Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری ملی لبنان، راعی پس از نشست فوق العاده شورای اسقف های کاتولیک لبنان با اعلام این مطلب تاکید کرد: کلیسا همواره در کنار مردم بوده است.

وی با اشاره به این که لبنان از ۱۷ اکتبر (۲۵ مهر) شاهد خیزش مردمی تاریخی و استثنایی است که نیاز به اتخاذ مواضع و تدابیر استثنایی نیز دارد،  گفت: ما با انتفاضه مسالمت آمیز لبنانی ها ابراز همبستگی کرده و دلایل بروز آن را نیز  درک می کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رهبر مسیحیان مارونی لبنان افزود، پیام مردم فراتر از اختلافات است و آن ها برای روی کار آمدن یک دولت مدنی به خیابان ها آمدند.

 وی با درخواست از مقامات دولتی برای اقدامات جدی و شجاعانه برای برون رفت کشور از وضعیت کنونی از میشل عون رئیس جمهوری لبنان نیز خواست که گفت و گوهای لازم را با رهبران سیاسی و روسای طوایف مختلف برای اتخاذ تصمیمات مناسب درباره خواسته های مردم آغاز کند.

 راعی با تاکید بر ضرورت احترام به آزادی رفت و آمد شهروندان و عدم ایجاد مزاحمت برای آنها در تامین نیازهای پزشکی، تربیتی و معیشتی از معترضان نیز خواست که مسالمت آمیز بودن اعتراضات خود را حفظ کنند و اجازه ندهند این حرکت مورد سوء استفاده برخی طرف ها قرار بگیرد.

رهبر مسیحیان مارونی لبنان در ادامه از ارتش لبنان نیز به خاطر حمایت از این اعتراضات و مسالمت آمیز بودن آن قدردانی کرد.

راعی دو روز گذشته،  خواستار برگزاری نشست فوق العاده شورای اسقف‌های کاتولیک با حضور اسقف‌های ارتدوکس در روز چهارشنبه در ارتباط با تظاهرات در لبنان شده بود.

اعتراضات لبنانی ها برای هفتمین روز متوالی ادامه دارد.

لبنان از شامگاه پنجشنبه (۲۵ مهرماه) صحنه تظاهرات اعتراض آمیز مردم به اوضاع اقتصادی و معیشتی است که همچنان ادامه دارد. با وجود تصویب طرح اصلاحات اقتصادی که حریری عرضه کرد معترضان هنوز در خیابان ها حضور دارند.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۶۳۴۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عمل به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب باعث جلوگیری از فساد می‌شود

حجت‌الاسلام قربانعلی برقرار در خطبه‌های نماز جمعه امروز گرگان گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال ۱۳۸۰ فرمان هشت ماده‌ای مبارزه با فساد را ابلاغ کردند، اما تاکنون اجرا نشده است.

وی در ادامه با اشاره به در پیش بودن سالروز شهادت شهید مرتضی مطهری و روز معلم گفت: شهید مطهری، شخصیتی بزرگوار و گرانقدر بود که کمتر کسی در مورد وی می‌تواند کامل صحبت کند.

برقرار یادآور شد: همچنین در این روز باید از معلمان که نقش موثری در تربیت فرزندان و آینده‌سازان این سرزمین دارند، به بهترین شکل ممکن قدردانی شود.

وی همچنین به روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای اشاره کرد و افزود: جوانمردی، مروت، مهمان‌نوازی، دستگیری از محرومان و ضعیفان، فروتنی، تواضع، گذشت و گشاده‌رویی از ویژگی‌های پهلوانان است.

وی در ادامه با اشاره به فرا رسیدن سالروز شکست آمریکا در ویتنام ادامه داد: آمریکا با توجه به جنایاتی که در گذشته انجام داده و اقداماتش، شیطان بزرگ و خبیث است.

امام جمعه موقت گرگان با یادآوری فرارسیدن روز جهانی کار و کارگر گفت: اعتراضات کارگران در آمریکا که منجر به فراخوان اعتصابات سراسری مبنی بر کاهش ساعات کاری از ۱۴ ساعت به هشت ساعت، دلیل اصلی نامگذاری این روز است.

برقرار تاکید کرد: کارگران از اقشار زحمتکش در هر جامعه‌ای محسوب می‌شوند و باید نگاه ویژه‌ای به آنان داشت.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • وزیر اول ایرلند شمالی خشونت‌ها در غزه را نسل کشی خواند
  • خیزشی برای همبستگی با مردم غزه
  • (ویدئو) جدال با میراث شوم جنگ؛ زنی که رهبر مین‌زدایی در لبنان است
  • قیام جامعه دانشگاهی ایران در حمایت از دانشجویان آزادیخواه اروپا و آمریکا +تصاویر
  • از حق اعتراض مسالمت آمیز مردم آمریکا حمایت می‌کنیم
  • حماس حمایت کارگران جهان از مردم غزه را خواستار شد
  • عمل به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب از فساد جلوگیری می‌کند
  • عمل به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب باعث جلوگیری از فساد می‌شود
  • واکنش شاعرانه محمد مهدی عبداللهی به شعر رهبر انقلاب
  • موفقیت‌های فولاد اکسین مرهون تلاش‌های کارگران است