Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-27@03:20:49 GMT

در مقوله اشتغال موازی کاری وجود دارد

تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۶۲۶۸۰

در مقوله اشتغال موازی کاری وجود دارد

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، خدیجه ربیعی، نماینده مردم شهرستان بروجن در مجلس شورای اسلامی، شامگاه اول آبان‌ماه در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان، اظهار کرد: بحث آسیب‌های اجتماعی به لحاظ اهمیتی که در کشور وجود دارد و فرموده رهبری است به عنوان مسئله مهم کشور مطرح بوده که برای این مهم، باید تمام قوا و دستگاه‌ها بسیج باشند، هر چه روی این امر اهتمام بیشتری صورت گیرد اعتلای بهتری را در پی خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در مجلس شورای اسلامی فراکسیون پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی تشکیل شده و جلسات متعدد و بررسی‌های متفاوت بر روی این موضوع صورت می‌گیرد که به چندین نتیجه دست یافته‌اند.

ربیعی با اشاره به بحث موازی‌کاری، گفت: پیشگیری و مبارزه با آسیب‌های اجتماعی از چندین سال قبل در کشور آغاز شده و در هر دولت برنامه‌ریزی‌های مختلفی صورت گرفته است، ولی به علت موازی‌کاری‌ها کاهش نیافته و نتیجه مطلوبی به دست نیامده است.

وی بیان کرد: عامل تمام این موارد بیکاری است وآمار ارائه شده در کمیسیون اجتماعی و فراکسیون پیشگیری از آسیب‌ها عامل اصلی را بیکاری تلقی کرده، زیرا بیکاری ریشه تمام آسیب‌ها است.

نماینده مردم شهرستان بروجن در مجلس تصریح کرد: وزارتخانه‌های متخصص و متولی بحث اشتغال باید بیشتر بر روی این امر اهتمام داشته باشند، لازم است اشتغال تقویت شود تا بتوان از آسیب‌ها پیشگیری کرد.

وی گفت: در مقوله اشتغال موازی کاری وجود دارد که متاسفانه آمار بیکاری هر ساله افزایش می‌یابد که امید است با برنامه‌ریزی برای این مهم، بتوان اشتغال را گسترش و انگیزه در جوانان ایجاد کنیم.

وی خاطرنشان کرد: آموزش مهم‌ترین مسئله‌ای بوده که بر عهده وزارت آموزش و پرورش است و اخیرا وزیر بحث مهارت‌آموزی را برای دانش آموزان مطرح کردند که تصمیم‌گیری بسیار خوبی است.

در ادامه جعفر مردانی معاون سیاسی، اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: 16 آسیب در کشور شناسایی شده که طلاق و اعتیاد از جمله آن‌ها است که خانواده را تهدید می‌کند و باید آق پیشگیرانه بیشتری بر روی این دو امر صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته برای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی از طریق وزارتخانه‌ها به دستگاه‌های متولی استان 1 میلیارد و 620 میلیون تومان اعتبار تخصیص داده شد ولی به دلیل جزیره‌ای عمل کردن نتیجه‌ای حاصل نمی‌شود.
انتهای پیام

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا چهارمحال و بختیاری شورای فرهنگ عمومی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۶۲۶۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت مردم در هر کاری رمز موفقیت در آن کار است

امام جمعه سنندج در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مسجد جامع شهر سنندج اظهار کرد: سنندج مرکز دین و عرفان و شهر مسجد و مناره و زادگاه بابا مردوخ‌ها، اردلانی‌ها و در مجموع جوانمردان و شیرزنانی است که نام پر آوازه آنها همواره بر تارک تاریخ درخشیده است.

امام جمعه اهل سنت سنندج با تبریک هفته کار و کارگر، تصریح کرد: کارگران تلاشگران به حرکت درآوردن چرخ‌های تولید هستند.

ماموستا رستمی با بیان اینکه پیامبر مکرم اسلام در مورد کارگران می‌فرمایند، قبل از خشک شدن عرق کارگران حق و حقوق‌شان را پرداخت کنید، افزود: توجه پیامبر مکرم اسلام به افرادی که نقش مهمی در به حرکت درآوردن چرخ‌های توسعه و تولید دارند نگاه از جایگاه ویژه آنان دارد.

وی تصریح کرد: امنیت کشور، امنیت مردم، اجرای عدالت، رسیدگی به مشکلات، ایجاد اشتغال برای جوانان از مسائل بسیار مهمی است که خوشبختانه در کشور ما توجه خاصی به آن صورت می‌گیرد.

وی افزود: دولت سیزدهم به بهترین شیوه توان خود را در مسیر رفع مشکل بیکاری و ایجاد اشتغال جوانان گذاشته و خوشبختانه شاهد اتفاقات خوبی در این حوزه هستیم.

وی بر لزوم همکاری مردم با مسئولان برای تحقق شعار سال تاکید کرد و افزود: مشارکت مردم در هر کاری رمز موفقیت در آن کار است به همین دلیل رهبر معظم انقلاب در شعار امسال از عبارت «جهش تولید با مشارکت مردم» استفاده کردند.

امام جمعه سنندج در ادامه به وضعیت مردم فلسطین و غره هم گریزی زد و گفت: از یک سو شهادت بی‌شمار مسلمان و زخمی شدن تعداد زیادی زن، مرد و کودک در فلسطین اشغالی یک درد بزرگ است و بی‌تفاوتی سران و ممالک اسلامی و مجامع بین‌الملل درد بزرگتر است.

وی تصریح کرد: سکوت مجامع بین‌المللی در برابر این ظلم عظیمی که به مردم مسلمان و بی‌گناه غزه صورت می‌گیرد جای سوال دارد باید به حال آینده بشریت گریست.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • مشارکت مردم در هر کاری رمز موفقیت در آن کار است
  • دشمن در جنگ نرم به دنبال سلب هویت و معنویت ما است
  • سنجش بینایی بیش از ۱۶۲ هزار کودک سال گذشته در آذربایجان‌غربی
  • اجرای طرح همیاران آرامش در گرگان و گنبد
  • تاکید نماینده ولی فقیه بر رسیدگی بیشتر مسئولان به آسیب های اجتماعی
  • کانون حل بسیاری از آسیب‌ها و مشکلات جامعه، آموزش و پرورش است
  • باور‌های اعتقادی مهم‌ترین عامل پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است
  • برخورد با قصور دستگاه‌ها در صورت بی توجهی به آسیب‌های اجتماعی
  • برخورد با قصور دستگاه‌ها در صورت بی توجه به آسیب‌های اجتماعی
  • ورود استاندار تهران به برخی موازی کاری‌ها در پاکدشت