Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، حسن نامجو رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خراسان شمالی گفت: سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان در حوزه دامپروری شامل نگهداری و پرورش گوسفند داشتی، گاو شیری، گوساله پرواری، مرغ گوشتی از سال ۸۴ تا به کنون ۵۹۱ پروانه بهره برداری را صادر کرده که منجر به ایجاد واحد و تولید شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نامجو افزود: این سازمان ۴۵۵ پروانه بهره برداری جدید در حوزه دامپروری یاد شده را صادر کرده که سرمایه گذاران آن در نوبت دریافت تسهیلات بانکی برای ایجاد واحد دامپروری در شاخه‌های یاد شده، هستند.

او اعلام کرد: این سازمان همچنین برای احداث یک مجتمع گاو شیری هزار راسی در شهرستان شیروان با سرمایه گذاری شرکت شهرک‌های کشاورزی موافقت اصولی را صادر کرده بود که سرمایه گذار برای راه اندازی این واحد پروانه تاسیس این واحد را تقاضا کرد که این سازمان نیز مجوز آن را صادر کرد.

نامجو افزود: این واحد که با سرمایه گذاری ۵۰ میلیارد تومان توسط سرمایه گذار یاد شده، ایجاد خواهد شد برای ۸۰ نفر به صورت مستقیم و برای ۱۳۰ نفر نیز به صورت غیر مستقیم اشتغال زایی خواهد کرد.

او خاطر نشان کرد: این واحد سالانه ۹۰ تن گوشت قرمز تولید خواهد کرد.

او به صدور موافقت اصولی برای احداث مجتمع گاوداری پنج هزار راسی در شیروان برای شرکت شستا نیز اشاره کرد و گفت: برای این واحد تولیدی نیز پروانه تاسیس صادر شده است که با راه اندازی آن روزانه ۱۵۰ تن شیر و سالانه دو هزار و ۵۰۰ تن گوشت قرمز تولید خواهد شد.

نامجو یادآور شد: با سرمایه گذاری ۲۵۰ میلیارد تومانی برای راه اندازی این واحد تولیدی برای ۴۰۰ نفر به صورت مستقیم و برای ۷۰۰ نفر نیز به صورت غیر مستقیم اشتغال زایی خواهد شد.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خراسان شمالی همچنین از صدور موافقت اصولی برای ایجاد واحد جوجه کشی ۱۰۰ هزار قطعه‌ای در شهرستان مانه و سملقان نیز خبر داد.

نامجو از برپایی نمایشگاه کشاورزی در محل نمایشگاه دائمی شهر بجنورد واقع در تخته ارکان در ۲۱ تا ۲۴ آبان ماه امسال با حضور فعالان حوزه کشاورزی در ۱۰۷ غرفه خبر داد.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خراسان شمالی افزود: در این نمایشگاه دسات آورد‌های فنی و مهندسی حوزه آبیاری‌های نوین، صنایع تبدیلی و تکمیلی، گلخانه‌ای و دامپروری عرضه می‌شوند.

انتهای پیام/ ر

صدور جواز تاسیس ۲ مجتمع گاوداری صنعتی در خراسان شمالی/برپایی نماشگاه کشاورزی در آبان ماه

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی دامپروری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۶۳۱۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث ۱۳ مجتمع دامپروری در چهارمحال و بختیاری

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به ضعف در زیرساخت‌های حوزه بازرگانی استان، گفت: ایجاد میدان عرضه دام، سردخانه‌های زیرصفر و بازارچه‌‌های مستقیم در این زمینه در دستور کار است. - اخبار استانها -

حسین برزگر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شهرکرد، با اشاره به ضعف در زیرساخت‌های حوزه بازرگانی استان، اظهار داشت: ایجاد میدان عرضه دام، ایجاد سردخانه‌های زیر صفر برای ذخیره استراتژیک منابع پروتئینی و ایجاد بازارچه‌های عرضه مستقیم کالا جزو ضرورت‌های در این زمینه است که در دستور کار است.

برزگر با اشاره به اینکه لازم است در سال جاری توجه بیشتری به زیرساخت‌های بازرگانی استان صورت گیرد، بیان داشت: استان چهارمحال و بختیاری نسبت به استان‌های بزرگ و کلانشهرها، در ساختارها و زیرساخت‌های حوزه بازرگانی ضعیف‌تر است.

وی با اشاره به اینکه با ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موجود استان، ضرورت دارد تغییراتی در برنامه‌های بخش کشاورزی استان رخ دهد، اظهار کرد: برنامه‌ریزی‌های سال جاری بر همین اساس و بر اساس نیازمندی‌ها و همچنین جهش تولید صورت گرفته و اجرایی خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در زمستان گذشته 2.6 درجه دمای هوا بالاتر از سنوات گذشته بود، گفت: بارندگی در استان با کاهش 106 میلیمتری نسبت به سنوات گذشته روبرو بوده است،  کاهش بارندگی و تغییرات اقلیمی باعث شده تلاش در حوزه بهره‌وری آب بیشتر شود.

برزگر ادامه داد: افزایش سامانه‌های نوین آبیاری، ایجاد شهرک‌ها و مجتمع‌های کشاورزی، طرح جهش تولید در دیمزارها، خاک‌ورزی حفاظتی و حرکت از کشاورزی گسترده به کشاورزی عمودی و متراکم در راستای افزایش بهره‌وری آب در سطح استان صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری بهبود توسعه وضعیت گوشت صورت خواهد گرفت، مطرح کرد: متناسب با طرح مردمی سازی یارانه‌ها، وضعیت گوشت قرمز در یک سال گذشته دچار تلاطماتی شد که برای همین بازسازی جمعیت دام مولد و افزایش بهره وری تولید در حوزه پروار ضرورت دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به شروع برنامه اصلاح نژاد دام در 9 هزار راس، خاطرنشان کرد: در همین راستا برنامه ریزی شده است 13 مجتمع دامپروری در نیمه اول سال جاری وارد مرحله اجرایی خواهد شد.

انتهای پیام/7540

دیگر خبرها

  • ۸۳ درصد اشتغال صنعتی در نیشابور مربوط به ۱۰ واحد بزرگ است
  • صدور حکم انتصاب رئیس سازمان جهاد کشاورزی کرمان
  • احداث ۱۳ مجتمع دامپروری در چهارمحال و بختیاری
  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه در استان اردبیل
  • ساخت ۹۵۰۰ واحد مسکونی در ۳ منطقه پایتخت
  • افزایش سرمایه‌گذاری در حوزه شیلات و آبزی پروری قشم
  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه
  • تورم تولید گوشت از مرز ۱۰۰ درصد عبور کرد
  • به نتیجه رسیدن حداقل ۱۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صنعتی و معدنی در کرمانشاه
  • شناسایی و اجرای بیش از ۱۲۰ هزار میلیارد تومان فرصت سرمایه‌گذاری