت
  • پارکینگ طبقاتی خیابان امام خمینی (ره) تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد
  • پایداری تولید در نفت و گاز مارون با تکمیل ۲۲ پروژه در سال ۱۴۰۲
  • لزوم نظارت مستمر بر اجرای مناسب پروژه‌های مشارکتی در شهر اصفهان
  • لزوم تسریع در روند اجرای پروژه‌های مجتمع فولاد بافق